ZX-6R-tråden

Står ju olika överallt. På mitt regbevis står det att den väger 210kg torrvikt. :confused:

Men -95an & -96an är "samma" modell eller?
 
Har någon koll på vart man kan köpa startrelä till zx6-99 o vad det kostar? Har någon här "reparerat" ett startrelä framgångsrikt?
 
Har någon koll på vart man kan köpa startrelä till zx6-99 o vad det kostar? Har någon här "reparerat" ett startrelä framgångsrikt?

De där är inte gratis, om jag inte har helt fel så var det en 500ing när jag köpte mitt från http://www.cornwallkawasaki.co.uk

Det var ett par år sedan så lägg på en hundring o frakt..... Skulle tro att de kostar ungefär samma här hemma hos vilken kawadealer som helst.

Startrelä, 27010 (kawa org nr) zx6r 98-05 (zx9 98-03)

http://www.cornwallkawasaki.co.uk/shop/shop.php?cmd=showdiagram&id=1835

Kolla även med bike trollhättan. Nära nog att åka dit?
http://www.biketrollhattan.se/demontering/


//Ö
 
Last edited:
Jag hållar på att renovere min '03 ...

Här är en liten teaser ;)

Pulverlak av ram, bagsvinger och bakrammen ... Kåberne är kommet retur från målaren men mangler dekaler
 

Bifogat

  • 1.JPG
    1.JPG
    92.1 KB · Visningar: 85
Jag lyckades hitta det hä på någon slags spännande sida. 3.6 sekunder från 0-100 på 1995-hojen alltså.

When Kawasaki introduced the ZX-6R in 1995, it was the first middleweight sport bike, since
the 1992 GSXR600 with an aluminum frame. It had a dry weight of 401.2 lb (182.0 kg), wet weight of 454 lb (206 kg), and was capable of accelerating 0-60 mph (97 km/h) in only 3.6 seconds.
 
Men ingen har väl dött av att springa igång sin hoj? :D

ha ha! Jag kan lova d e skit jobbigt o ser inte klokt ut o folk kan ju tro att d e en gammal förtäkt 2t räser, Fy *** :)

Mejlade Bike Trollhättan o han har för 590kr! ringde oxå killen på blocket med ett relä a50kr men d va ovisst, han har en som ska ge bud på rubbet. Så jag kikar vidare på beg marknaden i första hand..
 
Tjenare där. Är i språnget på köpa hoj, vet dock inte riktigt vad jag ska ha. Går mellan CBR 600 RR och ZX6r -04. Var å provsatt ZXR idag och gud vad skön den var!

Dock undrar jag vad man ska kolla extra på vid de årsmodellerna? hade gått 1200mil, är 58k ett rimligt pris?
Sålde idag min svensksålda 07:a med 770 mil på mätaren för 69000 kr vilket jag är riktigt nöjd med. Detta är 2 generationer nyare än 04:an så 58000 kr för en sån verkar dyrt.
 
Gaffelben

Ingen här som råkar ha ett komplett gaffelben till en zx6 98-99 (höger) liggande i garaget? Har haft en liten incident i garaget.....
 
kåpor till zx-6r -04

Tjenare
Har nyss köpt en zx-6r som är lite kraschad och behöver lite nya kåpor till den, har letat som f-n efter de men hittar inget. Är den som vet var jag hitta sånt hittar inga beg. och på nya så är det bara racing kåpor. Nån som har ett bra tips? Om nån nåt liggande hemma funkar det också. Det är som sagt ovan en -04.

MvH Nicklas
 
Tjenare
Har nyss köpt en zx-6r som är lite kraschad och behöver lite nya kåpor till den, har letat som f-n efter de men hittar inget. Är den som vet var jag hitta sånt hittar inga beg. och på nya så är det bara racing kåpor. Nån som har ett bra tips? Om nån nåt liggande hemma funkar det också. Det är som sagt ovan en -04.

MvH Nicklas

De e ju liksom problemet.... alla andra som kraschat har ju mosat sina kåpor de åxå... Måste du ha orginal då? Racekåpor är ett alternativ tycker jag, särsiult mtp priserna på orginal.....
Ett komplett set hos http://www.polidom.se/ går lös på 2929:- Fast då får du väl sågaut hålen för orginallysena själv antar jag, och lacka.
 
Då aktiviteten i tråden verkar ha gått upp så bumpar jag upp min gamla fråga.

Vad håller era pärlor för temp när temperaturen ligger inte allt för långt över nollan? Är det dags att byta termostat eller inte?:

Tjena, har nyligen shoppat en zx6r-04 och är mestadels jäkligt nöjd :yoparty

Dock tycker jag den går lite kallt, ofta < 70 grader när man får upp lite tempo. Iof är det bara 10 grader ute eller så, men gamla hojen (gsxr750) höll högre temperatur vid motsvarande yttertemp, har därför räknat med att termostatet behöver fixas.

Dock inhandlade jag en Haynes-manual som skriver att termostatet på denna ska börja öppna så smått redan vid 58 grader vilket är betydligt lägre temp än vad gamla hojen låg på, tror det var kring 80 grader där, och skulle kunna förklara denna låga temperatur. Undrar därför med er andra som äger främst 03or och 04or om dom brukar ligga så lågt i temp vid "vanlig" körning eller om ni också tror att termostaten kan ha gjort sitt. Kan förstå att kawa kanske inte riktigt räknar med att man kör när det är så kallt (allt tycker att man ska köra hårdare så hojen blir varmare :D )
 
De på polidom verkar billiga och bra men jag är lite orolig för att såga ut för lysena. Hur sågar man ut utan att förstöra kåporna då?
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 &#8211; ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top