Yzf R1 M

30 grader idag. Blev 20 mil. Fixade en tailbag för att få med lite vattenflaskor m.m.
image.jpg
 
Nån som har hunnit ta bort katten ännu?
Fick betydligt bättre stomp just mellan 5-8 på min 12:a när jag gjorde så och det kanske ger liknande effekt på en 15?

jag har fått bort katten för 2 veckor sen, jag tycker att den går bättre men det kan vara att den låter mer :) jag kommer nog inte kunna köra på bana med mellanröret för att den låter så mkt , hur mkt var db krav på Brno ?
 
jag har fått bort katten för 2 veckor sen, jag tycker att den går bättre men det kan vara att den låter mer :) jag kommer nog inte kunna köra på bana med mellanröret för att den låter så mkt , hur mkt var db krav på Brno ?

101dB. 99dB är original på R1:an.
 
Ren nyfikenhet: Hur kommer det sig att du redan från början hade bestämt dig att inte nyttja M-fjädringen?

För att jag experimenterar med mer avancerade fjädringskoncept både fram och bak och detta var planen långt innan hojen ens fanns. Att flytta över EC-prylarna till dessa fjädringskoncept går inte, därför hade en M-modell blivit bortkastat.

Nån som har hunnit ta bort katten ännu?
Fick betydligt bättre stomp just mellan 5-8 på min 12:a när jag gjorde så och det kanske ger liknande effekt på en 15?

Olika bromsningar visar att det ger 6-8 hk på topp och marginellt bättre mellanregister. Dippen vid 7000 rpm verkar dock inte elimineras bara genom att demontera katten. En så kallad "flashning" av ECU'n där man eliminerar insprutningens "closed loop" reglering samt linjäriserar trottelmappen verkar ha större effekt mot detta.

De som bara demonterar katten utan att flasha eller mappa om lever också farligt. Detta verkar orsaka en otroligt snål gång just i området 5000-8000 rpm. Har sett AFR uppåt 16 i olika bromsningar. Ett under att dessa hojar överhuvudtaget går. Och går de så skulle jag inte ligga på dessa gaslägen / varvtal / AFR någon längre tid då så höga värden anses skadliga.
 
Jag tror inte att dessa mäts på samma sätt. Mig veterligen har ingen 2015 R1 blivit svartflaggad på någon bandag. Jag vet folk som åkt bandag med helt standard Panigale utan problem, och de låter MYCKET högre än R1 / R1M.
 
jag har fått bort katten för 2 veckor sen, jag tycker att den går bättre men det kan vara att den låter mer :) jag kommer nog inte kunna köra på bana med mellanröret för att den låter så mkt , hur mkt var db krav på Brno ?
Kör du med original burk då eller du har bytt ljuddämparen också?
 
R1M-ägare:

Någon som fattar hur man gör för att ladda upp bandata till en ipad, enligt instruktionerna vi fick från YRE? :7peta
 
Kanon....... :huvet

Intressant att YRE skriver att man kan göra det på ipad. De specar ju t o m vilken version av iOS man behöver.......:confused:
 
Går det inte lika bra att göra det i appen, som valnligt? Bara lägga in start & mållinje?
 
image.jpg

Tog en liten sväng med lillracern idag. Lite för att komma ner på jorden igen, efter 310 mil på R1M:en.
Herrejösses! 129kg, ingen elektronik, superchassie, superbromsar och 32hp.......
Ja, vad skall man säga? Båda är ju superkul, fast på olika sätt.

Det båste rejält idag. Man for som ett löv i sidled. Inte alltid positivt med fjädervikt. :lol
 
fick du igång den på ipaden ?? jag hittar inte y-trac i appstore ... det finns bara yrc setting .
 
fick du igång den på ipaden ?? jag hittar inte y-trac i appstore ... det finns bara yrc setting .

Har kört med YRC-appen sen den kom för iOS. Skitkul att analysera körningen efteråt.
Bara konstigt att loggningen startar så fort man rör gasen!? Verkat vara en bug i mjukvaran.
Har nu lagt in Brno manuellt via kartan.
 
Vet ni om det är några av de andra R1M ägarna i Sverige, som skall på YRE Spa, Nürburgring eller Mugello?

Eller har alla som skall åka valt Brno, kanske?
 
Tack !!:)

Jag tänkte på en sak , ska inte vi som åker ner till Brno öppna en sluten grupp på FB/Messenger .
Det kanske kan vara lite till hjälp att hålla kontakten när man är på väg ner eller är på YRE?

Jovisst, måste bara gå med först.......:7peta
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top