Zoltan vann Stuntwars 2009

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Ort
Malmö/Göteborg
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition

Nytta, vettefan men jag tycker det ser grymt fräckt ut, kanske inte i stuntwars klippet då eftersom han bara körde typ 20 meter men ändå. Annars håller jag delvis med. Jag gillar Kanes usa stil mer än Zoltans flummiga geek tricks, men ändå, det flesta saker han gör är ju ganska sjuka, kan ju inte säga att han är dålig som vissa i tråden tycker även om hans stuntwars bidrag var lite blekt...
 

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Ort
Sthlm
Hoj
trampcykel
Borde inte stunt handla mer om att köra snyggt/göra coola trick än att hoppa
runt på hojen medan man wheelar/gör en stoppie. Det ser mer ut som att de
tävlar om vem som är vigast eller mest akrobatisk. Jag vill ju se häftig körning
inte cirkus apor (ursäkta uttrycket men det var det närmaste jag kom på).

Det jag sett av christian pfeiffer har sett grymt mycket bättre ut.

Kanske ska tillägga att jag inte kollar särskilt mkt på stuntkörning...
 

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
Borde inte stunt handla mer om att köra snyggt/göra coola trick än att hoppa
runt på hojen medan man wheelar/gör en stoppie. Det ser mer ut som att de
tävlar om vem som är vigast eller mest akrobatisk. Jag vill ju se häftig körning
inte cirkus apor (ursäkta uttrycket men det var det närmaste jag kom på).

Det jag sett av christian pfeiffer har sett grymt mycket bättre ut.

Kanske ska tillägga att jag inte kollar särskilt mkt på stuntkörning...

det man kollar på är
*hur avancerade "stunts" man gör
*hur väl/säkert man utför dessa, dvs kör man i högfart och vinglar lite kul/farligt blir det minus
*samt man får en liten showpoäng - jag tycker det läggs för lite och fel poäng på showen. man får tex mer poäng om man kör med öppen hjälm med ett fånigt leende än om man kör med en schysst integralhjälm med tonat visir.

jag tycker poängsättningen drar ner underhållningsvärdet, och brukar aldrig tycka att den som vinner en tävling är den som kör snyggast.
 

Faint

GBG X3M
Gick med
30 Apr 2007
Ort
Göteborg
Hoj
f4i
Håller me Ingel. Aldrig diggat zoltan geekstyle, hjälmen gör ju inget bättre heller. Han har för stel stil, första han gör är att försöka sig på en Jorian combo vilket faila till 100 % haha. In me de nya, bort me de gammla, han får ta o pensionera sig.
Här har vi en kille me stil som borde tagit hem vinsten! Nick Apex

http://www.youtube.com/watch?v=SKdYHgNgje8&feature=related
 

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Ort
Skåne
Hoj
2002 Yamaha R1
har sett alla filmerna nu och tycker att alla hade en dålig dag förutom Dan Jacksson. ska man bedömma flyt så hade han vunnit med det lilla han körde. synd att hojen paja. Zoltan vann för att han satt ett par riktigt jävla svåra trix. Alla andra är bara dåliga förlorare.

och det här skitsnacket med att han inte kör en riktig hoj. varför hackar man inte på Teach som kör en sketen BMW. ni andra hobbystuntare kan ju ut och filma era braavader på eran r1 och gixxer 1000:rofl . den enda som har rätten att att uttala sig om svårightesgrad i denna tråden är marcus. Föresten har du och matti kört inomhus VM än?
 
Last edited:

Svanberg

www.racesetup.se
Gick med
18 Mar 2008
Ort
Värnamo
Hoj
-02 Yamaha R6
Måste säga att jag inte är ett dugg imponerad utav dom 2 första minuterna.

Sedan kommer det lite mera ovanliga stunt.
 

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Ort
Haninge
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
Föresten har du och matti kört inomhus VM än?

Nope det är 18-22 Februari. Matti verkar dessutom ha hoppat av och blivit ersatt...

Kommer bli fetaste stunt-trippen.

Jag och Tommy åker först ner till Skåne-land och kör en dag med pojkarna där nere, sedan åker vi vidare och stannar två dagar i Holland hos en polare jag har där, blir körning och rundvandring i Holland, sedan åker vi till Schweiz och kör VM från Onsdag-Måndag. Sedan tänkte vi dra vidare med Jänkarna och Fransmännen till Nice och stanna där i nästan en vecka och bara köra och chilla.


Kommer bli hur fett som helst !!
 

Soderlund1

Yrkesmördare
Gick med
16 Sep 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
600RR -05 STUNT
det man kollar på är
*hur avancerade "stunts" man gör
*hur väl/säkert man utför dessa, dvs kör man i högfart och vinglar lite kul/farligt blir det minus
*samt man får en liten showpoäng - jag tycker det läggs för lite och fel poäng på showen. man får tex mer poäng om man kör med öppen hjälm med ett fånigt leende än om man kör med en schysst integralhjälm med tonat visir.

jag tycker poängsättningen drar ner underhållningsvärdet, och brukar aldrig tycka att den som vinner en tävling är den som kör snyggast.

HAHAHAHAH!!!

Ja jag tycker också apex körde nice!
Zurich blir vi ett gäng som hänger på också:fyllisar
 

Tommy_L

www.stuntindustry.com
Gick med
23 Sep 2004
Ort
Gävle
Hoj
ZX6R
Måste tyvärr oxå säga att mc stunt är inte vad det har varit, sporten har blivit lite ned-risad och focus ligger på mycket långsamma avancerade cirkelkombos, visst kan det vara grymt om det görs med stil men det är lätt att det blir för mycket och för länge. Och köra baklänges måste ju vara det fulaste tricket ever, även om jag kunde så vettefan om jag skulle göra det. Zoltan är fruktansvärt duktig, kanske bäst tekniskt.. men av mig får han inga creds pga risig stil. Det är iaf mina 50cent.
 
Last edited:

Lukasz

...
Gick med
21 Nov 2003
Ort
Stockholm, North side
Hoj
929 hOnDa GaY cLuB edition
Måste tyvärr oxå säga att mc stunt är inte vad det har varit, sporten har blivit lite ned-risad och focus ligger på mycket långsamma avancerade cirkelkombos, visst kan det vara grymt om det görs med stil men det är lätt att det blir för mycket och för länge. Och köra baklänges måste ju vara det fulaste tricket ever, även om jag kunde så vettefan om jag skulle göra det. Zoltan är fruktansvärt duktig, kanske bäst tekniskt.. men av mig får han inga creds pga risig stil. Det är iaf mina 50cent iaf.
++++++1
Well said:tummenupp
 

Linkan_

Jag kör bakhjul, det är ganska kul
Gick med
4 Aug 2006
Ort
Luleå
Hoj
Husqvarna WR 125 Motard, DT 125R
Tyckte inte heller att det var nå imponerande det där, han såg ju osäker ut på cirklarna och stressad som fan.
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
stressigt o mycke man sett förr

tycker de där klippet med snubben som går upp på framhjulet för att sedan hoppa upp i luften o landa på bakdäcket o köra iväg på bakhjulet skulle vart med o vunnit,
 

roban_2002

Kocken
Gick med
2 Jul 2005
Ort
lindesberg
Hoj
kawasaki ZXR750 -89, suzuki TL1000S -97 samt en paj suzuki rg125f -92
man undrar ju när andreas kommer köra stuntwars!?
ja menar, killen besitter ju skaplig förmåga att överraska!:yoparty
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top