Yzf rr

Det kan ju vara så att det gör nytta med lite mer luftintag där? Jag tycker inte att det ser dumt ut precis, bara lite ovant.

En liten fråga med, vad kostade det att bänkköra hojen och ställa in den efteråt och vet du resultatet?
 
Det kan ju vara så att det gör nytta med lite mer luftintag där? Jag tycker inte att det ser dumt ut precis, bara lite ovant.

En liten fråga med, vad kostade det att bänkköra hojen och ställa in den efteråt och vet du resultatet?
Har funderat på att göra en sarg i framkanten på tanken och lämna ett långt glapp på mitten.
Kan också försöka med R1ans luftburk då den är mindre vilket kanske skulle göra så den
kommer ner i framkant. Men det kanske inte funkar med tanke på anslutningarna till
förgasarna. Sen kan jag tänka mig att mindre luft påverkar till det negativa.

800:- kostade själva bänkningen på YC. Resten vågar jag inte berätta. Skenande verkstadsräkningar. :gnissla
Fullt så farligt var det inte. :) Allt original gummi till förgasarna kostade ungefär
lika mycket som jobbet, bänkningen ej medräknad.
De gjorde det riktigt bra, jag är helnöjd med motorn nu.
 
Lite experimentstadie just nu.
Satte på kortare hundben, 155mms istället för original 165mm.
De 10mm:na gjorde 30mm i sadelhöjden och 80mm längst ut på bakkåpan.
Blir testkörning i veckan om vädret tillåter. :)

1346001958_resized.jpg
 
Jag höjde ju min också med såna och det blev mycket snyggare, och hojen svängde in lättare i kurvor med. Nu har jag dock bytt ut min stötdämpare mot en från en zx-10r och då sjönk bakdelen ner till originalhöjd igen :va då dämparen var några millimeter kortare. Jag får köpa lite kortare dogbones och ta upp den igen. Jag märker det mest på att den står mycket rakare på stödet och att den är lite tyngre att svänga med.
 
Jag höjde ju min också med såna och det blev mycket snyggare, och hojen svängde in lättare i kurvor med. Nu har jag dock bytt ut min stötdämpare mot en från en zx-10r och då sjönk bakdelen ner till originalhöjd igen :va då dämparen var några millimeter kortare. Jag får köpa lite kortare dogbones och ta upp den igen. Jag märker det mest på att den står mycket rakare på stödet och att den är lite tyngre att svänga med.
Har du 04:ans ZX10R så skall den bara vara 2mm kortare men det låter ju inte som så.
Jag kör på ZX6R, en 07:a. Samma längd 340mm som YZF750 och Thunderace.
Men den är jäkligt hård, nästan inget gung om man hoppar på sadeln.
Den måste undersökas som nästa punkt. Har ingen clue nu hur man ställer in
dem men det visar sig kanske.
 
Fräckt som fan :yoparty. Dämparen jag använder är från en ZX10r -11. Jag har inga data på den men de tidigare modellerna hade en 2 mm kortare dämpare så jag satte dit en 3 mm tjock bricka för att kompensera detta men det hjälpte inte. Gjorde ingen skillnad alls konstigt nog. Min dämpare är inte så värst hård och jag har lite att justera på så jag ska göra det. Inställningen är inte komplicerad, jag googlade och fick fram att många använder dessa dämpare på diverse Suzuki SV-modeller. Du ställer ju fjäderförspänningen med de två ringarna, högre upp mjukare etc, sen sitter kompressionsdämpningen på vänster sidan, den är märkt "comp", jag har min i mitten så länge. Returdämpningsskruven sitter längst ner på högersidan.
Denna sida var rätt bra: http://www.sportrider.com/suspension_settings/suspension_setup/146_0402_suspension_setup_guide/
Måste ställa hänget och lite sånt med på min . Och så blev jag sugen på att renovera gaffeln med men det får nog vänta tills i vinter.
Du verkar ju fått riktigt bra ordning på din hoj. Den ser bra ut och går bra. Själv har jag fortfarande samma gamla problem med tomgången som jag haft från början. Det gör mig riktigt trött faktiskt då den i övrigt är bra på alla sätt. Jag kanske måste riva toppen för att få ordning på det. :näsblod
 
Last edited:
När tänkte gode herrn införskaffa sig en liiiiite bättre kamera? Tycker gott att du kan kosta på dig det så vi kan få se hur hojarna egentligen ser ut.:D
 
När tänkte gode herrn införskaffa sig en liiiiite bättre kamera? Tycker gott att du kan kosta på dig det så vi kan få se hur hojarna egentligen ser ut.:D
Jaha, e de så dåligt:va

Kameran är det nog inge fel på. Men det är ju efterbehandlingen som cuttar ner dem.
Kameran spottar ut formatet 4000x3000 pixels i storlek cirka 3MB.
Jag formaterar om bilderna i Gimp till indexed, skalar ner till 697x523 och då
blir störrelsen cirka 260KB. Jag lägger bilderna på mitt webbhotell och presenterar
länken på SH. Har provat med 1000x750 men då fixar inte SH att visa hela bilden,
den cuttas av på högersidan av SH.

Hur gör ni andra?
 
Jag vet inte hur andra gör, mina få bilder är tagna med mobilkamera vilket knappast är nått att hurra för.
Tycker dina bilder blir väldigt korniga, vilket är synd för man ser inte til exempel hur lacken ser ut.
 
Jag vet inte hur andra gör, mina få bilder är tagna med mobilkamera vilket knappast är nått att hurra för.
Tycker dina bilder blir väldigt korniga, vilket är synd för man ser inte til exempel hur lacken ser ut.
Jag har en IXUS av förra årets modell och har sett att den tappar skärpan i Gimp formateringen.
Kanske tur att den är kornig, lacken är nämligen inget att hurra för, hemmalackad ju. :D
 
Jag förminskar bara storleken på mina bilder i paint. De tappar inte så mycket i kvalitet då tycker jag. Brukar förminska 8Mp bilder till 30 procent, det passar bra för forum och facebook.
 
Fräckt som fan :yoparty. Dämparen jag använder är från en ZX10r -11.
Jag har inga data på den men de tidigare modellerna hade en 2 mm kortare dämpare så jag satte
dit en 3 mm tjock bricka för att kompensera detta men det hjälpte inte. Gjorde ingen skillnad
alls konstigt nog. Min dämpare är inte så värst hård och jag har lite att justera på så jag ska
göra
det. Inställningen är inte komplicerad, jag googlade och fick fram att många använder dessa
dämpare på diverse Suzuki SV-modeller. Du ställer ju fjäderförspänningen med de två ringarna,
högre upp mjukare etc, sen sitter kompressionsdämpningen på vänster sidan, den är märkt "comp",
jag har min i mitten så länge. Returdämpningsskruven sitter längst ner på högersidan.
Denna sida var rätt bra: [url http://www.sportrider.com/suspension_settings/suspension_setup/146_0402_suspension_setup_guide/

[/url]
Måste ställa hänget och lite sånt med på min . Och så blev jag sugen på att renovera gaffeln med
men det får nog vänta tills i vinter.
Du verkar ju fått riktigt bra ordning på din hoj.
Den ser bra ut och går bra. Själv har jag fortfarande samma gamla problem med tomgången som
jag haft från början. Det gör mig riktigt trött faktiskt då den i övrigt är bra på alla sätt.
Jag kanske måste riva toppen för att få ordning på det. :näsblod



Låter som att din dämpare MÅSTE vara kortare än de andra. Inget mått på den så
det kan dokumenteras?

Tråkigt när man har grejer som krånglar och man inte hittar lösningen.

Tack för infon. Har sett att det finns plats på ringens ovansida så den kanske
kan bli aningen mjukare. Men det andra var skitbra att få lite input om. Inte lika
lång startsträcka då. :)

Ordning och ordning.....e väl alltid grejer som man inte är nöjd med. :)
Ja jobba med fjädringen har jag också kvar på min men jag avvaktar fronten ett
litet tag. Annat på G kanske.
Lite annat som det funderas på angående denna hoj.
- Andra kåpor eller omlack av befintliga.
- R1 svingen jag plockade av skall ju på igen efter mod.
- Lamporna, ljuskäglan vart åt helsicke i början. Skruvade ut den helt i toppen
så gick den nästan ner men nu ser det inte bra ut att lamporna sticker ut.
Skall kolla nu när jag höjt baken. Men annars så blir det moddning av alla kåpfästen.
Då kan jag lika bra skaffa några andra trevliga kåpor. Beslut kommer väl med tiden.




Jag förminskar bara storleken på mina bilder i paint.
De tappar inte så mycket i kvalitet då tycker jag. Brukar förminska 8Mp bilder till 30 procent, det passar bra för forum och

facebook.



Hmm, blir ganska stora då. Inte riktigt bra för mig som postar bilder dagligen
på många ställen inte bara i mc sammanhang.

Förr så bifogade jag bilderna här i SH (bifogade miniatyrer) men gick ifrån
det då jag även postar bilderna i andra forum som inte tillåter bifogning.
För sirapseffektens skull säger de och kanske har de rätt för SH har ofta
siraps tendenser nuförtiden i alla fall om man förhandsgranskar och postar.
Hänger sig ofta.
Iom de laddas upp på webbhotellet, så dels skall de helst inte vara för stora
heller för utrymmet kostar. Dels så har jag redan länken och bifoga på SH blir
då extrajobb.
Sen så föredrar jag en tråd där man ser bilden direkt utan att klicka fram dem
en efter en. Men det är jag det. :)
 
Jag mätte inte exakt men jämförde hålen mellan dämparna och kunde inte se att det skilde nåt alls faktiskt men va djag hittat så ska YZF stötdämparen vara 340 mm och ZX10:ans 338 mm vilket nog kan stämma.

Angående bilderna så blir de bara 300-350 kb stora om man förminskar dom i paint.

Ska du byta kåpor så kolla i köp och sälj. En kille säljer riktigt snygga racekåpor blåa och vita passande YZF 750. Han har även ett par Marvic fälgar men de kostar en del.
 
Jag mätte inte exakt men jämförde hålen mellan dämparna och kunde inte se att det skilde nåt alls faktiskt men va djag hittat så ska YZF stötdämparen vara 340 mm och ZX10:ans 338 mm vilket nog kan stämma.

Angående bilderna så blir de bara 300-350 kb stora om man förminskar dom i paint.

Ska du byta kåpor så kolla i köp och sälj. En kille säljer riktigt snygga racekåpor blåa och vita passande YZF 750. Han har även ett par Marvic fälgar men de kostar en del.
Jo de måtten har jag också, mysko :confused:

Ok, skall prova några bilder i paint och se om de blir bättre, tack.

Har sett den annonsen men jag köper inte samma kåpor som jag har, Marvic fälgarna är sålda.
Gillar YZF750 designen mycket men något helt annat minimalt att kunna byta till
när andan faller på hade varit trevligt. Men det är inget som sker i närmsta framtiden.
Får vara glad om jag fixar tanken tills nästa säsong, har ju ett annat bygge också
som börjar kosta lite nu med mina kommande modifieringar.
 
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top