bla bla bla kom igen...Det är väl inte vilken stuntare som helst som fixar switchback wheelie?...
vad har man för nytta av att sitta bak å fram och köra? huvudsaken är ju att det ser bra ut. det har zoltan aldrig lyckats med.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
bla bla bla kom igen...Det är väl inte vilken stuntare som helst som fixar switchback wheelie?...
blablabla
Borde inte stunt handla mer om att köra snyggt/göra coola trick än att hoppa
runt på hojen medan man wheelar/gör en stoppie. Det ser mer ut som att de
tävlar om vem som är vigast eller mest akrobatisk. Jag vill ju se häftig körning
inte cirkus apor (ursäkta uttrycket men det var det närmaste jag kom på).
Det jag sett av christian pfeiffer har sett grymt mycket bättre ut.
Kanske ska tillägga att jag inte kollar särskilt mkt på stuntkörning...
Föresten har du och matti kört inomhus VM än?
det man kollar på är
*hur avancerade "stunts" man gör
*hur väl/säkert man utför dessa, dvs kör man i högfart och vinglar lite kul/farligt blir det minus
*samt man får en liten showpoäng - jag tycker det läggs för lite och fel poäng på showen. man får tex mer poäng om man kör med öppen hjälm med ett fånigt leende än om man kör med en schysst integralhjälm med tonat visir.
jag tycker poängsättningen drar ner underhållningsvärdet, och brukar aldrig tycka att den som vinner en tävling är den som kör snyggast.
++++++1Måste tyvärr oxå säga att mc stunt är inte vad det har varit, sporten har blivit lite ned-risad och focus ligger på mycket långsamma avancerade cirkelkombos, visst kan det vara grymt om det görs med stil men det är lätt att det blir för mycket och för länge. Och köra baklänges måste ju vara det fulaste tricket ever, även om jag kunde så vettefan om jag skulle göra det. Zoltan är fruktansvärt duktig, kanske bäst tekniskt.. men av mig får han inga creds pga risig stil. Det är iaf mina 50cent iaf.
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten