Youtubefest - posta det bästa ifrån youtube.

Tadao Baba

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Dec 2022
Hoj
-16 Aprilia Tuono V4 Factory -92 Honda CBR900RRN -96 Ducati 916 Biposto
Underbar stämning, ”tuffa killar i Japan på 80 talet”. Synd att man inte kan Japanska, men man fattar på ett ungefär vad det handlar om. ?

 

Tadao Baba

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Dec 2022
Hoj
-16 Aprilia Tuono V4 Factory -92 Honda CBR900RRN -96 Ducati 916 Biposto
Om man gillar sci-Fi och motorcyklar så gillar man nog detta! ?

 
  • Gilla
Reaktioner: Teo

stjp8729

Mr Slow
Gick med
2 Jun 2022
Ort
Bangkok
Hoj
Yamaha YZF-R1, Yamaha YZF-R6, Yamaha Tracer 900 GT, Honda Forza 300, Honda CRF300, Yamaha R15, Honda Click 110i
Två trevliga kvinnor från förra veckan vid Bridgestone Trackday på Chang International Circuit (Thailand). Nu till helgen race på Kaeng Krachan Circuit och en egen klass för tjejer/kvinnor.

409387395_697075545734692_2285428761709599187_n.jpg410385947_697074839068096_4525978113704274197_n.jpg
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Veckans goon ridin':

Kaplan Motorcycles har blivit auktoriserade återförsäljare för GasGas.

...och det måste ju firas med allmänhetens fria provkörningar.
I stadsparken.

Pre-flight instruktionen är helt korrekt för en 125a: "håll stumt, reglera med koppling och växlar."


Jag tror killen har tJört förut...
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
RMS lånar in Ari från Revzilla och tittar på motorcykelmissar:



Angående den sista så undrar jag om kanske bara behöver fylla vattentanken så kanske det kommer vatten när dom vrider på kranen.

Egentligen är ju de flesta exemplen väldigt vanliga fel. Ljuddämparen fixerad i svingen var väl på nästan var fjärde moped när jag var i tonåren kanske mindre problem nu när alla kör scooter. Och en och annan vuxen verkar inte ha lyckats lära sig något sedan misstagen då de var 15 år.
 

Henrik Y

Officiellt Invalid
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Falun
Hoj
Virago 535, Honda CB750F, Suzuki K50, Suzuki GP125, GasGas ES 280.
Mest bil men lite tvåhjuligt också, men den förtjänar att få synas lite.
 

Henrik Y

Officiellt Invalid
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Falun
Hoj
Virago 535, Honda CB750F, Suzuki K50, Suzuki GP125, GasGas ES 280.

Två hjul utan motor då..
Hade inte räknat med Magnus Effekten liksom dom flesta andra som gjort höghastighetslånghopp på cykel. Samma princip som för skruvbollar i sport så börjar cyklar tippa framåt pga hjulensrotation i luften när hastigheten är så hög. På motocross är effekten dels lägre pga den högre vikten men dom kan också kompensera med gas och broms.

Fabio Wibmer har jag följt sedan han var en liten tonåring som lattjade med cykeln på gatan hemma i Alperna och gjorde street trial filmer på egen hand precis som jag och bara hade ett par hundra prenumeranter om ens det.

Precis som Danny Macaskill som jag också följde när han bara var lite halvkändis inom trial communityt.

Det är kul att ha fått följa med redan innan dom blivit stora och se hur karriären tar fart.

Det var den här videon som blev Dannys genombrott, var hur många som helst som visste att jag cyklade som skulle visa mig den. Som om jag inte redan sett den ?


Sen har vi Martyn Ashton som bröt ryggen och sitter i rullstol precis som jag. Han skadade sig under tiden dom gjorde denna film. Och för att inte skrota projektet så hoppade Danny Macaskill och Chris Akrigg in och slutförde filmen.


Jag gjorde lite cykelfilmer jag också.
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top