ZpiX gjorde just av med 920 000:- på ett telefonsamtal.

Unitedcolors skrev:
Inte för att vara taskig eller så .. men jag har nog inte sett dig skriva ett ända possitivt inlägg här? :fakta
Allt detta ständiga klagandet kommer du väll inte någonvart med?! :mad:

Haha... Man måste känna Mattias för att förstå. Han är en väldigt gammal man i en ung pojkes kropp(?), därav hans, till synes ibland, griniga attityd. Han har ålderskris, identitetskris och ekonomisk kris allt i en salig röra. Blanda sedan in en stor dunk ironi så får inlägg á la Mattias ...

;)

Föresten är det tufft med lån Mattias. Lån i miljonklassen ger vuxenpoäng som tusan! :tummenupp

ZpiX skrev:
haha... jo det ligger i sverige. Och det är ett bra pris, med tanke på att det är en hästgård och bra skick på huset. Men det ligger ju inte i sthlm (där vi alla vet att en skrubb på ½-kvadratmeter kostar som en uppskjutning av en mindre rymdfärja). Men jag är uppvuxen där ute och det tar bara drygt en timme in till sthlm. Så det är toppen!

Lite svårt att förstå bara, tar nog några dagar bara att inse att man fick det. Var budgivning som höll på att stressa fram ett magsår på kuppen. Men nu kan man andas ut, och komma till insikt att man kommer att vara i skuld till banken i dom närmaste 60 åren... :tummenupp

Grattis till lyan :tummenupp jag sitter i samma sits som du har suttit i....letar hus, och slåss om pris med andra spekulanter. Dessa spekulanter tror ju fan att dom e hur rika som helst !!! dom lägger ju bud så dom kunde köpt en slott istället...

Så nu börjar man leta hus ute i ödemarken istället...bätter och billigare :squid

Lycka till med huset och det omkring :tummenupp

Mattias skrev:
Vilket innebär "livet ut". Jag måste också skuldsätta mig livet ut, dock för 17 (eller nåt i den stilen) feta kvadrat i Stockholm. Resten av livet är utstakat. Bara 60 år kvar, boende i Flemingsberg, utan att kunna göra nånting utom att.. just bo i Flemingsberg. Ahhh! Livet är underbart!

Usch vad jag känner igen mig. Kanske inte i boendekostnaderna, men i din "hatkänsla" till omgivningen..... självömkan står högt i kurs, suck.....

ZpiX skrev:
"Eternit, ingen skit, bättre än masonit!" /Min nya slogan

Ja för tusan, lite asbest får man väl tåla :tummenupp

Ja såvida du inte äter det eller river i det så....

Släng på träpanel utanpå så e det löst :tummenupp

ZpiX skrev:
Uppdaterade med lite fler bilder på första posten.

Nejdå, ingen renovering alls, allt är nyfixat inne, störtskönt kök, nytapetserat överralt, över 22 000 kvadratmeter "tomt" (= hage för hästuslingen).

Köket:
sfd3190_541961348_542103730_520x.jpg

Solly, glömde det viktigaste. Ser ut som ett asläckert hus! Ser ut som som det ligger på rätt ställe också. Inget Suburbia hell.

Grattis till huset! (du är medveten om vuxenpoäng samlandet du gjorde?)

Man undrar ju varför man var tvungen att bli född i Stockholm och inte på landsbyggden där man har råd att bo... Det blir mer och mer klart för mig att jag inte ska bo i den här sugiga staden länge till. Lust med en Oljeläckare till granne Zpix? :hej Jävligt fin kåk!

Rackarns vilket schyst garage!!!

Vart skall ni bo då?

Nä men grattis hörru...ser fint ut :)

fluppen skrev:
Grattis till lyan :tummenupp jag sitter i samma sits som du har suttit i....letar hus, och slåss om pris med andra spekulanter. Dessa spekulanter tror ju fan att dom e hur rika som helst !!! dom lägger ju bud så dom kunde köpt en slott istället...

Så nu börjar man leta hus ute i ödemarken istället...bätter och billigare :squid

Lycka till med huset och det omkring :tummenupp

Kolla i Mästocka där borde väl priserna ligga på en humanare nivå.... :crash :hej :D :D

Blue skrev:
Kolla i Mästocka där borde väl priserna ligga på en humanare nivå.... :crash :hej :D :D

Jo det gör dom säkert...jag e mer open minded nu, men mästocka ? ja varför inte, dom har väl hus med garage där oxå :D

Mattias skrev:
Vilket innebär "livet ut". Jag måste också skuldsätta mig livet ut, dock för 17 (eller nåt i den stilen) feta kvadrat i Stockholm. Resten av livet är utstakat. Bara 60 år kvar, boende i Flemingsberg, utan att kunna göra nånting utom att.. just bo i Flemingsberg. Ahhh! Livet är underbart!

Eyy, fatta tsvenne att i Tensta finns det fina lägenheter som inte kostar mer än en,,,, Öhhh,,, ZX-6R -03 :fakta :D

John Holmes skrev:
Eyy, fatta tsvenne att i Tensta finns det fina lägenheter som inte kostar mer än en,,,, Öhhh,,, ZX-6R -03 :fakta :D

Eyy kompisch, tankar du hos björnen? Hos björnen är alla välkomna! :crash :D :D

höll på svimma när jag såg priset.. :eek:
här får du ett sånt där hus för typ 150 tusen..
men då äre ju en bit till sthlm så att säga.. :crash

MrGooFy skrev:
Mästocka = Marken som gud glömde, djävulen inte ville ha och armen köpte. :fakta

Jäpp, men bor man där finns det många anledningar att utöka hojparken med en Enduro eller offroadare. :)

ZpiX skrev:
Så sant, så sant. Salbohedsvägen går inte av för hackor...

och sen åker du gamla Norbergsvägen över till Fagersta, _smal_ asfaltsväg där du på flera ställen möter dig själv (hatten av för den som kan hålla snittfarten över 80!), väl framme i Fagersta styr du sedan mot rv 66 riktning Ludvika, men ta istället av rv 250 mot Köping vid Oti krog. njut. vid Gunnilbokorset, vik av mot Ramnäs för en snabb och rak transportsträcka (du kan behöva pusta ut) till Ramnäs och ta sedan den smala vägen över till Skultuna. välj sedan om du vill åka mot Västerfärnebo och åter till Sala via Salbohedvägen eller åk vidare mot Västerås via Skultuna för ett pit stop.

väl hemkommen kan det vara läge att kolla slitage på styrlager.. :tummenupp

välkommen till "bygden" :)

Last edited:
OLJEKYLD GSXR skrev:
Man undrar ju varför man var tvungen att bli född i Stockholm och inte på landsbyggden där man har råd att bo... Det blir mer och mer klart för mig att jag inte ska bo i den här sugiga staden länge till. Lust med en Oljeläckare till granne Zpix? :hej Jävligt fin kåk!

Å du som brukar reta mig för att vara lantis...
Så du är aviiiis alltså.. :rolleyes:
//Nichlas :hej :7peta

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul