ZX10-08 kan bli farlig..

Äpplen och päron vetefan men smultron och päron, visst är päron större men smultron är fan så mycket godare:tuttar

Vem bryr sig vad som händer under 8000rpm när man aldrig är där:yoparty

Du jämför ju äpplen och päron...
du jämför r6 med trycksatt luftburk och kawwan utan. Kawwa med trycksatt ger 200literhk jämfört me r6 215... ingen stor skillnad.

Sen blandar du in fabriksräcers som motogp hojjar.. !?? skärp dej...

En 600 standard varvar runt 16-17000.. en 1000 13-14 000. Men stora skillnaden som NR18 menar är att vid 8000 händer fan inget alls i en 600, jämfört med att 1000 hojjen slangar...

kontenta: inse att 1000 kissar på 600 rakt i ansiktet:tungan

Äpplen och päron vetefan men smultron och päron, visst är päron större men smultron är fan så mycket godare:tuttar

Vem bryr sig vad som händer under 8000rpm när man aldrig är där:yoparty

Ditt resonemang låter ungefär som 15-åringarnas när de snackar om 125 v 250 v 600. en 125a går att köra ut på en åker med. Vem bryr sig, 1000 är fortfarande kung i gamet. fniss

15 åring ? Inte riktigt men en som inte behöver kompensera liten snopp med mycket kubikvolym:D

1198 är kung(1098R) därmed basta:yoparty

Ditt resonemang låter ungefär som 15-åringarnas när de snackar om 125 v 250 v 600. en 125a går att köra ut på en åker med. Vem bryr sig, 1000 är fortfarande kung i gamet. fniss

Säg vilken japansk hoj som inte har 10kg mer och 10hp mindre än i spec. Tror det var suzuki gsxr600 som vägde 13kg mer än utgivet i torrvikt förra året.

Säg vilken japansk hoj som inte har 10kg mer och 10hp mindre än i spec. Tror det var suzuki gsxr600 som vägde 13kg mer än utgivet i torrvikt förra året.

Fast i Kawans fall har väl effekten minskat sedan föregående modell när den egentligen skulle öka med 13hk? Brukade inte 06/07:an ligga på kring 160hk på bakhjulet? Det får ju vara någon måtta med ljugandet...

Personligen så tycker jag att masterbike testerna som dom kör hela tiden inte är så värst intressanta, alla nya sporthojar går bra!

Jag skulle istället vilja se fler gat-test, hur är hojarna är att leva med, hur är åk "komforten" osv ..

word:tummenupp

Vem fan bryr sig? Det skiljer ju nanomicromillisekunder. Man väljer ju hoj efter utseende idag - inget annat längre. Alla gör 0-100 runt 3 sekunder och maxar 300. Spelar ingen roll vad det står för märke på den då...

Typ de flesta bryr sig väl annars skulle man väl inte preppa dem med bättre saker hela tiden. Jag skulle villja ha en Desmondici för att den lär juh vara uber kung på alla punkter, Chassie, bromsar, effekt You name it.....

Men drömma kan man juh göra. Av japsen skulle jag nog vällja GSXR 1000 i 1,0L klassen och R6 i 600 klassen....

///Micke

Ja, fast majoriteten som köper den är nog 30+ eller nåt som har ett stabilt yrke med bra lön, hus, lån o sånt.
Jag har visserligen ingen fakta eller nåt men jag tvivlar på att en "småpojke" slänger ut 130 loppor för en ny hoj.
Det är iofs bara vad jag tror.

De få som möjligtvis får cashen av nån snäll person har säkert inte motorcykel intresset utan det går till andra saker eller?

Vi små pojkar kan visst också:tummenupp

kontenta: inse att 1000 kissar på 600 rakt i ansiktet:tungan

om du pissar i motvind vill säga, 600 är inte alls dum på bana, kan i många fall vara roligare än 1000. Känslan att dra stumt i rullen 2 meter innan apex kan i många fall vara fräsigare än lite bakhjulsåkning på en raka

björn

Jag har försökt o förklara det för er töser att den nya 10an är top of the line.

Synd Mastebike hålls så sent på året, det är enligt mig det enda testet som verkligen jämför sporthojarna på någorlunda lika vilkor!
/D.

2006 ändrade man reglerna under själva testet så att kawa skulle gå vidare till finalen istället för MV som var snabbast.... lägre än glocalnet.....

Jag har försökt o förklara det för er töser att den nya 10an är top of the line.

bara för dig att köpa då juhe..:tummenupp

sen ska man väl ta bänksiffror med en nypa salt..

Minns bara hur mycket det diffade mellan ava mc och mcvaruhuset på min..:D

olika förhållanden osv...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey