Ytterligare ett bobberbygge

Har du funderat på att ha aphängarstyret svart?

Coolt bygge anyway:yoparty[/QUOTE]

Hela tiden :tungan

Fast det får va såhär tillsvidare... tror dock inte att färgen sitter så bra på styret.. då får jag blästra den först och det är lite klurigt för elen i styrets skull... Ev skulle man kunna prova med grepptejp om det inte ser allt för tattigt ut :D
 
Mattsvart styre skulle se riktigt trevligt ut!!
Imponerande bygge, och som werizon skrev, lycka till på onsdag (och tisdag) =)
 
Tack alla!
Har dock 2 problem som jag måste lösa nu på förmiddagen! Är som tur är ledig idag.
Måste lufta bromsarna... det gick inget vidare igår...
Sen måste jag få ner ljudnivån annars är jag rökt.
 
Fy fan vilken dag... Igår kväll försökte vi lufta bromsarna utan framgång... Imorse skulle jag till en lokal Mc-firma för att låta dom fixa skiten... Då är det stängt..
fortsätter runt till lite olika Mc-firmor men de har inte möjlighet att fixa detta...
Åker sedan runt jobbet för att byta ut ett par skruvar... då läcker framhjulet luft vid luftnippeln. Inte nog med det, det sitter en skruv i däcket!

Möter upp min polare och åker till verkstaden... Vi monterar bort hjulet och kör bort det till en däckfirma, åker sen till mitt jobb och fixar en oljekanna för att lufta bromsarna bakvägen, samt köper mer bromsvätska... Det lyckas bra och vi fixar bromsen.

Nu börjar det finnas hopp igen... besiktningen ska ske i Västervik kl 15:30

Hämtar upp däcket som de fixat.. kanon!!

När vi sen ska skruva tillbaka bromshandtaget går fästet av!!! MEN VA FAAAN!!!!
Vi lyckas iaf skramla fram en ny... Pust! Vi klarar det inom tidsramen iaf!

Jag sticker hem och byter om å tar de 6 milen till Västervik....
När hojen besiktigas så har jag givetvis glömt att sätta dit reflexen! Samt att högerlampan inte sitter där den borde enl. dom.... Förbannat.. Åker därifrån med en ombesiktning framför mig pgv 2 skitsaker...
Klart man skulle ha tänkt på det, men det har varit jävligt hetsigt idag

Jaja, jag är iaf glad att det bara va det... Så imorgon bitti blir det verkstan igen å fixar till felen och sen till besiktningen i Vimmerby ist.

Så förhoppningsvis kan jag montera på stöttorna imorrn, och bort med all annan skit som besiktningen kräver.


Just det..... fixat till ljudet innan besiktningen med... Det gick bra det med!



Det va min dag det!
 
kjdsfkgijgf.jpg

Måste bara tillägga att hojen va fan skönare att åka på än jag trodde!!
 
Slutet gott allting gott, eller vad säger man...
Sa de någonting om skyltplaceringen, eller är det helt ok att ha den på sidan?
Funderade även på en annan sak. Varför får man inte ha stel ram bak? -Det trodde jag var helt ok.
 
Kolla tråden som heter något i stil med "regga hoj".
Gamla hojar är oftast bara att besikta som vanligt, så länge den fortfarande ser ut som en motorcykel :)
Vissa gamla hojar har inte ens krav på blinkers (även om man vill ha det av säkerhetssynpunkt. )

Om hojen är från -74 och äldre behövs vare sig blinkers, hastighetsmätare eller stoppljus.

Jag har helt missat den här tråden! KUL att någon tar sig an en gammal Honda! Bra gjort! :)

MVH//Jan
 
Slutet gott allting gott, eller vad säger man...
Sa de någonting om skyltplaceringen, eller är det helt ok att ha den på sidan?
Funderade även på en annan sak. Varför får man inte ha stel ram bak? -Det trodde jag var helt ok.


Skyltplaceringen är helt ok. Men då måste man ha en kompletterande lampa på höger sida som är symetriskt placerad med den vänstra belysningen... Det anmärkte dom på att den inte satt där den skulle.

Du får nog ha stelben om du gör en regbesiktning som ombyggt fordon eller liknanade. Det är inte godkänt att sätta stöttor ist för fjädring annars.
 
Om hojen är från -74 och äldre behövs vare sig blinkers, hastighetsmätare eller stoppljus.

Jag har helt missat den här tråden! KUL att någon tar sig an en gammal Honda! Bra gjort! :)

MVH//Jan

Tack för det Jan!

Jag ringde faktiskt och kollade upp det här med lampor och dyligt.
Nu har dom tydligen ändrat det här med backspegel också.. innan kunde man skippa backspegeln om hojen va årsmodell -99 och äldre... Nu är det -03 och äldre.
 
Besiktningen är klar! Stöttorna är på plats och allt skräp inför besiktningen är bortplockat!

Projektet är nu slutfört (Tillsvidare iaf)!!!
Har någon några frågor är det bara att posta dom här.

Ses på vägarna :rock
 
Kul. grattis och bra gjort! :tummenupp
 
Con grats, den vart riktigt nice,,, :tummenupp
 
Pics or it didnt happen... :7peta
 
Haha.. tänkte just logga in för att skriva att jag återkommer när bilderna är tagna!
Ev så fotas det ikväll!
 
Ursäkta OT..... En liten tanke vad det gäller blinkers...... Dom första 4 hojarna jag hade var gamla. Den första från -74 och sen en från -47, en från -48 och en från -36. Ingen hade blinkers. Detta gjorde att jag under ganska många år gjorde som man gör när man cyklar trampcykel. Jag sträckte ut lämplig kroppsdel för att påvisa att jag skulle svänga. Funkade inte helt 100 på natten då det är knökmörkt för då syns man inte. Men på dagen kan jag säga att det faktiskt är mer effektivt än att använda blinkers. Och då jag är en vanemänniska så har jag inte kunnat sluta med detta så nu både blinkar jag och slänger ut vänster arm/höger ben när jag ska byta fil beroende åt vilket håll jag ska. :lol Blinkersen på först och sen ut med armen. Ibland på sistone har jag inte räckt ut armen och då har jag märkt att folk faktiskt inte flyttar på sig trots blinkers. Men så fort armen åker ur så bromsas det och lämnas plats. En liten reflektion om detta...... ;)

ON topic.....: Och även jag vill se bilder på den färdiga hojen!! :tummenupp :lol

//Jan
 
Sträcka ut armen kan jag hålla med om att det är effektivare... men benet :tungan
 
Har aldrig använt mig av blinkers, vare sig på sporthoj eller custom, har alltid visat med handen vart jag ska, tycker att det känns bättre, och får den uppfattningen att det syns bättre än blinkers..
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top