Ja jo min hoj finns, drev finns, 530kedja lär väl inte vara svårt att få tag på, luftfiltren där stämmer inte dock, och inte blinkersen heller. Dock är jag inte särskilt hjälpt av någon av de prylarna då jag känner mig taskig när jag besprutar vägarna med olja och ser det som ett problem som bör avhjälpas snarast :/
Tack ändå för försöket!
En grej att testa med är försöka lista ut om hojen har kallats för någonting annat t.ex i USA eller på någon annan marknad. Om du nu förstås inte redan gjort det...
Att t.ex leta efter Firestorm prylar i USA är nästan helt kört eftersom den kallades SuperHawk där av någon outgrundlig anledning. Det finns fler exempel...
Har försökt, KZ har den även kallats, dock går jag - även där, bet på just den där jävla B3 modellen, B1 och B2 är inga problem att hitta till dock.. Alla kawasakifolk jag pratat med säger att just från b2 till b3 var det en del skillnader och ingen av dem "skulle rekommendera att använda handbok för de äldre modellerna, eller en packningssats heller för den delen".

Man blir ju trött.
Har för mig att de flesta Z-modellerna kallades KZ i US and A. Men sedan är det inte helt enkelt att veta om deras årsmodeller följer de europeiska. Har haft ett rent Helsinkki att hitta rätt i djungeln av delar till min Z750 -82.
Men man kan fråga här:
http://classickawasaki.egetforum.se/index.html
Är inte lika mycket trafik där som här på Sporthoj, men det känns som om någon borde kunna ha tips och svar.
Stämmer bra med KZ, dock så var det det där med B3... (se ovan)

Tack för forumtipset dock, det ska provas!
Kolla siten
www.gpzzone.co.uk Kanske värt ett försök.....
Tackar! Ska testa!
Dt finns förresten en Haynes bok som tar upp både 400, 500 och 550.
Japp, den tar upp Z500 b1 och b2, icke b3! Den finns tillochmed här på MCvaruhuset.
Det finns ytterligare en haynesbok som tar upp b3, någon gpz och vad det var. Den har dock utgått. Precis som packningssatser osv har gjort hos kawasakihandlare.

Har även pratat med Lelles, de hade samma svar på varenda packning jag frågade efter, tillsammans med haynesboken - Utgått.

Vet du om det står någonstans på z550motorn att det är just en 550? Kanske kunde råka göra ett litet byte om nu även den är luftkyld...