yzf750r -94 misständer (hjälp)

darkside

övertryck är grejen
Gick med
11 May 2009
Ort
hede
Hoj
1994 yamaha yzf750r
hejsan nu har jag köpt min första hoj och det blev en yamaha yzf 750 r -94. har hunnit köra med den i 30 mil kanske och nu misständer den och skjuter bakut, men det är efter nåra sekunder efter start.
när den börjer misstända så kan jag slå av och på dödar knappen (snabbt utan att motorn dör) då går den att varva ur som den ska igen i nåra sekunder.
nån som har några förslag vad det kan vara?
 
Att byta stift på en sån där är inte kul.:gnissla
Men jag skulle nog satsa på det först av allt.
 
jo jag ska göra det men jag tror inte riktigt att det är så enkelt. det skulle ju vara konstigt att det fungerar en stund när jag vippar på dödarknappen fram och tillbaks... tog lös cdi boxen idag och värmde den i ungnin i 30 min på 60 grader men ingen skillnad.
 
jo jag ska göra det men jag tror inte riktigt att det är så enkelt. det skulle ju vara konstigt att det fungerar en stund när jag vippar på dödarknappen fram och tillbaks... tog lös cdi boxen idag och värmde den i ungnin i 30 min på 60 grader men ingen skillnad.
Om hojen har stått länge prova att rengöra fuggarna, det låter som om du har skit i munstyckena!
 
ja jag köpte den i vintras och jag har kört 30 mil kanske. gick bra dom första 20 milen och sen har det vara blivit värre och värre. när den är varm så avgas smäller den när man varvar lite.
 
ja jag köpte den i vintras och jag har kört 30 mil kanske. gick bra dom första 20 milen och sen har det vara blivit värre och värre. när den är varm så avgas smäller den när man varvar lite.
Ja och när det avgassmäller så tyder det på mager blandning! kolla färgen på stiften, jag kan garantera att de är kritvita, stiften ska ha en gyllenbrun färg! du kan även titta i mynningen på ljuddämparen men det är ett mindre säkert sätt att kolla om hojen går magert där.
 
Ja och när det avgassmäller så tyder det på mager blandning! kolla färgen på stiften, jag kan garantera att de är kritvita, stiften ska ha en gyllenbrun färg! du kan även titta i mynningen på ljuddämparen men det är ett mindre säkert sätt att kolla om hojen går magert där.


ok tack för tippset.ska kolla upp det när jag får nya stiften så rengör jag förgasarna då oxå.
 
är dett nån mer som har teorier? inga kända yzf problem som passar in?
 
Et kompressionstest kan ju vara på sin plats om du inte vet med dig att ventilerna är justerade på sistone. Andra bra att kolla-saker är soppapump och silen i tanken. Flottörnivå och lite annat hokuspokus kan vara bra att veta att det är korrekt också. Kanske ta en titt på tändspolar, -kablar och -hattar.
 
förgasare..

nu har jag skruvat isär hojen. skruvat isär förgasarna och rengjort dom, såg jättebra ut så jag tro inte att det var skit i förgasarna. sen har jag tömt tanken och kollat silen och där var det rent. stiften hade lite mörk brun färg men lite blöta. stiften kommer imorgon så jag ska skruva i hop och kolla om det blev nån skillnad.
en fråga! hur ska dom 4 vackumslangarna gå som kommer från insuget? som det var nu tror jag inte var rätt iallafall. en till tank kranen, 2 pluggade och en öppen. nån som vet?
 
nu har jag skruvat isär hojen. skruvat isär förgasarna och rengjort dom, såg jättebra ut så jag tro inte att det var skit i förgasarna. sen har jag tömt tanken och kollat silen och där var det rent. stiften hade lite mörk brun färg men lite blöta. stiften kommer imorgon så jag ska skruva i hop och kolla om det blev nån skillnad.
en fråga! hur ska dom 4 vackumslangarna gå som kommer från insuget? som det var nu tror jag inte var rätt iallafall. en till tank kranen, 2 pluggade och en öppen. nån som vet?

Ingen av dom ska vara öppen, det kan man nog vara säker på. Plugga den fjärde slangen också och testa. Det KAN ju vara så enkelt.
 
fixat

hej igen... nu är hojen lagad och det var exupen, otroligt men sant så hade en sten lyckas att ta siig innanför buken och in i skyddskåpan över spjället...
 
hejsan nu har jag köpt min första hoj och det blev en yamaha yzf 750 r -94. har hunnit köra med den i 30 mil kanske och nu misständer den och skjuter bakut, men det är efter nåra sekunder efter start.
när den börjer misstända så kan jag slå av och på dödar knappen (snabbt utan att motorn dör) då går den att varva ur som den ska igen i nåra sekunder.
nån som har några förslag vad det kan vara?

på avslag? Motorbroms? Kan gå för snålt, så den får för lite soppa.
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top