ZX-10R bantest....

Teddy skrev:
Lagom till att den riktiga hojsäsongen startar kommer de jämförande testerna och då låter det annorlunda. Nu har inte journalisterna fått några personliga inbjudningar, inga betalda resor, hotelrum och gratis bantid. Nu får redaktionen själv stå för fiolerna och då kan man kosta på sig att skriva sanningen. Samma hoj som vid lanseringen var superduper är helt plötsligt, i ljuset av konkurrenterna, ganska medelmåttig.
De skriver inte sanningen då heller - inte rent ut i alla fall. För då får de inte låna några testcyklar till nästa gång. Två år efter lanseringen händer det att de skriver att en båge är dålig/har allvrliga brister eller nåt sånt.

Bingo skrev:
De skriver inte sanningen då heller - inte rent ut i alla fall. För då får de inte låna några testcyklar till nästa gång. Två år efter lanseringen händer det att de skriver att en båge är dålig/har allvrliga brister eller nåt sånt.

Har du läst Performance bikes Triumph-sågningar?

Chris Ash skrev:
Har du läst Performance bikes Triumph-sågningar?
Jo, det har jag. Performance Bikes är verkligt bra. Men jag har ocksåläst hur de har ansträngt sig att ändå hitta något bra med dem/någon de passar bra till, för att slippa skriva att "detta är helt enkelt en dålig motorcykel så köp den inte." Det förvånar att de fortfarande har tillgång till testcyklar. Fast Bikes har inte fått låna en cykel från Triumph på fem år eller nåt liknande.

De brukar förresten skriva att den är sämre än en två år gammal ZX9-R :D

precis Chris, PB kan man lite på, dom sågar det som sågas bör, är gärna bakis på testerna oxå.
det där med 170 på ettan och hårnålar, bara att dreva ner ju. om inte annat är man torsk i starten med orginal drevning, usch för tättlåda i starten.
nog blir man sugen, men som jag brukar svara när polarna frågar vad jag ska tävla på nästa år, har jag sånna pengar i vår så ska det bli ett angenämnt problem att välja vilken hoj det blir, saknar typ 80000:- nu.........

Bingo skrev:

Stämmer jag minns hur det lär när gsx-r1000r kom, det var ju gudshojen, sen när nolltre kom så kröp det ju fram att den gammla var klumpig o stor o allt vad det var.
Det är mycket sensation kring allt nytt sånt här, atingen är det efter middagarna o resorna till banor som tillverkaren står för som det hela käns väldigt possitivt?

Hojarna är väl säkert inga floppar, men som sagt vi får se om ett par år.

170 på ettan, helt sjukt. Tyckte min R6 som gör 120 verklig fart med orginaldrev var extrem.... :va

/Fredrik

Silwer skrev:
Stämmer jag minns hur det lär när gsx-r1000r kom, det var ju gudshojen, sen när nolltre kom så kröp det ju fram att den gammla var klumpig o stor o allt vad det var.
Det är mycket sensation kring allt nytt sånt här, atingen är det efter middagarna o resorna till banor som tillverkaren står för som det hela käns väldigt possitivt?

Sen aer det vael trots allt ocksa sa att naesta aars nya hojar sa gott som alltid aer baettre aen allt som finns detta aaret. Skulle bli forvaanad om inte alla tre nya 1000cc aer en smula vassare pa dom flesta omraaden aen gsxr1000 03.

Silwer skrev:

Jag håller med, hojarna lär ju inte vara dåliga rent prestanda och kör mässigt.
Det jag tycker kommar bli intressant är hållbarheten på sådna här über trimmade motorer och optimerade ramar.

Kwacken är ju klart snyggast, men jag kommer inte köpa en de närmsta 5 åren.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park