Katanapilot
Loud pipes save lives
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Katana No146 1428cc. GSX-83 1168cc.Hayabusa -00
Ska inte vara en massa fjollfiber på en oldskool!!!!!!!!!!!
rostfritt och alu går att polera.
rostfritt och alu går att polera.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ROSTFRITT SÅKLART!!
Jag tycker att svetsningen ser helt okidoki ut!!
FIII faaan vilken best till maskin!!!
Snacka om nostalgikick!.
Vill oxå ha tillgång till verkstad!
Bra jobbat där.![]()
Ska inte vara en massa fjollfiber på en oldskool!!!!!!!!!!!
rostfritt och alu går att polera.![]()
Alltid lika roligt att titta in i denna tråd, händer alltid saker
Och snyggt blir det med
Har ett helsystem i rf till en gsx-r 750 -90 om det kan passa?
Jag är ett unikum i inspiration
Klart som fasiken du skall göra ett eget!
Tror det kan funka king med en rostfri burk under sätet, varför inte köra en "trioval" annars? Alt en tillplattad rund variant? Blir lite smäckrare så den inte bygger så mkt nedåt.
Kolfiber på klassiker byggen funkar alldeles utmärkt btw. Moderna material är icke att förakta!
...
![]()
QUOTE]
Nån svetsteknisk anledning till att du lämnat svetsfogen osvetsad i hörnen, eller är det fixat efter att bilden är tagen?
Bra dokumentation i tråden föressten, kul att följa bygget då du bombar med så många bilder!
Blir nog ball den här hojen!
![]()
Nån svetsteknisk anledning till att du lämnat svetsfogen osvetsad i hörnen, eller är det fixat efter att bilden är tagen?
Bra dokumentation i tråden föressten, kul att följa bygget då du bombar med så många bilder!
Blir nog ball den här hojen!
Coolt bygge det där..! Kommer att bli riktigt skoj att få se den på Piteås gator i sommar..!!!
Keep up the good work!!
Kanske inte direkt svetsteknisk anledning utan mer materialtekniskt. Gör man en förstärkning på detta sätt i ett hörn och svetsar ihop det med stumfogar (som jag gjort) så finns det risk för sprickbildningar just i hörnet där övre ramröret möter det nedre. Största påfrestningen ligger nämligen i hörnet. Svetsar jag däremot inte hörnet så fördelas krafterna istället ut på dom långa svetsfogarna längs efter ramrören och på så sätt blir svetsen starkare.
Så är det i alla fall i teorin enligt det jag läst. Jag har sett folk som både lämnat öppet och svetsat igen det och det har fungerat för båda parter. Är ju ingen monsterdragster jag bygger så nog hade jag kunnat svetsa igen det men jag valde att lämna det öppet.
Väldokumenterat med bilder tycker jag är en självklarhet. Både roligare att läsa och roligare att berätta.
Tackar!
Skickade förövrigt iväg en beställning på en sån där ljuddämpare. Mycket seriös kille. Han skulle återkomma med ritning och allt för att bekräfta att allt stämde med mina önskemål. Bådar gott.![]()
Om du inte ska skjutsa betongsuggor längst bak på bakramen och åka crossbana kan du lika gärna bränna ihop runt hörnen. Tråkigt när det rinner rostvatten längs ramrören för minsta regnskur. Men du kanske är solskensåkare
Rätt tänkt (äntligen) runt ljuddämperiet, hade jag byggt hade det blivit en rostfri pipa på varje sida, enligt bilden på kinapipesen. Trevligt att fylla ut med något längs sidorna då hojen i sig är ganska lång.
Härligt bygge, roligt att följa
Eftersom många redan tyckt saker om avgassystemet så passar jag på att tycka också......
Hade det varit jag som byggt tror jag att jag hade satsat på uppsvepta megafoner i rostfritt på bägge sidor.
Eller ett Sidewinder-system (kan dock ge lite problem i högersvängarna)
Megafoner är fränt och helt rätt på en muskelhoj från 80-talet
Kämpa på, hoppas man får se hojen på vägarna i norrbotten till sommaren!
/Danne
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |