ZX-6R-tråden

Hallå alla!

Har en fråga åt en kompis som kör ZX6 från 95 som måste byta packboxar å olja i sina gafflar som undrar om ni vet någon bra verkstad som fixar detta och hur mycket dom tar för jobb + material. Tipsa gärna om dom som är billigast :D
Han har inga möjligheter att göra det själv.....

Mvh // Jesper

Hallå alla!

Har en fråga åt en kompis som kör ZX6 från 95 som måste byta packboxar å olja i sina gafflar som undrar om ni vet någon bra verkstad som fixar detta och hur mycket dom tar för jobb + material. Tipsa gärna om dom som är billigast :D

Mvh // Jesper

Jag har tidigare lämnat hos AVA i sätra. 700:-/ben var det då. Har fungerat bra även då det krånglade ;-)
Då har jag kommit med benen i handen, det är såklart apdyrt att lämna in hela hojen.

har en -97 ninja 600... nån som plockat ur trottlarna på sin hojj??? min är strypt så men skulle vilja veta hur dom ser ut orginal...

Plastaigen hålen..... Faan kan inte hitta fotona..... återkommer

Last edited:
Hallå alla!

Mvh // Jesper

Jag gav 500 kr på den lokala MC-verkstaden, då lämnade jag in hela hojen.

Jag gav 500 kr på den lokala MC-verkstaden, då lämnade jag in hela hojen.

Okej, lite långt att åka kanske..:D
Har hört med AVA och dom skulle ha 3000kr totalt för byte med inlämning av hela hojen. Sen hittade han tidigare idag en firma som skulle fixa hela paketet för 2000kr så han slår nog till på det.
Tack för tipsen!

Plastaigen hålen..... Faan kan inte hitta fotona..... återkommer[/QUOTE]

ja lite osäker på hur många som ska plastas igen bara det är 5 hål i den nu inklusive nål hålet... vore kanon om du hade bild..:D

tjena, ja e flångny på d här forumet å i mc världen överlag, ja har inte ens hun nit med kortet än, men ja har en -03:as zx6r iaf :D

ja har nåra funderingar som jag skulle vilja ha svar på, hoppas d e ok att man ställer dom här?!

vart får man tag på den vänstra motorkåpan? (generatorkåpa??) min e skrapad

var vänder man sig för att köpa billig plast lr plast i allmänhet?

var får man tag på fotpinnar osv?

ja har ju ingen aning om vad man ska söka på ens :(

tack på förhand!

Plastaigen hålen..... Faan kan inte hitta fotona..... återkommer

ja lite osäker på hur många som ska plastas igen bara det är 5 hål i den nu inklusive nål hålet... vore kanon om du hade bild..:D[/QUOTE]

Kan inte hitta dem... men jag vet att jag läst om det tidigare i detta forum, så sök, sök, sök.....

Kraschpuckar

Hej,

Ni som har kraschpuckar på era hojar, vart har ni köpt dem ifrån?
Är det billigast att beställa från utlandet eller har vi bra priser på sånt här hemma?

Behöver sving/framgaffelpuckar. Någon bra hemsida med bra priser ni rekommenderar? Har en Kawasaki ZX6R-03.

Last edited:
Nybliven ägare av en ZX6R -98 :D

Vad fick du pröjsa för den då? Tycker det är svårt att få en uppfattning om vad cyklarna egentligen kostar, det är såklart en fråga om skick och miltal och allt sånt men generelt.
Jag är i alla fall lite sugen på en jag med:)

Äntligen ägare av en zx-6r igen :)
Denna gång en 04a ist för 98 jag hade förra året.
Någon som har kraschkåpor liggande så är jag intresserad!

Skall demontera förgasarna på min zx6r-96 a för att rengöra flottörhusen hur kommer man åt skruvarna på insugena

Skall demontera förgasarna på min zx6r-96 a för att rengöra flottörhusen hur kommer man åt skruvarna på insugena

Med en lång stjärnskruvmejsel om man har monterat klammerna rätt innan? Förutsätter naturligtvis att man har monterat bort luftburken innan:)

Tack lite sent svarat men nu e flottörena å nålarna rena förgasarna ditsatta igen skall provstarta i morron kan man använda soppa som e lite mer än ett halvår eller köpa ny ?

Antar att det blir StreetfighterGBG som svarar på detta då du nog har mest erfarenhet i att plocka isär denna modell:
Går det att fästa bakre ramdel som håller fast bakkåpa i annan vinkel än orginalvinkeln för att underlätta dit-sättning av annan bakkåpa?

Denna jag tänker på:

vinkel.jpg

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back