Zontes 703 - tråden (alla modellerna)

geva

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Nov 2008
Hoj
S1000R M
Jag råkade titta in hos en handlare som hade en 703F ETC Adventure inne.
Måste säga att det första intrycket är att det är väldigt mycket hoj för pengarna (112.900). 5 års garanti.
De verkar inte snålat in någonstans på komponenterna som fjädring, bromsar, fälgar, däck, mm.
Verkligen full utrustad med QS, väskor, hasplåt i aluminium, handtag&sitsvärme, gps, elektriskt justerbar vindruta, mm.

Ja, jag vet att den är kinesisk, men man måste medge att de verkligen har lärt sig och utmanar de etablerade märkena.

Jag kommer i alla fall provköra 703R (89.900kr) när demo finns tillgänglig.

Jag kan nog hålla med dig om att dom är intressanta. Hade en CFmotor 450MT. Tyckte den var rätt ok för pengarna. Men har nu kört fler lite nyare hojar och måste säga att något har hänt på marknaden. Flera hojar som jag tycker har blivit så jäkla fina att köra. Sista köpet som jag gjorde för några veckor sedan var en Kawa Z650RS. En hoj som jag förstår att fler har klagat på för att just körbarheten framförallt på låga varv varit rätt dåligt. Men om jag jämnför med min CF är den rena drömmen. Och även utan en direkt jämnförelse måste jag säga att den är riktigt fin att köra. Ser här på forumet att många verkade klaga på den när den kom? Att körbarheten var dålig på låga varv osv. Men den jag har köpt är från 2023 och den e verkligen superfin att köra. Även kört lite fler olika hojar som bara är något år eller två gammla och måste säga att de flesta beter sig fint idag.

Hade också tänkt köra r modellen när den finns som demo. Men har hört att den också har kvar den dåliga/råa körbarheten på låga varv som min CF hade. Om nu de flesta nyare hojar har blvit så mycket bättre kommer jag ha mycket svårt att motivera mig att köpa en sådan om den är för rå i botten.

Visserligen är Zontes 703F ett riktigt bra erbjudande för den här prisklassen, fullpackad med funktioner som fjädring, bromsar, elektroniskt justerbar fjädring och till och med en värmefunktion; kinesiska tillverkare producerar nu utmärkta 3-cylindriga motorer och konkurrerar direkt med stora märken.

Nyheter
Seriösa mc-kläder till bra pris

Raven Moravia TX Air+: Seri...

Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu