Gixxer Rolle
Värst i klubben
Välkommen till IAS:en samt min arbetsplats, jag kommer att planera eran övning i Karlskronaomr vecka 20-21.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Får man fråga varför du inte valde amerikanska armén och deltog i kampen mot terrorism?
Nu är det klart!!
Måndag 26/2 är det inryck!!
Jag har just nu mycket svårt att släppa leendet från ansiktet, känns så djäkla BRA!!
Yee-Haaw !!![]()
![]()
Är du allvarlig?
Grattis!![]()
Nej. Jag inser såklart att krig är mer underhållande på lek...
Vet du ens vad Nordic Battle Group är för något och vad deras uppgift är? Jag tror knappast att folk söker dit för att "leka" krig utan för att göra en humanitär insats och blir det allvar så är det knappast någon "lek" det handlar om. NBG är en insatsstyrka.Nej. Jag inser såklart att krig är mer underhållande på lek...
krig subst. ~et, plur. ~, best. plur. ~enNej. Jag inser såklart att krig är mer underhållande på lek...
Lycka till Silverryggen, det är bra att inte alla är fega as som sitter framför teven och käkar ostbågar och ser folk slaktas på TV och uttrycker meningar som att "dom egentligen hatar allt som har med militärer att göra" utan att några faktiskt ställer upp och med risk för sitt liv gör en insats.
Lycka till Silverryggen, det är bra att inte alla är fega as som sitter framför teven och käkar ostbågar och ser folk slaktas på TV och uttrycker meningar som att "dom egentligen hatar allt som har med militärer att göra" utan att några faktiskt ställer upp och med risk för sitt liv gör en insats.
Jag ser inte att det står något om fredsbevarande styrkor eller dess uppgifter i definitionen på krig.
Jag tror bestämt någon blivit itutad en massa dumheter....ehh jag menar "amerikaniserad".
Något som svenska försvaret verkar vara fullständigt urusla på att hantera så är det återvändare som varit med om mycket traumatiska händelser, de blir ofta lämnade åt sitt öde. Sånt pratas det tyst om...
Då ses vi där uppe Silverryggen!![]()
Fan va kul!!
Vilken bef. skall du ha? Känner du LAHI eftersom du är från ljungbyhed?
Ha det gött så ses vi!![]()
Jag förstår inte riktigt vad du vill? Du påstår att Silverryggen vill "leka krig" då han tagit värvning i NBG och tycker att han istället skulle ha sökt sig till den amerikanska krigsmakten. Det visar ju att du inte har den blekaste aning om vad NBG är för något eller vad styrkan ska användas till. Du har ju bevisligen tillgång till Internet, använd den för att läsa på, det är bara att läsa innantill: http://www.mil.se/article.php?id=12793Och du står i första ledet, eller?
Jag förstår inte riktigt vad du vill? Du påstår att Silverryggen vill "leka krig" då han tagit värvning i NBG och tycker att han istället skulle ha sökt sig till den amerikanska krigsmakten. Det visar ju att du inte har den blekaste aning om vad NBG är för något eller vad styrkan ska användas till. Du har ju bevisligen tillgång till Internet, använd den för att läsa på, det är bara att läsa innantill: http://www.mil.se/article.php?id=12793
Du fortsätter att skriva om saker du inte vet något om, du kanske ska fokusera på amerikanska förhållanden istället, eftersom du uppenbarligen inte är så uppdaterad på europeiska skeenden.1500 pers. Det ska bli intressant att se vilka väpnade konflikter den gruppen kommer att ha någon större inverkan på.
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |