Yoshimura GSX1230R Projekt

köp cbxen för hela friden!
gör den lika fin som denna, med lite bättre grejer och sånt..
att den låter som en f1 bil gör ju knappast saker värre :rolleyes:
 
Last edited:
Äsch då, Uppsala är ju i stort sett grannsocken. Fast jag må säga att den var stygg, Kawan. Iaf i det utförandet.

Jo, men som sagt, den är lite av en oslipad diamant. Titta vad man kan få dom grymma med lite Autosol och en gammal t-shirt.

Z1000MkII.jpg


Hojen i sitt nuvarande utförande är grotesk men med lite fix går den att göra hur häftig som helst. Sen är dom ytterst ovanliga, speciellt i det här skicket och till det här priset.

köp cbxen för hela friden!
gör den lika fin som denna, med lite bättre grejer och sånt..
att den låter som en f1 bil gör ju knappast saker värre :rolleyes:

Är Mk.II:an borta tills på torsdag (ska hämta den då) så blir det CBX:en. Men det finns saker som talar starkt emot CBX:en även fast sex cylindrar är asgrymt.

1. Den har gått väldigt långt. Om man ser till normal livslängd på en MC motor med väl skött periodisk service så börjar vi nästan närma oss pension.

2. Den är dyr. Sex cylindrar medför inte bara ett häftigt ljud utan också ett häftigt pris. Reservdelar är besvärligt att få tag på och ofta är det hutlösa priser.

Skulle jag vilja göra CBX:en lika fin som Suzuki:n drar det iväg dryga 20 000kr på bara FCR-förgasarna. Avgassystem och andra vackra detaljer behöver vi inte ens gå in på vad dom kostar. :D

Kort och gott: inget jag har råd med som fattig arbetare i dagsläget. Men framöver? Who knows.

Sen är som sagt Mk.II:an väldigt ovanlig. CBX:en är i jämförelse nästan en dussinhoj.
 
Är Mk.II:an borta tills på torsdag (ska hämta den då) så blir det CBX:en. Men det finns saker som talar starkt emot CBX:en även fast sex cylindrar är asgrymt.

1. Den har gått väldigt långt. Om man ser till normal livslängd på en MC motor med väl skött periodisk service så börjar vi nästan närma oss pension.

2. Den är dyr. Sex cylindrar medför inte bara ett häftigt ljud utan också ett häftigt pris. Reservdelar är besvärligt att få tag på och ofta är det hutlösa priser.

Skulle jag vilja göra CBX:en lika fin som Suzuki:n drar det iväg dryga 20 000kr på bara FCR-förgasarna. Avgassystem och andra vackra detaljer behöver vi inte ens gå in på vad dom kostar. :D

Kort och gott: inget jag har råd med som fattig arbetare i dagsläget. Men framöver? Who knows.

Sen är som sagt Mk.II:an väldigt ovanlig. CBX:en är i jämförelse nästan en dussinhoj.

Du har jobbat jävla snabbt med den här, tycker jag iallafall, du kan ju ha ett långtidsprojekt :näsblod
om du inte dör under tiden vill säga :)
jag och far är tänkt att fräscha upp och montera hans gamla laverda 750SF, har på känn att det tar nåt år, med tanke på att den stått i det här garaget i 12 år, han har nog skruvat på den max en kväll :död
 
Du har jobbat jävla snabbt med den här, tycker jag iallafall, du kan ju ha ett långtidsprojekt :näsblod
om du inte dör under tiden vill säga :)
jag och far är tänkt att fräscha upp och montera hans gamla laverda 750SF, har på känn att det tar nåt år, med tanke på att den stått i det här garaget i 12 år, han har nog skruvat på den max en kväll :död

Jag tycker ordet "Vinterprojekt" är bra. :)

Därför jag håller mig till tvåhjulingar och inte bilar. Bilar tar för lång tid.

Problemet med allt för långa (och stora) projekt är att hålla intresset uppe. Jag känner själv att jag har svårt att lägga timmar på hojen nu då det börjar vara klart.
 
Jag tycker ordet "Vinterprojekt" är bra. :)

Därför jag håller mig till tvåhjulingar och inte bilar. Bilar tar för lång tid.

Problemet med allt för långa (och stora) projekt är att hålla intresset uppe. Jag känner själv att jag har svårt att lägga timmar på hojen nu då det börjar vara klart.
bilar är ett helvete att hålla på med!
det sista har du rätt i, skruvar lite själv på en moped (fel forum, icke noga) som har tagit bra längre tid än jag trodde, och samma här, tappar gnistan när det närmar sig
 
Icke det. Telefonen åt han som sålde Kawan hade gått varm igår med bud från hela landet. Slutade med att en filur dök upp med dryga 30 000kr kontant och köpte den - dubbla priset han begärde.

Med andra ord var det någon annan som också visste vad det var för hoj som var till salu.

Är man dum så är man. Hade kunnat ta ledigt i måndags och gått miste om en tusenlapp före skatt i lön (plus lite bensinpengar) men fått mig en hoj för hälften av marknadspriset.

Blir nog att kika på CBX:en återigen. Ett annat alternativ skulle vara en GS1000.
 
Icke det. Telefonen åt han som sålde Kawan hade gått varm igår med bud från hela landet. Slutade med att en filur dök upp med dryga 30 000kr kontant och köpte den - dubbla priset han begärde.

Med andra ord var det någon annan som också visste vad det var för hoj som var till salu.

Är man dum så är man. Hade kunnat ta ledigt i måndags och gått miste om en tusenlapp före skatt i lön (plus lite bensinpengar) men fått mig en hoj för hälften av marknadspriset.

Blir nog att kika på CBX:en återigen. Ett annat alternativ skulle vara en GS1000.

CBX!:yoparty
 
Ska nästa bygge bli av samma stuk/karaktär som det första så kommer det bli ännu mer tid att sitta av här på sporthoj:D

Hur ska du göra med lacken sen? Blir den olackad/garagelackad banhoj:) eller blir det finlack=)?
 
Ska nästa bygge bli av samma stuk/karaktär som det första så kommer det bli ännu mer tid att sitta av här på sporthoj:D

Hur ska du göra med lacken sen? Blir den olackad/garagelackad banhoj:) eller blir det finlack=)?

Jodå, nästa bygge ska nog hålla samma klass och kanske lite högre. Farsan tycks svänga i sitt hojval (GS1000) i fördel till en CB900 efter att ha sett ditt bygge också så kanske jag får anledning att köpa ett fetgrymt avgassystem från Japan och lite snygga Keihin CR smoothbores. :yoparty

Vad gäller lacken så kommer det bli finlack på den (eller något så när). Ska iväg och bänka hojen till veckan hade jag tänkt hos Marklund om möjligheten finns, efter det ska jag börja preppa för lack och skicka iväg sakerna till någon van och kunnig MC lackerare.
 
Jodå, nästa bygge ska nog hålla samma klass och kanske lite högre. Farsan tycks svänga i sitt hojval (GS1000) i fördel till en CB900 efter att ha sett ditt bygge också så kanske jag får anledning att köpa ett fetgrymt avgassystem från Japan och lite snygga Keihin CR smoothbores. :yoparty

Vad gäller lacken så kommer det bli finlack på den (eller något så när). Ska iväg och bänka hojen till veckan hade jag tänkt hos Marklund om möjligheten finns, efter det ska jag börja preppa för lack och skicka iväg sakerna till någon van och kunnig MC lackerare.

gs1000 kan nog bli snygg=) du har ingen cool bild på en sån? kul att i gillar mitt projekt:)

Lika bra att skaffa riktig lack då resten av hojen håller så hög kvalitet, håller helt med!
Vad hade du för färg när du lackade din motor? funderar på att fixa lite ny färg på topplocket och tänkte om du hade ngt tips som fungerar bra
 
Imorgon är det allvar.

Bänkning hos Marklund. :yoparty

Plockade ihop hojen igen tillsammans med farsan tidigare i eftermiddag. Kamöverfallen kom som väntat i posten efter att dom fått sig lite nya Helicoil gängor. Stort tack till Niklas som fixade detta! :Bugar

Hursomhelst så var jag ju tvungen att starta upp hojen nu ikväll efter att batteriet fått sig lite kräm.

Får kissrysningar av hur lätt den startar. Verkligen pervers känsla. Två vrid på gasen (så att den sprayar lite soppa in i cyllarna) och så är det bara att trycka på knappen. *vroom* :D

Låter fortfarande hiskeligt grymt. :näsblod

Hursomhelst, bilder och videoklipp samt resultat av bänkningen utlovas imorgon. Hoppas på över 120hk på slangen.
 
Blev ju rätt fina siffror. :)

dynorun01.jpg


125.51 hästar på slangen.

(körningen gjordes på 3:ans växel)

Fick däremot köra på effekt i förhållande till hastighet. Varvräknaren gav upp pga något elfel. Orkade inte börja riva i kablarna under tanken.

Nu har jag officiellt 10 hästar mer än farsgubben. :D

Glömde däremot av att föreviga ögonblicket. Nåja, det får bli nästa gång det är dags för bänkning. :tummenupp
 
Last edited:
  • Gilla
Reaktioner: TRS
Grattis!

Jävlar med mos du lyckades riva ur :)

Skitskoj!
 
Grattis!

Jävlar med mos du lyckades riva ur :)

Skitskoj!

Tackar!

Tyckte också det var skitkul att det blev så pass mycket. Tänker man sig att det är ca 95-100hk på veven original med strypkammarna så är ju 125hk på däcket nu en avsevärd ökning.

Däremot måste jag säga att jag blev oerhört sugen att sätta dit lite mer kubik. För några tusenlappar kan jag få GSXR foder och Busakolvar och då har jag 1360cc och säkert 25-35hk till. :yoparty

Men nu framöver blir det att fixa kopplingen. Ska fixa ett heavy-duty kit till den så att den orkar med den högre effekten. Sen blir det lite annat godis också är det tänkt, toppsmörjningskit, high-flow oljedrev samt Dyna 2000 tändsystem bland annat.
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top