Yzr 500 rd

Görfin som man säger häromkring!
Fast jag skulle kapa lite rundare i bakkant av magkåpan, att mer avgasrör syns vore ingen nackdel...
 
Torsdag kväll är bokad på Midlanda motorpark. så nu hoppas jag kunna provköra hojen på riktigt:tummenupp Det blir ett försiktigt test för att se om allt funkar.. Tar kåpan i? Är det nåt läckage? Sticker tempmätaren?
Det ska bli intressant!!

//Tommy
 
Hej!

Då var premiären avklarad:D:) En kväll på Midlanda motorpark. Jag hann köra 3 pass med max 6000v på varvräknaren då jag ville köra in de nya delarna i motorn. Sen upptäckte jag att ena luftfiltret lossnat och då skruvade jag tillbaka det men sen lossnade det igen innan jag hann ur depån:mad: Då upptäckte jag att det gått sönder och därmed vart det ingen mer körning ikväll... MEN jag fick några varv att känna på hojen och den är fruktansvärt lättsvängd och ett mycket gott drag i motorn och det var inte lätt att växla vid 6000v, man ville dra den betydligt längre men det får bli nästa gång. Bromsarna fram är kanon och ljudet och lukten från 500an är underbart.. Jag fick lära mig att loctite är bra då fotpinnarna gängade upp sig oh fick dras åt efter varje pass, sen märkte jag att den var svårväxlad pga att växelpedalen är för kort och jag fick nästan inte in foten imellan. Avluftningen i tanken behöver en backventil och sen ska jag imorgon gå igenom hela hojen o kolla om nåt mer har hänt. Ändå får jag va nöjd med kvällen och nu vet jag att det mesta ändå funkar!!!:)
//Tommy
 

Bifogat

  • @the racetrack 006.jpg
    @the racetrack 006.jpg
    210.5 KB · Visningar: 205
  • @the racetrack 007.jpg
    @the racetrack 007.jpg
    170.3 KB · Visningar: 225
Lite tidigt att säga kanske, men hur skulle du beskriva den här rent chassimässigt jämfört med din gamla RS250?

..om du tycker det är bra drag i motorn redan nu, ser jag fram emot att höra din uppfattning om hur draget börjar bli runt 9000 varv. :D
 
Hej!

Den har betydligt mer bottendrag än rs250n och är lika liten som den. Kopplingen går vansinnigt trögt och det blir nog att montera hydraulkoppling eller sätta tillbaka orginal kopplingsfjädrar och hoppas att det håller. En kompis har en RD500 med liknande trimm och han har orginalkopplings fjädrar och för honom är det inga problem. Det är mycket jobb för mig att byta då jag måste ur med motorn för att komma åt dem. Men jag har ju inte bråttom.:D

Jag tackar Kenneth för bilderna från igår!!

//Tommy
 

Bifogat

  • DSC_0942.JPG
    DSC_0942.JPG
    48.8 KB · Visningar: 376
  • IMG_3964.jpg
    IMG_3964.jpg
    56.3 KB · Visningar: 386
Får gratulera till en lyckad premiär :tummenupp :)

Måste säga att du lever min dröm. Ett sådan bygge är verkligen värt att lägga tid på :Bugar
 
Mer bilder!!:)
 

Bifogat

  • DSC_0981.jpg
    DSC_0981.jpg
    54.9 KB · Visningar: 522
  • DSC_0943.jpg
    DSC_0943.jpg
    49.5 KB · Visningar: 465
Härlig!! Hoppas du fick mer ny byggenergi! Underbart bygge!
 
Hej
Nu kommer detta som en överaskning men jag har beslutat att lägga ut hojen på ebay till försäljning. Den kommer inte att bli billig och därför inte lätt att sälja. Jag har ingen panik med att sälja och bygget KOMMER att fortgå under tiden. Om nån är intresserad kan man höra av sig och jag kan byta in hoj/bil + pengar.
Många tycker nog att jag är dum och det är jag förmodligen men ibland blir det så. Hoppas den stannar i sverige.

//Tommy
 
Varför???
Efter så mycket fint jobb...

Hej
Nu kommer detta som en överaskning men jag har beslutat att lägga ut hojen på ebay till försäljning. Den kommer inte att bli billig och därför inte lätt att sälja. Jag har ingen panik med att sälja och bygget KOMMER att fortgå under tiden. Om nån är intresserad kan man höra av sig och jag kan byta in hoj/bil + pengar.
Många tycker nog att jag är dum och det är jag förmodligen men ibland blir det så. Hoppas den stannar i sverige.

//Tommy
 
Hej
Nu kommer detta som en överaskning men jag har beslutat att lägga ut hojen på ebay till försäljning. Den kommer inte att bli billig och därför inte lätt att sälja. Jag har ingen panik med att sälja och bygget KOMMER att fortgå under tiden. Om nån är intresserad kan man höra av sig och jag kan byta in hoj/bil + pengar.
Många tycker nog att jag är dum och det är jag förmodligen men ibland blir det så. Hoppas den stannar i sverige.

//Tommy

Ca pris?
 
Nej!! Bästa bygget på SH..Varför?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top