Har du sänkt den fram eller vad? Beror detta på? Har kanske missat nåt men intuitivt tycker jag inte din hoj borde vara nervös.
Du har ju ändrat en hel del på chassit, har du justerat in hänget fram och bak? Du kanske behöver andra fjädrar eller andra justeringar i fjädringen?
Tror att nya gaffeln är 5mm kortare än den gamla Hayabusa gaffeln jag hade, men det ska inte göra en så markant skillnad tycker jag. Hojen är lägre bak nu än förr men det ska ju tvärt om göra hojen aningen mer trögstyrd.
Hänget har jag däremot inte justerat in något så det kan definitivt tänkas vara en faktor. Framgaffeln är bara med basic inställningarna jag fick den med från Kyle Racing i USA.
Får ta och se över det när jag fått packningarna och skruvat ihop motorn igen.
Vad kör du för olja??
Billig mineral för inkörning = ett måste
Det är Castrols billigaste 15w40 mineralolja jag kört med.
Jag rev av toppen nyss och tog mig en titt och tycker det ser riktigt fint ut i fodren efter inkörningen. Sen visade det sig vara mindre olja än jag trodde på kolvarna men olja dock ändå.
Men är det packningen som har läkt? Det ser ut som det men jag är som sagt ingen expert.
Packningskladdet jag köpte på Laitis var däremot nåt jäkla gegg bara.
Nåja, här kommer lite bilder. Får gärna feedback från dig Andersson eller någon annan motorkunnig.
Fyrans kolv.
Trean.
Tydliga och fina kryss-spår kvar och till synes inga "glasningar" så jag anser att det ser OK ut.
Däremot funderar jag lite över den nedre "ringen" som bildats på fodret. Översta "ringen" är ju där kolven vänder nedåt igen men beror den nedre då på att jag haft en massa blow-by förbi dom övre ringarna? Eller ser det ut som det ska?
Sen packningsytan.
Och slutligen själva packningen.
Sen måste jag också fråga hur pass superviktigt det är att packningen är röd-glödgad innan man monterar? Blir det värdelös tätning om man inte gör det ordentligt / överhuvudtaget?