ZX-14 World Press Introduction 28/2 2006

Ser ut att kunna ge Busan en match!

Sälj din 12:a och köp en 14 :tungan :tummenupp

Ser klumpigare ut än vår gamla skolbuss.

effekt data

Oddjob skrev:
Ja men till det intressanta, vad blev effekten i den där bussen? :tungan

Maxeffekten uppges vara grymma 197 hästar med trycksatt luftburk och 187,6 kusar utan fördelen från luffarturbon. Toppeffekten ligger vid 9 500 varv och vridmomentet på 154 Newtonmeter vid 7 500

:yoparty

Vafan spelar det för roll hur bra den går när den är så jävla ful??? Skulle inte ge mera än 10000:- för den :zpy

det är väll en jävel att vara ful! men kraften kan man ju bara beundra

HERREGUD!9.65 med en standardhoj :skrämd så übersnabbt, men busan har fortfarande 9.38 som snabbast standard.

Last edited:
2Wheeldrive skrev:
Vafan spelar det för roll hur bra den går när den är så jävla ful??? Skulle inte ge mera än 10000:- för den :zpy
Håller med och tycker likadant om hayabusan SKOLBUSSAR e vad dem e ;)

Så ful tycker jag inte att den är. Lite klumpig kanske, men det är väl OK med en sport-tourer?

Bra mycket snyggare än nya 10:an iaf... :tungan

R-1000 skrev:
HERREGUD!9.65 med en standardhoj :skrämd så übersnabbt, men busan har fortfarande 9.38 som snabbast standard.
Jag tror Kawan kommer klättra under det. Det där var ju endast på presentationen den tiden kördes. Ge det ett tag för folk att lära känna hojen och någon kommer att sätta mycket låg 9:a eller hög 8:a.

Synd bara att fronten är så dj**la ful på Kawan. Fast hayabusan var ju inte snygg den heller när den kom.

den ser ut som nån parning av en tidig 90tals räjser och en ny jänkar bil
kantig och rund på samma gång

alias zx12r skrev:
Maxeffekten uppges vara grymma 197 hästar med trycksatt luftburk och 187,6 kusar utan fördelen från luffarturbon. Toppeffekten ligger vid 9 500 varv och vridmomentet på 154 Newtonmeter vid 7 500
Nu är jag långt från någon motorguru men om vi leker med tanken att tillverkarnas uppgifter om hästkrafter stämmer så förstår jag inte riktigt vad som är så uppseendeväckande med 187 Hk i en 1400cc motor?
1000-hojarna från de fyra japanska tillverkarna ligger ju mellan ca 170 och ca 178 Hk utan luffarturbo.
400cc extra ger då ca 10 Hk mer, wow :rolleyes:

sporTlovEr skrev:
Tycker den tyvärr ser alldeles för stor o klumpig ut för min smak, zx12 ser ju ut som en r:1a i jämförelse..el är testpersonerna pygmeér kanske :va

Fast i Sverige heter den ZZR1400, då kanske man förstår storleken lite bättre...

Nyheter
Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Ny 500-kubiks retro från Honda