ZX-10R Bilder

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
Hittade dessa...

Fyll gärna på!
 

Bifogat

  • 10160017.jpg
    10160017.jpg
    101.5 KB · Visningar: 314
  • 10160019.jpg
    10160019.jpg
    87.5 KB · Visningar: 278
  • 10160020.jpg
    10160020.jpg
    102.7 KB · Visningar: 293
  • 10160021.jpg
    10160021.jpg
    90.8 KB · Visningar: 277
  • 10160023.jpg
    10160023.jpg
    114 KB · Visningar: 273
Tør vi spørre hvor du fant disse bildene? Kan se ut som en amerikansk modell da den ikke har "flush-mount" blinklys.

Sitat fra Superbike magazine:
"Off the record, Kawasaki staff were looking quietly smug. While there is still no official figure for the ZX-10’s power and weight, the green-clad PR men had seen Yamaha and Honda’s claims, and seem confident their bike has the beating of both the R1 and Fireblade. The press pack has a seemingly-hurriedly-entered reference to a ‘class-leading power-to-weight ratio’ – a clear challenge to Yamaha’s R1. And one Japanese guy quietly told us the Kawasaki tech bods had estimated the ZX-10R was 1-2 seconds quicker round a track than the R1. How they knew this, which track was involved, and who was riding all remained a bit obscure mind…"

Tror jeg må få meg wave-disks til ZX6R`en min for å få det rette stuket...
 
Jidetoft skrev:
Glömde denna!

High Tech! :slicka
Dom har ju kopierat FZ6
04FZ6_sped_6391.jpg
 
Ser ut som 02/03 R1an i endel vinklar. T.ex bakrekåpdesignen. Svart ram (iofs inget unikt till R1an). Kedjeskyddet.

tycker den är snygg.
 
Är rätt ny här, kollade hemsidan men hittade ingen siffra, vad ligger den på i effekt? 180 från Yamaha är ju inte det lättaste att slå... ;)

Nu börjar ju ninjorna se okay ut :}
 
OlleR6 skrev:
Är rätt ny här, kollade hemsidan men hittade ingen siffra, vad ligger den på i effekt? 180 från Yamaha är ju inte det lättaste att slå... ;)

Nu börjar ju ninjorna se okay ut :}

Inga andra tillverkare börjar med att fabricera effektuppgifter än just Yamaha. Ska bli kul å se vad Yamahan verkligen ger. Kawasaki snackar om iallafall 1 hk/kg, likså Honda. Yamahan ska väl dessutom "bara" ge 172 hästar på veven? Att sen Yamaha säger att deras "luffarturbo" ger 8 hästar extra kan man ju ta med en nypa salt.
 
Njäää, nya R1:an är MYCKET snyggare :fakta Gillar dock bromsskivorna, sngga som f-n :rock Men fronten ser ut som en ZZR 1200... :zpy
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top