ZX-6R-tråden

Funderar lite på att skaffa mig en zx6r i årsmodellerna 05-08 (pris upp till max 60´, men hest mindre...).
Tänkte mest ha den som lite trackdayhoj, men ingen licens / tävling.
Någon speciell års modell ni rekommenderar? Fällor/Fel?

Eller någon som vill byta till en lågmilad 690SM med nyplanad topp? :)

Kan du få en typ 08 eller liknande för 60 pannor som har gått hyffsat kort så är det en bra deal!

Jagar med lykta efter en komplett bakkåpa till zx6r 2003-04! Altså både bakkåpan och tailen!

Även en framskärm till en 07a skulle vara bra.

Färg och skick spelar knappt roll, bara det sitter någorlunda ihop! :)

En tändspole köpes omedelbums. Ska vara till en ZX6RR, 2003.

Lika tändspolar på ZX6R 2003-2008 och ZX6RR 2003-2006 ska det tydligen vara.

Någon som vet ett bra ställe i stockholmsområdet att göra en custom-mapp samt bänka hojen?

D

Någon som vet om 187cm är i överkant för zx6r 03 modellen? Den ser ganska liten ut. Men jösses så vacker den är.

Någon som vet om 187cm är i överkant för zx6r 03 modellen? Den ser ganska liten ut. Men jösses så vacker den är.

Mitt tips är att prova.
Jag provsatt kompisen -02:a och den kändes helt okej.
Det är så individuellt på hur man tycker om att sitta.

Mitt tips är att prova.
Jag provsatt kompisen -02:a och den kändes helt okej.
Det är så individuellt på hur man tycker om att sitta.

Givetvis är det så men hojen är ändå rätt ovanlig så måste jag t ex åka till skåneland för att titta - känna - köpa, tänkte mer då om någon av min storlek satt bra eller mindre bra.

Vet inte om det är till någon hjälp men jag är 189 cm och kör en 08 utan problem...

Jag tror det är lugnt:)

Saker man bör se upp med, känna extra på innan chöp? Serviceintervaller med mera? Det kommer bli en 03-04 636a.

Halloj är på G att kika på e zx6:a från -00. Har sökt info om uppdateringar och kommit fram till att -98 till -02 är samma motor,ram mm fast annan kåpa med dubbla lysen fram. Stämmer det? Hittar ingen riktigt bra infosida om denna modell. Kanske inte har nått flyt i sökningarna jag gör. Kollar man på bilder så ser det ut som om endast fronten är ny? Eller är jag ute och cyklar:va

Undrar om det är nån som har en orginal ljuddämpare till en zx6r 05- 06 liggandes som jag kan köpa för en billig peng?

Tänkte kolla venteilspelet och göra lite service vid 2400mil. Förstår nu varför dom vill ha ca 6 lax för det på en verkstad. Där är en hel del jobb bara att ta bort delar så man kommer ner till toppen :)

bild 636.jpg

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...