Yttrandefrihet !!

• Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
Markus skrev:
vet inte vad du syftar på men:

om du menar att det inte var en klasskamrat utan jag själv som påstod detta. det är sant att det var en klasskamrat.

om du menar att det låter lite korkat så var det som sagt inte jag som sa det.

Frazze skrev:
Jag menade inte att jag hade förståelse/sympati för fundamentalister, speciellt inte våldsamma sådana, utan mer på det senare du sa, att man nog måste tänka lite utanför sina egna tankegångar och övertygelser.

Jag tolkade det inte så.. jag spann bara vidare på det du sa.. Väldigt många är väldigt snabba att idiotförklara alla som inte delar deras egen världsbild...

-Rosen- skrev:
enligt en föredetta klasskamrat till mig så är islams slutgiltiga mål att ta över världen. kan detta stämma för jag börjar bli orolig när jag ser såna bilder.
FÖ så har din fd klasskamrat rätt.

48:28 He it is who has sent forth His Apostle with the [task of spreading] guidance and the religion of truth, to the end that He make it prevail over every [false] religion; and none can bear witness [to the truth] as God does.

JoUh skrev:
FÖ så har din fd klasskamrat rätt.

48:28 He it is who has sent forth His Apostle with the [task of spreading] guidance and the religion of truth, to the end that He make it prevail over every [false] religion; and none can bear witness [to the truth] as God does.
tackar, tyvärr så har jag inte så bra kontakt med honom nu. men han hade nog blivit nöjd om han hade fått veta att han hade rätt.

korvgubbe skrev:
Väldigt många är väldigt snabba att idiotförklara alla som inte delar deras egen världsbild...

Ja, de som t.ex. tycker att islam inte hör hemma i väst möts däremot med stor förundran och nyfiken respekt.

korvgubbe skrev:
Precis! :tummenupp Hela världens 1 miljard muslimer eftersträvar inget annat än världsherravälde! :rolleyes:
Du va tamejfan ingen trevlig finne i röven. Paranoid och letar kryphål i varenda inlägg.
Är du så *** att du inte kan skilja på islam och muslim?

Markus skrev:
Ja, de som t.ex. tycker att islam inte hör hemma i väst möts däremot med stor förundran och nyfiken respekt.

Jag har iofs inga problem med de som inte anser att islam funkar i väst.. Jag har däremot problem med de som idiotförklarar en miljon muslimer baserat på vad de islamistiska avarterna får för sig.. de är i mina ögon lika representativa för islam som göteborgshuliganerna är för oss Svenskar.

korvgubbe skrev:
Jag har iofs inga problem med de som inte anser att islam funkar i väst.. Jag har däremot problem med de som idiotförklarar en miljon muslimer baserat på vad de islamistiska avarterna får för sig.. de är i mina ögon lika representativa för islam som göteborgshuliganerna är för oss Svenskar.

Du är ju fan för mycket, tror du på allvar att det är lika stor andel svenskar som sympatiserar med göteborgshuliganerna som det är muslimer som sympatiserar med våldsamheterna som nu pågår?
Snacka om verklighetsfrånvänd, visa mig siffror på det där är du snäll. :Bugar

JoUh skrev:
Är du så *** att du inte kan skilja på islam och muslim?

Nädå! Islam och muslim är precis samma sak!! Alla muslimer vill precis samma saker som islamisterna i Al Quaida m.fl... :rolleyes:

2ono skrev:
Än en gång påminns jag om att terrorns ansikte kommer oss allt närmare snart kommer bomberna explodera i danmark, flykting föraktet ökar och högerextremismen får ännu en chans att vinna mark.

Jag har min ståndpunkt klar ingen ska tala om för mig vad jag ska tycka tänka eller skriva etc etc.

Rättvisan kommer att segra !!!

Finns det rättvisa och yttrande frihet? För några år sen Förbjöds vissa vitmakt relaterade symboler av vår regering. Är det yttrande frihet? Om skinnskallarna vill ha ett hakkors på sej. SÅ retar upp några men det skadar ingen fram till någon går till handling genom kränkning eller våld. Om någon vill rita skämtfigurer av muhamed så blir det revolt. Vad ska politikerna göra nu.Förbjuda skämt teckningar?

Handlar det om att vinna eller förlora mark?

Rättvisan kommer nog att segra.. Frågan är vems rättvisa och ur vilken synvinkel?

Markus skrev:
Du är ju fan för mycket

Hetsa inte upp dig nu gubben! :pannkyss Nej, jag tror precis som du att vi som bor i sekulariserade, demokratiska länder har en aning mer läggning åt det ifrågasättande, kritiskt tänkande hållet än de som bor i länder där religionen är nummer ett...

korvgubbe skrev:
Nädå! Islam och muslim är precis samma sak!! Alla muslimer vill precis samma saker som islamisterna i Al Quaida m.fl... :rolleyes:
Vad är sakfelet då? Är inte världsherravälde ett av islams mål?

JoUh skrev:
Vad är sakfelet då? Är inte världsherravälde ett av islams mål?

Självklart är det det... Världsherrvälde är det som ligger till grund för en miljards muslimers handligar dagligen!

korvgubbe skrev:
Självklart är det det... Världsherrvälde är det som ligger till grund för en miljards muslimers handligar dagligen!
Så fint att du håller med. Vad hetsar du upp dig för då?

korvgubbe skrev:
Nej, jag tror precis som du att vi som bor i sekulariserade, demokratiska länder har en aning mer läggning åt det ifrågasättande, kritiskt tänkande hållet än de som bor i länder där religionen är nummer ett...

Varför fortsätter du då jämföra, när du nu skriver i klartext att jämförelsen inte är relevant?
Kan du sluta jämföra korkat nu? Tack.

Yttrandefrihet?

567366468aj.jpg

Back