ZX-10r 2011 tråden

Min sista race för den här säsången:
[YOUTUBE-ID]-frU6VTLjoE[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]X9NAwz3kRX0[/YOUTUBE-ID]
 
Coolt, den verkar gå bra Kawwan :tummenupp

Gps-loggningen med analog mätare skulle de ha i Motogp, då skulle man få en bättre bild av hur hårt de accar tror jag :yoparty
 
Min säsång med Zixxern

Efter 6 år med två Gixxer har jag bytt hoj. Köpte den nya ZX10R.

Det gick inte som jag trodde, jag lyckades endast förbättra min varvtid på en enda bana, Slovakiaring.
men här kommer en fartfull video om mina bandagar under säsången

 
Efter 6 år med två Gixxer har jag bytt hoj. Köpte den nya ZX10R.

Det gick inte som jag trodde, jag lyckades endast förbättra min varvtid på en enda bana, Slovakiaring.
men här kommer en fartfull video om mina bandagar under säsången

Snyggt bygge! Vad tror du det beror på att du inte lyckats bättre?
 
Investerade i ett par Polidom kåpor häromdagen. Sicket pyssel o plocka ner orginal :) Men ett par öl och ett par timmar i garaget så så :)
 

Bifogat

  • ninja_naked.jpg
    ninja_naked.jpg
    80.5 KB · Visningar: 58
Har precis kommit hem fr Spanien, då jag besökte Aragon, Valencia och Castelloli, här en videorunda fr banorna:
Aragon

Valencia

Castelloli
 
Lite ändrade planer i hojprojektet.... Så om nån behöver ett set Polidom kåpor så har jag o sälja. Förborrade varianten komplett med tankkåpa.
 
Under Påskhelgen har vi sparkat igång på Slovakiaring med några kompisar
Jag vet att massa danskar börjar där också imorgon

Jag lyckades på lördag köra 2:17.3

Och söndag hade vi ett race fast det var svinkallt, då klarade jag bara 2:19 men det räckte till pallen


 
jag har drevat om rejält, minus ett framme o plus tre bak
Ändå måste jag meddela tyvärr att mellanregistret är tyvärr inte det bästa.
Inne i växellådan är dem första 3 växlarna väldigt långa, jag fattar inte varför. Såna maskiner bygger man väl för bankörning
så om man vill ha hela tiden bra ax då får man inte släppa varvet under 10000, altså som en 600
Men t.ex. jag hatar att ligga djupt inne i kurvan med en skrikande motor under mig. Jag var van från min K9 att jag kan skjuta ut från en kurva även med 6-7000 varv. Det går inte nu
Jag tror att Kawa tekniker har tänkt följande: växellådan är ändå kasettlåda, det tar inte många minuter att ta ut växellådan, o då kan man mixtra o dreva om inne i växellådan o göra 2:an o 3:an kortare
Om jag visste hur man gör så skulle jag nog göra det också.
finns det nån kawamekaniker här???

Hej!

Har du hittat någon kawawamekaniker, letar själv också efter en sådan för att få hjälp med kasettlådan??:va
 
Nån som kanske vet om original kedjan passar till 16/41 drevning på en 11:a?
 
Last edited:
Hej!

Har precis köpt mig en 2011 zx10r och undrar hur ni med slip on har löst db för bankörning? Jag har orginalsystem just nu men tittar runt lite för att få ett roligare ljud i bågen. Har ni behållit fördämparen och kör med db killer eller kan ni skippa db-killern om ni har kvar fördämparen?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top