björn.e
hej hej
Goodstuff skrev:Varför det? Finns inget mer välljudande än en varmkörande 250 på 13 000 rpm.![]()
Jo men visst, men inte kl 0800

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Goodstuff skrev:Varför det? Finns inget mer välljudande än en varmkörande 250 på 13 000 rpm.![]()
ecce skrev:Jo men visst, men inte kl 0800![]()
magnus_moss skrev:Ser i ett par månader gammalt nummer av "Road Racing World" en bild från en japansk mässa där Yamaha "shows the future by showing a 4-stroke
1-cylinder 450 to replace the current 125 class i Grand Prix racing". Det var alltså en 450-crossmotor i ett TZ125 chassi...![]()
Mattias skrev:Stånkamotorer i räserramar kan mycket väl vara framtiden. SOS as we know it kanske är mera forntid, dock. De nya crossmotorerna är rätt långt ifrån XT600- och XTZ660-motorer.
ecce skrev:VA HÅLLER DU PÅ MEDVEM FAN SKA JAG KÖRA OM SISTA I SISTA KURVAN DÅ
.
Goodstuff skrev:Jag blir ändå sist så du är så välkommen så.
Putterossi skrev:Håller med. Tycker att det e fullt tillräckligt att kränga däck osv. Skulle jag bli tvungen att öppna motorn efter varje pass för att kontrollera att blandningen blivit rätt skulle jag nog sluta snabbt. Om det nu kommer insprutning så man slipper dessa bitar så kanske det kan övervägas. För det ser himla fränt ut att kunna gå in i kurvorna sådär fort.
För övrigt tycker jag att munstyckesjusterandes 2-taktskillar borde bjuda hela depån på öronproppar.![]()
Putterossi skrev:Håller med. Tycker att det e fullt tillräckligt att kränga däck osv. Skulle jag bli tvungen att öppna motorn efter varje pass för att kontrollera att blandningen blivit rätt skulle jag nog sluta snabbt. Om det nu kommer insprutning så man slipper dessa bitar så kanske det kan övervägas. För det ser himla fränt ut att kunna gå in i kurvorna sådär fort.
För övrigt tycker jag att munstyckesjusterandes 2-taktskillar borde bjuda
hela depån på öronproppar.![]()
oscar skrev:Precis som Strandelin så vill jag också prova, så om någon har en/ vet någon som har en 250 räser att hyra ut till B-rejset på Sviestad så hojta till! Hade varit kul att köra två klasser!![]()
Just. Motorljud är väl rimligen en naturlig del av motorsport?Nordgren skrev:Är du på konsert så får du räkna med att det låter. Det tråkiga är bara att man inte får varmköra när man är klar sisådär runt ett två på natten... Det går för övrigt bra på EM ner i Europa. Även om jag som väluppfostrad nordbo låter bli.
Goodstuff skrev:Det är ju om någon A-förare kommer ha en hoj till salu vid den tidpunkten och kan tänka sig en provförsäljning kanske? Vet att Nr12 här på forumet ville sälja sin Honda i våras i varje fall, han är ju Skauning.
oscar skrev:Jag kan väl få låna din, du har ändå inget att hämta...![]()
Goodstuff skrev:Ligger något i det du säger...![]()
Nyteknik skrev:Äh, lägg av med det där självömkandet! Du ska ju köra ifrån både mig och Teddy på B-racet – basta!
Goodstuff skrev:Passa dig så att jag inte bannar dig från Racingforumet! Jag ömkar hur mycket jag vill.![]()
oscar skrev:Sluta nu bråka flickor och bestäm er för vem som ska låna ut sin hoj!!!![]()
oscar skrev:Sluta nu bråka flickor och bestäm er för vem som ska låna ut sin hoj!!!![]()
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |
![]() |
Yamaha debuterar med V4 i MotoGP
Yamaha har meddelat att för... |
![]() |
Hojmys i Ugglans Park
Ända sedan början av 90-tal... |
![]() |
MC-mässan 2026
MC-Mässan är tillbaka 23–25... |