Tänkte en gång för alla få igång den gamla Kawan.
Svärmor köpte den för ett antal år sedan och den har nu stått länge.
Provstartade den för två år sedan och då gick den bara på 3.
Rev ner förgasarbryggan och försökte göra rent efter bästa förmåga.
Fick troligtvis inte rent i alla kanaler då en cylinder fortfarande är "torr" samt att den "puffar" när man står å gasar vilket tyder på att den matar för mycket soppa på någon av de andra burkarna.. Antar jag?
Nu är det ju så att luftburken på denna och de små muffarna som ska sitta på förgasarn är ju så förbannat hårda och håller nog inte tätt efter ett antal på/av monteringar.
Kan jag skaffa vanliga koniska filter och sätta på varje förgasare utan några större mod??
Tänkte riva bort originalburken, för den gör ju inte så mycket nytta ändå.
Någon som har bra tips på att få rent i kanalerna?, tog en mycket fin koppartråd sist.
Det ska sägas att den gick bra när svärmor köpte den så det måste ju bara vara lite ärjning i kanelerna som är problemet.
Sitter nya stift i oxå.
Tacksam för tips o hjälp.
Svärmor köpte den för ett antal år sedan och den har nu stått länge.
Provstartade den för två år sedan och då gick den bara på 3.
Rev ner förgasarbryggan och försökte göra rent efter bästa förmåga.
Fick troligtvis inte rent i alla kanaler då en cylinder fortfarande är "torr" samt att den "puffar" när man står å gasar vilket tyder på att den matar för mycket soppa på någon av de andra burkarna.. Antar jag?
Nu är det ju så att luftburken på denna och de små muffarna som ska sitta på förgasarn är ju så förbannat hårda och håller nog inte tätt efter ett antal på/av monteringar.
Kan jag skaffa vanliga koniska filter och sätta på varje förgasare utan några större mod??
Tänkte riva bort originalburken, för den gör ju inte så mycket nytta ändå.
Någon som har bra tips på att få rent i kanalerna?, tog en mycket fin koppartråd sist.
Det ska sägas att den gick bra när svärmor köpte den så det måste ju bara vara lite ärjning i kanelerna som är problemet.
Sitter nya stift i oxå.
Tacksam för tips o hjälp.