Z1000 eller Z1000? Vilken ska man välja?

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)

Murdokk

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2010
Ort
Vid götet
Hoj
Z750 2011
Skippa ABS. Gött att få de mesta redan gjort. inget som inte säger att du kan modda själv sen ändå. Men nu har du redan en schysst hoj att jobba med.

Så min röst på den i Trelleborg :tummenupp
 
Last edited:

Incognito

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2010
Ort
Salt lake-Boo
Hoj
Speed Triple -06
Skulle inte köpa en modell utan ABS om det fanns att få med ABS. Dels för sin egen säkerhet och iomed dagens ABS hysteri kommer den bli svårare att sälja.
 

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
uttran
Hoj
yamaha mt-07 -17
den med abs. om du inte får den utan billigt. kommer som sagt bli svårsålt utan abs TROR JAG.
 

Rber

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2012
Ort
Västkusten
Hoj
FZ6-N S2, 2009
Om jag bara hade köpt för här och nu: Den moddade utan ABS.
Långsiktigt: Med ABS.

Vad är lättaste att göra i efterhand, montera slip-on eller abs?
 

_JR_

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2010
Ort
Örebro
Hoj
Honda Hornet 600 -99
den med abs. om du inte får den utan billigt. kommer som sagt bli svårsålt utan abs TROR JAG.

Ger inte abs även lägre försäkring?

Förresten tycker jag inte du borde köpa någon av dem. Det känns inte rättvist, eftersom inte jag har 70kkr undanstoppade för hojköp. :gnissla
 

jetson

Guest
Äh det är bara färskingar som tagit körkortet senare än 2010 som bryr sig om ABS

Vet heller ej hur abs:en är på z1000 är men ALLA abs på hojar jag provat har inte haft någon känsla alls, den enda abs som var bra var S1000RR som jag testat hittils.
 

NorthBear

Förvirrad dåre
Gick med
5 Mar 2009
Ort
Sundsvall
Hoj
Suzuki Bandit 1250 SA
Jag röstar på trelleborg. Tycker personligen det är livsfarligt att börja vänja sig med ABS på mc. Den dagen man klämmer åt bromsarna fullt av ren vana på en hoj utan ABS, så är det bara att hoppas på att närmaste plåsterkåk har en sängplats ledig. Men det är MIN högst personliga åsikt, som man antigen delar eller inte.

Förutom det så är det rätt dyrt med den lull-lull som sitter på, så det är väll alltid skönt att slippa lägga ut pengar som någon annan redan gjort. :rolleyes:
 

AnesN

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Ort
Malmö
Hoj
GSX-R 1000 K6 KTM 660 SMC 05
Båda har sina för & nackdelar. Du avgör vill du ha ABS eller inte? ABS = säkrare , men även en dålig vana om du sätter dig på en hojj utan abs kommer du vurpa rätt kvickt antar jag bara dra fullt för att du är "van" sen är det ju billigare premie med ABS brukar väl vara 15%? Dock är den utan fetare.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Det blir kik på den i Trelleborg på fredag, har pratat med ägaren och det låter väldigt bra.

Försäkringsrabatt för ABS är bara Folksam än så länge, och jag försäkrar fortfarande billigare hos Svedea. ABS för att hojen blir mer värd sen är ju något att beakta, men absolut inte en dealbreaker.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Äh det är bara färskingar som tagit körkortet senare än 2010 som bryr sig om ABS

Vet heller ej hur abs:en är på z1000 är men ALLA abs på hojar jag provat har inte haft någon känsla alls, den enda abs som var bra var S1000RR som jag testat hittils.

På min z1000sx har jag inte ens nypt så hårt att framhjulets abs har gått in, men bakhjulet har inte varit något otrevligt alls. Får ta och testa framhjulet nån gång. :D Förhoppningsvis med vilje och inte av nöd.
 

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Ort
kallhäll
Hoj
VFR 800
Jag har kraschat pga. låst bakhjul, bröt en jävla massa ben i kroppen + nacken och ryggen. ABS räddar liv, godis till hojen kan du byta till allt eftersom du har pengar
 

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Ort
Nacka
Hoj
BMW S1000RR -15
Äh det är bara färskingar som tagit körkortet senare än 2010 som bryr sig om ABS

Vet heller ej hur abs:en är på z1000 är men ALLA abs på hojar jag provat har inte haft någon känsla alls, den enda abs som var bra var S1000RR som jag testat hittils.

Vilken tur att man kör rätt hoj då :)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top