Ytterligare ett bobberbygge

Andra omgången av detaljer grundade.. Tanken behöver dock spacklas på ett par ställen.

bb1.jpg

bb2.jpg

Haha nä det har blivit en helt annan hoj... Mycket nybyggda delar och mycket moddat..
Har precis färdiglackat andra omgången...

bobben.jpg

Tumme upp för detta ! Bra inspiration till sitt egna kommande bobber projekt :tummenupp

Tumme upp för detta ! Bra inspiration till sitt egna kommande bobber projekt :tummenupp

Härligt! glöm inte att lägga upp en tråd bara så man kan följa bygget! alltid kul att se nya lösningar som man kan ta efter!
Jag tänker ev. bygga ett whiskeyställ på hojen med så småningom :brynad Det kan bli fränt!

Då va de sista delarna grundade.. Slipgrunden räckte precis så jag hoppas inte jag hittar några fler delar som gömt sig :tungan

Uppdaterar med fler bilder när det är färdiglackat och härdat! :yoparty

Nu har jag sakta men säkert börjat att montera ihop hojen.. behöver fixa ett gäng nya bultar och muttar.. Men nu är det på gång iaf! :rock

sdf.jpg

Ser bra ut !!

Det jag sitter å funderar på nu är besiktningen och försäkringen. Om den går som ombyggt fordon eller inte iom att vi kapat lite i ramen...

Jaja.. personen jag pratade med på bilprovningens kundtjänst kändes inte helt hundra...
Men jag försäkrar och besiktar den som vanligt.... det borde inte vara några problem tyckte han... Hur eller hur så påpekar de nått annat så kan jag ju hänvisa till att jag pratat med deras "expertpanel" :tungan

Jaja.. personen jag pratade med på bilprovningens kundtjänst kändes inte helt hundra...
Men jag försäkrar och besiktar den som vanligt.... det borde inte vara några problem tyckte han... Hur eller hur så påpekar de nått annat så kan jag ju hänvisa till att jag pratat med deras "expertpanel" :tungan

Kolla tråden som heter något i stil med "regga hoj".
Gamla hojar är oftast bara att besikta som vanligt, så länge den fortfarande ser ut som en motorcykel :)
Vissa gamla hojar har inte ens krav på blinkers (även om man vill ha det av säkerhetssynpunkt. )

Nu börjar det ta form.. Motorn är på plats och orginaldämparna för besiktningens skull... Ser faktiskt inte klokt ut med dämparna på :crash

bild 2.jpg

Blir lite skillnad med stöttorna på sen :rock

bild 3.jpg

Idag gick tiden åt att få ihop elen igen.. Lite annat smått å gott hanns med det med.

kdsj.jpg

pdsåfl.jpg

Då ska vi se... Ikväll så är elen klar och allt är snart på plats.. På tisdag ska den provköras innan besiktningen på onsdag.

bild 1kjjjk.jpg
bild 2l,.jpg

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey