ZpiX gjorde just av med 920 000:- på ett telefonsamtal.

Du får asfaltera så att du kan åka på knarren ända fram till dörren.

Intressant det där med stockholmarnas förvånade attityd. Förstår ni inte vad ni ger upp när ni bor i storstaden?

Själv blev jag förra året delägare i ett hus på 80 kvadrat med fristående gäststuga och dubbelgarage. 15 minuter från jobbet, 1 timme från Gbg och 500 meter från havet. Allt till det otroliga överpriset av 600 tusen :)

En etta för ett livslångt lån?!? Inte konstigt att lantisar och stockholmare har så svårt att förstå varandra...

Grattis till köpet Zpix!

Oerhört vuxet gjort.
Fast hur kan man byta från Hallonbergen till det där??

......ser asbra ut mannen. :bow :bow

Haha... Ironi på hög nivå. Nu bor jag i en etta på 30kvm med 3 hojar och skulder utan partner men är glad ändå... Livet förändras? No shit.

För er som undrar, så gick jag förlust på hela affären....

Men men, läropengar. Och i och med att jag fortfarande har råd att försörja tre hojar så ser jag det som att jag går på plus!

... var 8 månader sedan det såldes och nu hittar jag tråden så därav får jag lust att informera om att.... KÖR HÅRT, funkar detså funkar det, annars så början på scratch och laddar på nytt! Så länge jag har mina "töser" så ordnar sig allt!

(Och nu undrar du säkert varför jag gjorde så här, det var bara för att uppmärksamma dig om att gula sidorna finns på internet www.gulasidorna.se)

Last edited:
Uppmuntrande tråd. Jag har nu det lilla väskusthuset uppe för försäljning där jag bara var delägare under 3 år istället för att gå i borgen....

Men på fredag flyttar jag och tjejen in i våran nya kåk. Vi har polat i 2 år, bott ihop i knapp ett men så fick vi chansen på en riktigt fin kåk och tänkte "Kör hårt..."

....och så skickar ni upp den här trådjäveln :mad:

:3freak

Last edited:
Verkar mysigt... En annan sitter och drömmer om hus just nu, för grannarna och föreningen här är inte ett dugg roliga. Jag älskar lägenheten men allt annat ska ju helst stämma det med...
Så snart blir det försäljning på en lägenhet igen.

Hoppas att ni kommer att trivas, har svårt att se varför man inte skulle göra det... :)

ZpiX skrev:
Haha... Ironi på hög nivå. Nu bor jag i en etta på 30kvm med 3 hojar och skulder utan partner men är glad ändå... Livet förändras? No shit.

För er som undrar, så gick jag förlust på hela affären....

Men men, läropengar. Och i och med att jag fortfarande har råd att försörja tre hojar så ser jag det som att jag går på plus!

... var 8 månader sedan det såldes och nu hittar jag tråden så därav får jag lust att informera om att.... KÖR HÅRT, funkar detså funkar det, annars så början på scratch och laddar på nytt! Så länge jag har mina "töser" så ordnar sig allt!

(Och nu undrar du säkert varför jag gjorde så här, det var bara för att uppmärksamma dig om att gula sidorna finns på internet www.gulasidorna.se)

Du verkar ha en skön inställning till tillvaron :tummenupp

Lilla_damen skrev:
höll på svimma när jag såg priset.. :eek:
här får du ett sånt där hus för typ 150 tusen..
men då äre ju en bit till sthlm så att säga.. :crash

Haha, ni är roliga....960.000:- det får du inte ett hus för någonstans i Stockholm....sjuka priser!
Bara att gratulera till kapet! :tummenupp

Hoppsan. Lade inte ens märke till när tråden skrevs från första början... Nu ser jag... *skäms lite*

HönaPower skrev:
Haha, ni är roliga....960.000:- det får du inte ett hus för någonstans i Stockholm....sjuka priser!
Bara att gratulera till kapet! :tummenupp

Läs mer... Han har ju sålt och flyttat till en etta.. :7peta

Last edited:
MrGooFy skrev:
Mästocka = Marken som gud glömde, djävulen inte ville ha och armen köpte. :fakta

SÅÅÅÅ sant!! ;)

@ Zpix

Grattis till kåken!! Hoppas att du kommer att trivas!

JKay skrev:
SÅÅÅÅ sant!! ;)

@ Zpix

Grattis till kåken!! Hoppas att du kommer att trivas!

Och här har vi ytterligare en som inte insåg att tråden startades 2003 och att Zpix numera har flyttat därifrån igen och köpt sig en 1a. :mattias

Jag o tjejen lurar på att köpa en 3:a på 65vkm i salabackar här i uppsala, 895 000:- kostar den och hyran ligger på drygt 2700:-/mån.

Kommer ifrån Söderfors (halvvägs till Gävle från Uppsala) där får man en tokfräsch nyrenoverad kåk med garage för dom pengarna..... :3freak Å andra sidan finns det enbart industrijobb där :död

Chrille skrev:
Uppmuntrande tråd.

8<--- Klipp --->8

Men på fredag flyttar jag och tjejen in i våran nya kåk. Vi har polat i 2 år, bott ihop i knapp ett men så fick vi chansen på en riktigt fin kåk och tänkte "Kör hårt..."

....och så skickar ni upp den här trådjäveln :mad:

:3freak
Det fungerar säkert bättre för er... om inte så köp fler hojar, det hjälper :tummenupp Om inte annat kan du få komma och starta kollektiv med mig. Odla morötter och köra rejsbuss.
Fixxxer skrev:
Verkar mysigt... En annan sitter och drömmer om hus just nu, för grannarna och föreningen här är inte ett dugg roliga. Jag älskar lägenheten men allt annat ska ju helst stämma det med...
Så snart blir det försäljning på en lägenhet igen.

Hoppas att ni kommer att trivas, har svårt att se varför man inte skulle göra det... :)
Som sagt var... var en reflektion på en 2 år gammal tråd där det gick åt skogen... gör om gör rätt :tungan
Gula faran skrev:
Du verkar ha en skön inställning till tillvaron :tummenupp
Så klart... när livet är skit och man är riktigt jävla låg gäller det att se till dom saker som håller en flytande. Förövrigt är det för sunkigt att gå ner sig totalt. Efter den obligatoriska "varanegochsittaochugglamedpersiennernanere"-perioden så börjar man om på nytt!
Iceman1975 skrev:
Läs mer... Han har ju sålt och flyttat till en etta.. :7peta
Korrekt, gäller att läsa hela tråden :tummenupp Vad säger du Ice , ska vi sluta snusa... igen ... haha...
Emmi skrev:
Och här har vi ytterligare en som inte insåg att tråden startades 2003 och att Zpix numera har flyttat därifrån igen och köpt sig en 1a. :mattias
Emmi, Tjejen med koll! har du ingen trevlig syster som vill köpa hus med mig... igen... :tungan
Mattias skrev:
Jag orkar inte läsa hela tråden, men grattis till husköpet! :rock :rock
Mattias, Mattias, Mattias.... du hänger inte med...

Men men... bitter kan man vara, men vadå? Hur kul är det. Har nu samlat vuxenpoäng så det räcker för ett tag framöver. Och hur som helst trivs jag i min lägenhet. Har ju lyckats hyra in mig i en stor verkstad så jag är nöjd. 3 motorcyklar har jag också så fritidssysselsättning finns och om en månad drar jag till Thailand i 3 veckor, och i februari så är vi tre killar som förhoppningsvis drar ner genom europa med Kairo som mål på våra hojar. Vem kan vara dyster då?

Flickor, hus och pengar kommer och går, hojar består!

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 &#8211; ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph