Petterabborre
Medlem
Brorsan har andra saker för sig än att svara på mina funderingar (laga mat, vad är det för husmorsfasoner?)
Har problem med min Kawasaki Z1000 -83, borrad till 1200cc och rs34 förgasare och öppna filter.
För några dagar sedan när jag var ute och körde tappade hojen kraft för att sedan dö och vägrade att starta igen, batteriet helt urladdat. Köpte nytt batteri, allt frid och fröjd. I lördags startade jag hojen, som var varm, och efter någon kilometers körning tappar den all kraft under nedväxling i en kurva och batteriet är helt urladdat igen. Kortslutning eller så tänker jag så spenderade dagen med att isolera lösa sladdar och leta fel Har ingen koll på el alls, men den gick igång utan problem med nyladdat batteri. Var ute en sväng nyss, efter någon kilometer tappar den kraft igen och jag ska vända hemåt då den dör. Lyckas nu starta den och ta mig hem iallafall...
Cylinder 3&4 blir varma och stiften ser bra ut, cylinder 1&2 är stiften kolsvarta och blir inte lika varma. Tomgången har lite svårt att gå tillbaka, antagligen ett uns tjyvluft.
Elfel kombinerat med bränslefel? Behöver kunna ta mig till jobbet imorrn med hojen.
Har problem med min Kawasaki Z1000 -83, borrad till 1200cc och rs34 förgasare och öppna filter.
För några dagar sedan när jag var ute och körde tappade hojen kraft för att sedan dö och vägrade att starta igen, batteriet helt urladdat. Köpte nytt batteri, allt frid och fröjd. I lördags startade jag hojen, som var varm, och efter någon kilometers körning tappar den all kraft under nedväxling i en kurva och batteriet är helt urladdat igen. Kortslutning eller så tänker jag så spenderade dagen med att isolera lösa sladdar och leta fel Har ingen koll på el alls, men den gick igång utan problem med nyladdat batteri. Var ute en sväng nyss, efter någon kilometer tappar den kraft igen och jag ska vända hemåt då den dör. Lyckas nu starta den och ta mig hem iallafall...
Cylinder 3&4 blir varma och stiften ser bra ut, cylinder 1&2 är stiften kolsvarta och blir inte lika varma. Tomgången har lite svårt att gå tillbaka, antagligen ett uns tjyvluft.
Elfel kombinerat med bränslefel? Behöver kunna ta mig till jobbet imorrn med hojen.