YZF 750 r går konstigt!

aligator_111

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2011
Hoj
Något eget
Hej!

Var ute och körde hojen för första gången i år nu. Det var ingen trevlig resa då hojen hostade/hackade, fick motorstopp och orolig tomgång hela tiden. Var även svårstartad trots att den redan var varmkörd. Men emellanåt gick den som den skulle dvs bra.

Vad kan det bero på? Om det hade varit något allvarligt så borde den inte fungera bra alls, vilket den gjorde emellanåt?

Tacksam för svar :)

Om du inte bytt soppan sen vinterförvaringen så kan ja garantera att de är det felet.

ja jag ska prova byta soppa samtidigt som jag ska byta tändstift.

Glöm inte att dränera förgasarna heller. Det brukar göra susen, utan att byta soppa. Finns det kvar gammal soppa i fjuckarna så kan den vara så dålig att det som kommer in i cyllarna ofta blöter ner stiften att den inte tänder.

kom på en sak nu när jag gick igenom instruktionsboken, det är att jag åkte med RES för bränslereserv ist för ON. Kan det varit orsaken?

Nej.

Dränera förgasarna och häll i färsk bensin. Om problemet kvarstår så bör troligen förgasarna rengöras.

Jag har nu dragit igång min Suzuki våren 2009 och våren 2010. Utan problem med "bensinen". Eftersom din hoj startar så bör det inte vara nått fel på batteriet. (Är batteriet fulladdat? Ladda med 0,5A eller mindre Biltemas 99,90kr laddare 37707 Mät spänningen över batteriet under laddning. När spänningen under laddning går över 14,4V är batteriet fulladdat.)
Som sagt aldrig haft problem med "bensinen". Statoil eller Preem 98 Oktan. MEN den står i ett "varmgarage"och nästan full tank.. Aldrig kallare än ca +8C. Enda förklaringen till fel på "bensinen" som jag ser det är att hojen stått i ett kallgarage med nästan tom tank och det har blivit kondens i tanken. Kondens = vatten. Och vattnet lägger sig längst ner i tanken. Och vattnet går ner ur tanken på våren när hojen startas och vattnet lägger sig i varenda flottörtank. Och eftersom vatten har högre täthet än bensin så stänger vattnet flottörmunstycket. Så det blir som redan nämnts, töm tanken på bensin. Är det bara några liter och du häller det i genomskinliga rena och torra 75or som får stå några dagar kan du se om det är vatten i bensinen, vatten lägger sig på botten. Inget vatten, ja då ska det inte vara problem hälla tillbaka bensinen i tanken. Ta loss alla flottörbehållarna, töm dom på vatten och bensin, torka torrt sätt ihop. Fyll tanken med ny bensin från macken. (reservdunk?). För att slippa kondens är det alltså smart att ha tanken helt full med bensin under vintern.

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Stark Future tredubblar omsättningen

Barcelona, Spanien – april ...

Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Back