Yoshimura GSX1230R Projekt

Jo tack jag vet. :tungan

Och den här gången var man snabb på telefonen och med att vara dit. Farbrorn bor nämligen i Skogås (ett stenkast därifrån). Köpte den i princip omgående. Ska bara byta lite pengar imorn sen blir det att hämta hem den i helgen. :tummenupp

Nu är nästa projekt säkrat i alla fall. Blir jävligt roligt! :)
 
Last edited:
Jo tack jag vet. :tungan

Och den här gången var man snabb på telefonen och med att vara dit. Farbrorn bor nämligen i Skogås (ett stenkast därifrån). Köpte den i princip omgående. Ska bara byta lite pengar imorn sen blir det att hämta hem den i helgen. :tummenupp

Nu är nästa projekt säkrat i alla fall. Blir jävligt roligt! :)

Gått dammit! Glädjedödare... Vilken tid ringde du? 12.34 gick mitt samtal iväg... Fan att man tar för lång tid på sig. Inte bara tjejen som gnäller om det...

Edit: Men nu vet jag iaf att den kommer till ett bra hem.
 
Gått dammit! Glädjedödare... Vilken tid ringde du? 12.34 gick mitt samtal iväg... Fan att man tar för lång tid på sig. Inte bara tjejen som gnäller om det...

Edit: Men nu vet jag iaf att den kommer till ett bra hem.

Haha, där ser man. :D
 
Återigen måste jag säga att jag gillar hojen snett bakifrån.

DSCN1592.jpg


:D

Du vet att silvertejp finns i svart också ifall du ville ha en annan färg på sadeln :tungan
 
Du vet att silvertejp finns i svart också ifall du ville ha en annan färg på sadeln :tungan

Snack, silvrig silvertejp är fett raceigt! :yoparty

Har snickrat ihop lite lyktfästen nu ikväll. Blir att pula vidare på dom i helgen samt försöka fixa ett fäste för mätarna.
 
Försöker snickra ihop fästen till instrument och lyse. Går framåt men med snigelfart. Man orkar ju för fasen inte göra något när det är 27 grader i skuggan.

DSC_0151.jpg


Gillar faktiskt looken utan kåpa / ruta. :)

DSC_0155.jpg


Bör ha klart alla fästen imorn, sen är det bara att börja pilla med elen för att få den redo för besiktning. :död

dB-killer måste också tillverkas. :D

Lönen börjar ju dyka upp om några dagar också. Då blir det ny koppling, high-flow oljedrev och toppsmörjningskit.

Sen fick vi ju hem en Z1000 Mk.II också i helgen.

DSC_0130.jpg


Lite sliten på sina ställen men väldigt fin i motor och växellåda. Blir att fixa den i vinter.
 
Last edited:
Sen fick vi ju hem en Z1000 Mk.II också i helgen.

DSC_0130.jpg


Lite sliten på sina ställen men väldigt fin i motor och växellåda. Blir att fixa den i vinter.


27 grader? Låg i sängen och snacka i telefon igår kväll vid tiotiden och reflektera över att det var svalt och skönt. 30 grader visade termometern på. Men som sagt, man blir bra slö. Bara tackar för att jag meckar i en källare, 10 graders skillnad.

Titta där ja.

Skönt att allt inte är perfekt, då har man inte lika dåligt samvete att börja gno med tidigare nämnd t-shirt...

Var köper folk sina avgassystem? De med en enda stor bockning istället för 2 x 90 graders... Är det titan som gäller eller finns det någon rostfri snålvariant som kan fungera?
 
Last edited:
Jösses så bra du har lyckats med stuket, "från sidan" bilden i #977 wow!
 
Här kommer ett litet klipp. Ljudkvalitén är inte den bästa men man kan inte få allt här i världen. Antingen har man bra kamera eller så har man en bra hoj! :tummenupp



Återigen måste jag säga att jag gillar hojen snett bakifrån.



:D

:tummenupp MMMMulligt ljud på en läcker hoj
 
Last edited:
Fräsigt med nya instrumenteringen!
 
27 grader? Låg i sängen och snacka i telefon igår kväll vid tiotiden och reflektera över att det var svalt och skönt. 30 grader visade termometern på. Men som sagt, man blir bra slö. Bara tackar för att jag meckar i en källare, 10 graders skillnad.

Titta där ja.

Skönt att allt inte är perfekt, då har man inte lika dåligt samvete att börja gno med tidigare nämnd t-shirt...

Var köper folk sina avgassystem? De med en enda stor bockning istället för 2 x 90 graders... Är det titan som gäller eller finns det någon rostfri snålvariant som kan fungera?

Pfft. Nån ska alltid vara värst. :gnissla

Termometern visade 27 grader kl00:00 på jobbet igår. Det var varmt.

Är precis som du säger om Kawan. Det blir att ta bort all sunkig garagelack och ge den ett nytt vackert lager med metallic blå (mörk eller ljus) samt en guldstripe i kanten. Sen är vi ju två om detta projekt så finansiärerna blir väl lättare att lösa.

Vad gäller vackra avgaskrökar så finns det rostfria varianter som ser ut som Yoshimura och Moriwaki:s titankrökar i rostfritt. Kostar mellan 8 och 10 000kr från Japan.

http://www.motobike.jp/index.php/product-list/29?page=2

Där har du fyra olika krökar till Z1:orna (passar 80-talarna också).

Du betalar via PayPal till dom. Tycker det är rätt smidigt. Blir att handla grejjer till Mk.II:an från dom senare i år.

Jösses så bra du har lyckats med stuket, "från sidan" bilden i #977 wow!

Just det som är det roliga, från sidan och snett bakifrån är den absolut snyggast. Framifrån och sett bakifrån är den inte så märkvärdig. :tungan

Här har du en mer högupplöst bild på hojen från sidan.

http://i175.photobucket.com/albums/w149/Mindless000/DSC_0151-1.jpg

:tummenupp MMMMulligt ljud på en läcker hoj

Tackar. :)

Jo, burken låter rätt maffigt, men det beror lite på kammar och förgasare också (trattar, flatslides). Har rätt mycket overlap på kammarna (insug- och avgaskam öppet samtidigt) så det ger ett högt insugsljud och ett ännu högre ljud i burken.

Fräsigt med nya instrumenteringen!

Tycker också det är lite fränt med en fet 5" mätare. :D
 
Pfft. Nån ska alltid vara värst. :gnissla

Termometern visade 27 grader kl00:00 på jobbet igår. Det var varmt.

Är precis som du säger om Kawan. Det blir att ta bort all sunkig garagelack och ge den ett nytt vackert lager med metallic blå (mörk eller ljus) samt en guldstripe i kanten. Sen är vi ju två om detta projekt så finansiärerna blir väl lättare att lösa.

Vad gäller vackra avgaskrökar så finns det rostfria varianter som ser ut som Yoshimura och Moriwaki:s titankrökar i rostfritt. Kostar mellan 8 och 10 000kr från Japan.

http://www.motobike.jp/index.php/product-list/29?page=2

Där har du fyra olika krökar till Z1:orna (passar 80-talarna också).

Du betalar via PayPal till dom. Tycker det är rätt smidigt. Blir att handla grejjer till Mk.II:an från dom senare i år.


Tja, får ju slå dig med nåt. Hojmässigt är jag inte i närheten av...

Ah, de såg inte så illa ut. Dock rätt saftiga priser för man lär ju dyka på tull och moms med.

Har du någon koll på vilka årsmodeller/modeller vars avgassytem passar mellan?
 
Tja, får ju slå dig med nåt. Hojmässigt är jag inte i närheten av...

Ah, de såg inte så illa ut. Dock rätt saftiga priser för man lär ju dyka på tull och moms med.

Har du någon koll på vilka årsmodeller/modeller vars avgassytem passar mellan?

Priserna är väl som dom är men ställer man 105000 yen för ett rostfritt ormmbo mot 235000 yen för ett i titan så är matematiken enkel. 25% moms på 23500kr är rätt mycket pengar det. :näsblod

Har för mig att delningen mellan avgasportarna är densamma mellan alla Z-hojarna, i alla fall tusenkubikarna. Så ett avgasrör från en Z1 från -75 ska passa på en Z1000J från -81. Tror det är bäst du frågar på engelska ownersclub forumet dock, där vet dom nog mest.
 
Framlykta på plats. Nu ska jag bara fixa fästen för instrument och blinkers.

Passade på att ta bilder ute i finvädret igår.

DSC_0009-19.jpg


(klicka på bilderna för större format)

DSC_0014-12.jpg


Kommer även bli lite förändringar framöver på projektet. Några kommer gilla det och några, kanske till och med många, kommer säkert att hata förändringen, men jag tror det kommer bli läckert. Vi får se om det dyker upp bilder på vad jag pratar om inom en par tre veckor. :)

Eventuellt kommer jag ha lite annat skojj på gång också inom en snar framtid, men det är lägre prio på den biten.
 
Sketasnygg!

Skall bli kul att se hur den blir med färdig sadel på :)
 
Mycket brutalt med en sån där fin luftkyld maskin som är helt ute i det fria! Imponerad över att ljudet blir så rått även på en videoupptagning, måste vara helt fenomenalt i verkligheten. :tummenupp
 
Sketasnygg!

Skall bli kul att se hur den blir med färdig sadel på :)

Kommer bli bättre. Vänta och se om några veckor. :tungan

Vad gäller sadeln så vågar jag inte tänka på det. Ännu mera utgifter... :död

Mycket brutalt med en sån där fin luftkyld maskin som är helt ute i det fria! Imponerad över att ljudet blir så rått även på en videoupptagning, måste vara helt fenomenalt i verkligheten. :tummenupp

Ljudet på filmerna kommer inte ens nära verkligheten. På filmerna är det bara en massa oljud tycker jag. I verkligheten däremot - usch - får nästan rysningar. :tummenupp
 
Beställt lite skrot från APE nu. Bör väl dyka upp nån vecka framöver.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top