Z1000 eller Z1000? Vilken ska man välja?

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Skippa ABS. Gött att få de mesta redan gjort. inget som inte säger att du kan modda själv sen ändå. Men nu har du redan en schysst hoj att jobba med.

Så min röst på den i Trelleborg :tummenupp

Last edited:
Skulle inte köpa en modell utan ABS om det fanns att få med ABS. Dels för sin egen säkerhet och iomed dagens ABS hysteri kommer den bli svårare att sälja.

Om jag bara hade köpt för här och nu: Den moddade utan ABS.
Långsiktigt: Med ABS.

Vad är lättaste att göra i efterhand, montera slip-on eller abs?

den med abs. om du inte får den utan billigt. kommer som sagt bli svårsålt utan abs TROR JAG.

Ger inte abs även lägre försäkring?

Förresten tycker jag inte du borde köpa någon av dem. Det känns inte rättvist, eftersom inte jag har 70kkr undanstoppade för hojköp. :gnissla

Äh det är bara färskingar som tagit körkortet senare än 2010 som bryr sig om ABS

Vet heller ej hur abs:en är på z1000 är men ALLA abs på hojar jag provat har inte haft någon känsla alls, den enda abs som var bra var S1000RR som jag testat hittils.

Jag röstar på trelleborg. Tycker personligen det är livsfarligt att börja vänja sig med ABS på mc. Den dagen man klämmer åt bromsarna fullt av ren vana på en hoj utan ABS, så är det bara att hoppas på att närmaste plåsterkåk har en sängplats ledig. Men det är MIN högst personliga åsikt, som man antigen delar eller inte.

Förutom det så är det rätt dyrt med den lull-lull som sitter på, så det är väll alltid skönt att slippa lägga ut pengar som någon annan redan gjort. :rolleyes:

Båda har sina för & nackdelar. Du avgör vill du ha ABS eller inte? ABS = säkrare , men även en dålig vana om du sätter dig på en hojj utan abs kommer du vurpa rätt kvickt antar jag bara dra fullt för att du är "van" sen är det ju billigare premie med ABS brukar väl vara 15%? Dock är den utan fetare.

Det blir kik på den i Trelleborg på fredag, har pratat med ägaren och det låter väldigt bra.

Försäkringsrabatt för ABS är bara Folksam än så länge, och jag försäkrar fortfarande billigare hos Svedea. ABS för att hojen blir mer värd sen är ju något att beakta, men absolut inte en dealbreaker.

Äh det är bara färskingar som tagit körkortet senare än 2010 som bryr sig om ABS

Vet heller ej hur abs:en är på z1000 är men ALLA abs på hojar jag provat har inte haft någon känsla alls, den enda abs som var bra var S1000RR som jag testat hittils.

På min z1000sx har jag inte ens nypt så hårt att framhjulets abs har gått in, men bakhjulet har inte varit något otrevligt alls. Får ta och testa framhjulet nån gång. :D Förhoppningsvis med vilje och inte av nöd.

Jag har kraschat pga. låst bakhjul, bröt en jävla massa ben i kroppen + nacken och ryggen. ABS räddar liv, godis till hojen kan du byta till allt eftersom du har pengar

Vilken tur att man kör rätt hoj då :)

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...