ypvs eller inte??

borde jag inte köpa en rd?? jag vill ju kunna skjutsa :tungan skulle helst vilja ha offroad men finns ju typ inga intresanta för runt 10k :mad:
 
Tobbe_89 skrev:
2153637 borde jag inte köpa en rd?? jag vill ju kunna skjutsa :tungan skulle helst vilja ha offroad men finns ju typ inga intresanta för runt 10k :mad:


du kan... rätt svajigt med 150kilo i 110km/h på rd cykelram

lasse kongo skrev:
2153659 du kan... rätt svajigt med 150kilo i 110km/h på rd cykelram


dock skitrolig hoj för 5000
 
lasse kongo skrev:
2153659 du kan... rätt svajigt med 150kilo i 110km/h på rd cykelram




dock skitrolig hoj för 5000

mjo...kanske blir en mtx...verkar vara ända 125 offroad för under 10k ..dom e riktigt bra min kompis har nämligen än sån och dom e roliga att köra ... men dom är inte jätte snygga :D
 
Fan vad alla klankar ner på RDn! :va Inget fel på min. Den svajar inte, det är ingen cykelram och jag skjutsar ganska ofta. Det enda problemet med att skjutsa är att bakfjädringen kan bli lite ansträngd vid trottoarkanter och vassa fartgupp.
 
ok...jag köper en sådan ifall ja ginte har råd med något annat men helst kulle jag vilja ha en offroad :P
 
Tobbe_89 skrev:
2153637 borde jag inte köpa en rd?? jag vill ju kunna skjutsa :tungan skulle helst vilja ha offroad men finns ju typ inga intresanta för runt 10k :mad:

Du får ju inte skjutsa om du är under 18 år så vad är meningen att låsa in sig på att det måste gå att skjutsa?
 
Trashcan skrev:
2165624 Och man får inte köra snabbare än 70 på 70väg.

Visst men att skjutsa syns ju mer än om man kör lite för fort då och då ;)

Om jag var er skulle jag undvika alla bötesbelopp som gick och istället lägga pengarna på bensin eller något vettigare, varför ska man finansiera polisen? :tummenupp
 
Rd125

Jag har haft båda och det är rejäl skillnad på dom.

Tanken är inte bredare(har haft båda samtidigt)och även LC'n har urgröpning för benen, sadeln är likadan(har testat båda samtidigt), alla kåpor är likadana. Det som skiljer är Fälgar, bromsar fram, gaffel, styren, framskärm, instrument, blinkers, smådetaljer och sedan motorn då.

Väghållningen är MYCKET bättre på Ypvs modellen än på den tidigare. Troligtvis beroende på den grövre gaffeln och bredare fälgar/däck. Det är inga problem och ligga och marscha 120 med en ostrypt RD YPVS. Däremot är det ingen bra hoj att skjutsa på. Framgaffeln blir väldigt lätt och bakhjulsåkningarna många. Kanske kul ibland men inte så roligt i kurvorna.
YPVS modellen har ju även en platta, s.k wobbelstag som sitter mellan gaffelbenen. Denna hjälper till att stabilisera lite.

Vägållningen på RD:na är överlag väldigt bra. De fick mycket ros när de kom för sin stabilitet, kvickstyrdhet och sina bromsar. Visst har mycket hänt sen 83 men de duger fortfarande för den relativt låga hastighet som de framförs i.
Idag behöver man nog inte betala så mycket mer för en YPVS än en ickeYPVS men 1-2000 är väl spenderade pengar för vad man får.

Jag har inte hittat några 170 eller 175cc cylindrar med YPVS till varken RD,DT eller TZR. De som verkar finnas är alla för modellen med fyrkantig cylinder vilket endast är RD125LC 83-84 samt DT125LC 82-83.
DT:n kom ju tidigare med YPVS än RD:n men något 170 cc kit till den har jag inte sett, och jag har letat som fan. Om det ändå finns får du gärna länka till det. Men som sagt så tvivlar jag på det.
 
Okej!! men den lyfter väl inte lätt I KURVORNA ifall man åker själv? och är det ända problemet när man skjutsar på en sådan?
 
Trashcan skrev:
2164232 Fan vad alla klankar ner på RDn! :va Inget fel på min. Den svajar inte, det är ingen cykelram och jag skjutsar ganska ofta. Det enda problemet med att skjutsa är att bakfjädringen kan bli lite ansträngd vid trottoarkanter och vassa fartgupp.
Ta och provkör lite andra hojar först så ska du se. Efter många mil på en NS tyckte jag att en RD var som att köra 100 med en cykel, många mil sen på en RGV250 så upplevdes TZR som en cykel och man får gåshud i 100 och tror att allt ska braka samman. Första ggn jag körde RD dock, då upplevde jag inget sådant, det är som sagt gämförelser mot andra hojar, själv anser jag att en RD i 100 blås är riktigt vågat.
 
man får väl åka och kolla på en när det blir aktuellt så märker man väll ifall det känns bra :D
 
Tobbe_89 skrev:
2153809 mjo...kanske blir en mtx...verkar vara ända 125 offroad för under 10k

Hej.

Fick tag i en TDR 125 för 7´

Den går som ett skållat över 7000 varv men riktigt slött därunder.

Därav har jag listat ut att YPVS:en fungerar på högvarv i alla fall.

Min fråga till er är nu: hur slö ska en TDR vara på lågvarv egentligen... den stryper alltså sig själv om man vrider på fullgas.
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top