Nyteknik
Bannad
Kanske vore det idé med en tråd om/för fyrtaktsförare som är nyfikna på tvåtakt? Jag inleder:
Jag är inte någon okritisk ambassadör för tvåtaktare utan har ägnat större delen av mina mil på bana, landsväg, i skogen och MC-semester på fyrtaktare: R1, ZX-6R, CBR600F, TRX850, Speed Triple, TDM850, DR650, DRZ400. Fyrtaktare inger lugn och förtroende med sitt tillförlitliga brummande. Jag skulle aldrig välja något annat för att åka till Alperna, en mysig sväng på småvägar efter jobbet eller för att pendla till och från stan. Men att köra på bana är annorlunda och bara den som har bestämt sig för att ogilla tvåtaktare kan bortse från att Doohan och Rossi älskade sina NSR500 högt över dagens fyrtaktare. Istället för att beskriva skillnaden tycker jag att fler borde göra som Oscar, GSXR1100R och Relapse – överväga att testa. Det passar inte alla. Men den som lär sig uppskatta tvåtakt belönas med en upplevelse som fyrtakt inte kan mäta sig med och blir garanterat en mer mångsidig förare.
Jag är inte någon okritisk ambassadör för tvåtaktare utan har ägnat större delen av mina mil på bana, landsväg, i skogen och MC-semester på fyrtaktare: R1, ZX-6R, CBR600F, TRX850, Speed Triple, TDM850, DR650, DRZ400. Fyrtaktare inger lugn och förtroende med sitt tillförlitliga brummande. Jag skulle aldrig välja något annat för att åka till Alperna, en mysig sväng på småvägar efter jobbet eller för att pendla till och från stan. Men att köra på bana är annorlunda och bara den som har bestämt sig för att ogilla tvåtaktare kan bortse från att Doohan och Rossi älskade sina NSR500 högt över dagens fyrtaktare. Istället för att beskriva skillnaden tycker jag att fler borde göra som Oscar, GSXR1100R och Relapse – överväga att testa. Det passar inte alla. Men den som lär sig uppskatta tvåtakt belönas med en upplevelse som fyrtakt inte kan mäta sig med och blir garanterat en mer mångsidig förare.