Yzf R1 M

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Det var sjukt trevligt. En bit Yamahahistoria har skrivits.
 

Bifogat

  • image.jpg
    image.jpg
    1.7 MB · Visningar: 251

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Det var sjukt trevligt. En bit Yamahahistoria har skrivits.

Varför har du inte skinnställ på dig?:7peta
Nu ser du ut som en turist..;) Med skinnställ på hade du kunnat berätta för barnbarnen: Jag minns när jag körde ihop med min gamle vän Colin Edwards..:D;);)
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Är ni alla på efterfest ch fulla? Vill höra rapport från dagen!

Så totalt slut efter all körning och alla intryck. Helt fantastisk dag! Över 30 grader i luften och 50 i asfalten.
Pilsner och schnitzel just nu. :)
 

moment22

Sporthojsnörd
Gick med
11 Aug 2006
Ort
Kungsbacka
Hoj
kymco Cobraracer
Grym tråd.
Först intryck av en helt ny modell sedan jämförelser relaterat till den gamla crossplanemotorn.
Dessutom toppat med en reseberättelse och ett intressant event.

Bra gjort, så här långt-)
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2

Trifalles! Och släng fram bilder, filmer och ljudklipp! :7peta


På Yamahas sida på Facebook finns några bilder från Brno, en av dem visar fler R1M:s på en bana på samma gång än jag trodde var möjligt.
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
39 grader i Brno idag. Tror jag smälter. Kör uppknäppt och utan handskar annars svimmar jag. Står mitt under en AC på macken nu. 30mil kvar till Nürnberg. Kör jag inte fel borde det gå på +4h.

Funkar inte att lägga upp bilder härifrån. Synd.

Blev middag med ett par tyskar igår. Var riktigt trevligt. Skulle gå till hotellet därifrån, var lite otrevligt då det låg i nån gränd polisen körde förbi hela tiden och folk skrek mest på varandra. Däckade och vaknade vid 10 idag.

Mycket motorvägskö pga ihjälkörningar. Asjobbigt i värmen.
Ska vidare nu.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
39 grader i Brno idag. Tror jag smälter. Kör uppknäppt och utan handskar annars svimmar jag. Står mitt under en AC på macken nu. 30mil kvar till Nürnberg. Kör jag inte fel borde det gå på +4h.

Funkar inte att lägga upp bilder härifrån. Synd.

Blev middag med ett par tyskar igår. Var riktigt trevligt. Skulle gå till hotellet därifrån, var lite otrevligt då det låg i nån gränd polisen körde förbi hela tiden och folk skrek mest på varandra. Däckade och vaknade vid 10 idag.

Mycket motorvägskö pga ihjälkörningar. Asjobbigt i värmen.
Ska vidare nu.

Nürnberg...?

Du är väl inte på väg till Nürburg som i Nürburgring...?

I så fall är du inte den första som gjort den tavlan (en bekant från Imprezaligisterna gjorde samma sak). :hihi
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Ja. Det gick ju snabbt att köra fel. Hatar det deluxe. Dör i värmen. Fy fan vilken tortyr det är.
In på varje hotell - som ligger i skuggan - och koppla upp på deras wifi. Sikket skit.

Hamnade inne i Prag.
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
JAG BLIR HELT GALEN!!!!!! JAG HITTAR INTE UT FRÅN PRAG!!!! FINNS INTE EN ENDASTE SKYLTJÄVEL MED MOTORVÄG 5 PÅ NÅNSTANS!!!!

FAN!!!! :4skrika:4skrika
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
JAG BLIR HELT GALEN!!!!!! JAG HITTAR INTE UT FRÅN PRAG!!!! FINNS INTE EN ENDASTE SKYLTJÄVEL MED MOTORVÄG 5 PÅ NÅNSTANS!!!!

FAN!!!! :4skrika:4skrika

Har inte R1M autopilot och gps? :hihi Hur svårt kan det vara?

(nu är det pip över värme, gratisfrulle, kass vägar, svårt att hitta ut ur Prag....men fortfarande förbannat lite om det som är intressant... :hihi :7peta)
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Tjena R1M ägare. Vad hade Colin att berätta för er om sin vardag, nu när karriären är över i GP cirkusen ?
Fanns där fler förare med stjärnstatus ?
Vilken hoj körde Colin M1 eller R1M?
Trevlig tråd om en hoj med mycket goddag i :rock
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Tjena R1M ägare. Vad hade Colin att berätta för er om sin vardag, nu när karriären är över i GP cirkusen ?
Fanns där fler förare med stjärnstatus ?
Vilken hoj körde Colin M1 eller R1M?
Trevlig tråd om en hoj med mycket goddag i :rock

Josh Brookes (VM/BSBk osv) var tydligen på plats också. Sen har jag ingen aning, antar att vi får vänta tills våra svenska deltagare är hemma och kan berätta mer utförligt..:tummenupp
 

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Ja
JAG BLIR HELT GALEN!!!!!! JAG HITTAR INTE UT FRÅN PRAG!!!! FINNS INTE EN ENDASTE SKYLTJÄVEL MED MOTORVÄG 5 PÅ NÅNSTANS!!!!

FAN!!!! :4skrika:4skrika

Kolla med din operatör om det finns något hyfsad surfpott att få i EU (då kan du använda google navigation).
Jag betalar 199kr för 1gb inom EU (telenor).

Alternativ två, ladda hem kartappen OsmAnd (finns bara till android tror jag) och ladda hem kartor på hotellet så tar det ingen datatrafik.

Jag har kört med OsmAnd+ som den enda navigatorn när jag har åkt runt i Europa i 2v nu (är dock väg hem, är nästan vid den Belgiska gränsen i Frankrike).
Klockrent med en mobilhållare och blåtand i hjälmen:banana

Jag lider med ditt värmeproblem, själv hade jag 36c utanför Stuttgart, OLIDLIGT i skinnställ.
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
:brinnerup
Kolla med din operatör om det finns något hyfsad surfpott att få i EU (då kan du använda google navigation).
Jag betalar 199kr för 1gb inom EU (telenor).

Alternativ två, ladda hem kartappen OsmAnd (finns bara till android tror jag) och ladda hem kartor på hotellet så tar det ingen datatrafik.

Jag har kört med OsmAnd+ som den enda navigatorn när jag har åkt runt i Europa i 2v nu (är dock väg hem, är nästan vid den Belgiska gränsen i Frankrike).
Klockrent med en mobilhållare och blåtand i hjälmen:banana

Jag lider med ditt värmeproblem, själv hade jag 36c utanför Stuttgart, OLIDLIGT i skinnställ.

Gps är överskattat:D Även om man har avstängd roaming på sin iPhone så visar "pluppen" var man är. Bara att stanna ibland och kolla så man kör rätt.
Hade iofs en rejäl huvudvärk att hitta ut ur Bryssel några år sen när jag var på väg till Spa. Men billigt och hyfsat bra är det att bara öppna kartor och försöka se sin väg;)
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Nürnberg...?

Du är väl inte på väg till Nürburg som i Nürburgring...?

I så fall är du inte den första som gjort den tavlan (en bekant från Imprezaligisterna gjorde samma sak). :hihi

Fast Nürnberg är ju på vägen till Nürburgring från Brno iaf. :hihi
 

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Ja
:brinnerup

Gps är överskattat:D Även om man har avstängd roaming på sin iPhone så visar "pluppen" var man är. Bara att stanna ibland och kolla så man kör rätt.
Hade iofs en rejäl huvudvärk att hitta ut ur Bryssel några år sen när jag var på väg till Spa. Men billigt och hyfsat bra är det att bara öppna kartor och försöka se sin väg;)

Jag sket i GPSen en stund men att stanna i värmen lite för ofta var jobbigt. Usch vad man svettades.
Dessutom är det smutt att lägga in rutter på fina/kurviga vägar på väg till slutdestinationen:kär
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Kommer inte köra på ringen.

Framme nu. Ska äta och sova. Blir full gas 06:00 imorgon igen. Rain-mode funkar jättebra på hojen.
Så skönt det var med regn. Tog aldrig på mig regnstället, mina böner blev besvarade.

Händerna är solbrända nu rätt ordentligt. Körde utan handskar i ~6-7h. Stekande sol.

Värdelös genomsnitts fart. ~35mil på 10 timmar.
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
image.jpg

Han hade en av varje......
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top