ZX10-08 kan bli farlig..

Komfort på en sporthoj kanske är att ta i, men den ska kännas rätt att sitta på. Bra ergonomi är inte fel att kräva på en prestanda maskin.

Om den inte passar för dig passar den garanterat för någon annan, betyder inte att hojen är sämre för att den inte passar just dig.

"Komfort" på sporthoj känns som ett relevant begrepp, dock med en annorlunda innebörd!

Att få ett bra stöd i tanken på ett snabbt och naturligt sätt, att komma ner under kåpan eller kunna avlasta armarna utan att det blir fel och konstigt!

Jag kan ibland känna att SDn har för högt styre, när man vill komma ner/ut inför en kurva blir det mindre självklart att slappna av i armarna.. = Dålig komfort?

Den ser GRYM ut, men hur fan ska man ha råd att äga en sån? Köper man något för 130 000:- vill man ha helförsäkring..... Kan inte tänka mig att jag skulle kunna försäkra den för mindre än 2500:-/mån, är 29 år, bor i villa i "skogen" med eget garage. Skulle jättegärna köpa en, men det känns helt orealistiskt. Finns det verkligen folk som kan lägga dom pengarna på en försäkring?

Sen tillkommer ju avbetalning på hojen eftersom man inte sitter med 130´ på fickan direkt, lär bli en 2000:-/mån i avbetalning också :näsblod

Den ser GRYM ut, men hur fan ska man ha råd att äga en sån? Köper man något för 130 000:- vill man ha helförsäkring..... Kan inte tänka mig att jag skulle kunna försäkra den för mindre än 2500:-/mån, är 29 år, bor i villa i "skogen" med eget garage. Skulle jättegärna köpa en, men det känns helt orealistiskt. Finns det verkligen folk som kan lägga dom pengarna på en försäkring?

Sen tillkommer ju avbetalning på hojen eftersom man inte sitter med 130´ på fickan direkt, lär bli en 2000:-/mån i avbetalning också :näsblod

Är inte välbeställd på ngt sätt men jag pyntade 2500+ i månaden hela förra sommaren! Men smakar det så kostar det...

Kan även säga att det var värt varenda öre då jag klotade och fick möjlighet att köpa en ny hoj!

Jag menade som jag skrev först att det skulle vara intressant med lite fler gat-test, där man får se vilken hoj som är lättast att leva med, vilken som är minst jävlig att åka på .. t.ex

Okej, tror typ jag hajar vad du vill nu:P
Men later fortfarande som om du vill veta vilken hoj man kan toura skonast pa, som igentligen ar ganska ointressant da mer eller mindre alla sporthojar ar obehagliga som fan att kora langt med?

Jag menade som jag skrev först att det skulle vara intressant med lite fler gat-test, där man får se vilken hoj som är lättast att leva med, vilken som är minst jävlig att åka på .. t.ex
Hur hade du tänkt att testa den, rettan kanske en som är 180/80 åker bra på men är man 190/95 får man inte plats för då skulle man ta sukkan, är man en liten stackare så åker man bäst på hondan ja du fattar.

Fan åk och testa så du får fram om du klarar vinklar och jusst du kan sitta och tänka dig köra skiten ur den,

Sant det är bedrövligt vad dyrt det är att äga en ny sporthoj..
Är det någon här på forumet som vet någoning (vad som helst) som har dyrare försäkringapremie än en 2008 års modell R1

Tack för tipset!

Det känns dock som det inte säger vilken som är snabbast runt en bana, får invänta Masterbike(ja jag vet att det inte spelar någon roll med 100 delar men nu råkar jag tycka det är intressant att jämföra:) ). MEN med ca 8 bakhjulshästar till bör ZX10:an vara en raket på rakan...

/D.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...