Ytterligare strypning på NSR -89?

joonnaas skrev:
Har samma jävla problem me min.. eller den toppar typ 150-155 om jag ligger o pressar.. men den slutar varva vid ca 9.000 på 6:an.. o jag har ingen aning om vad de kan va för fel?! :va


Går den så fort utan att varva mer, då har du nog fel drev på.

Kolla de! :D
 
joonnaas skrev:
Har samma jävla problem me min.. eller den toppar typ 150-155 om jag ligger o pressar.. men den slutar varva vid ca 9.000 på 6:an.. o jag har ingen aning om vad de kan va för fel?! :va

HAHA!!.. vadå.. förväntar du dig att den SKA varvar ur alla växlar?.. då är de ju bara å dreva så högt det går.. :P .. det är bara å inse.. kraften tar slut nån gång.. och 155 för en NSR är helt OK facktiskt.. dreva ner den lite om du så vill så vinner du ju i axx.. men jag tror inte du får upp den i mer än 155 om du inte trimmar eller gör nåt annat där du höjer motoreffekten
 
joonnaas skrev:
Har samma jävla problem me min.. eller den toppar typ 150-155 om jag ligger o pressar.. men den slutar varva vid ca 9.000 på 6:an.. o jag har ingen aning om vad de kan va för fel?! :va

Den orkar inte?
Inte ofta 125:or orkar varva ur på 6:an... Sexan är typ en "cruiseväxel" som man har där av en anledning: att spara bränsle.
 
PollySmurf skrev:
Den orkar inte?
Inte ofta 125:or orkar varva ur på 6:an... Sexan är typ en "cruiseväxel" som man har där av en anledning: att spara bränsle.


Jag har varvat ur 6an på min. :)

Då drog den mätaren ut.
 
Solid snake skrev:
Jag har varvat ur 6an på min. :)

Då drog den mätaren ut.

Hmm... min orkar inte.
Har 16-drev fram och orginal bak.
Tycker min blir så jävla slö när mätaren pekar på runt 9k varv.
Är det inte där den borde ha mest effekt, runt 10k ?!
 
PollySmurf skrev:
Hmm... min orkar inte.
Har 16-drev fram och orginal bak.
Tycker min blir så jävla slö när mätaren pekar på runt 9k varv.
Är det inte där den borde ha mest effekt, runt 10k ?!


Jag har helt original, 17/45.


Jo det är där den ska ha mest effekt.
 
PollySmurf skrev:
Vafan e de som e fel då?!
Den tappar typ all effekt vid 9,5 krpm


När kommer din effekt då? 6000?

Isåfall får du ändra YPVS:en så effekten kommer högre upp i registret. :)
 
solitude skrev:

Motorn är nyrenoverad för 200-300 mil sen... (enligt Verona Motor)


Solid Snake skrev:
När kommer din effekt då? 6000?

Isåfall får du ändra YPVS:en så effekten kommer högre upp i registret. :)

Det kan man väl inte?
När den är fullt öppen så e den, man kan ju inte få den att öppna sig ännu mer genom att justera fram den... :va
Effekten kommer vid typ 7000 (den riktigt vassa effekten), men den börjar ju dra rätt så rejält vid runt 6-6,5k

(Lamellerna är slitna och när motorn e kall och man drar fullt så börjar kopplingen slira vid 7000, så det är väl där den riktigt snäva delen av kurvan börjar)
 
Last edited:
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top