Yoshibox eller PC??

Davo

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tullinge
Hoj
2005 KTM 625
Pappsen skrev:
Har det nån skillnad för oss män som kör lite matchobågar med två cylindrar typ tlr och er andra pojkar :p , skojar bara guttar! Har hört att yoshi skall funka döds bra på just tlr nämligen :confused: blir effekten sämre av yoshi så kan man väl korrigera tillbaka till orginal. Får det justerat gratis nämligen :tummenupp

Jag har K&N filter och Micron pipor på min och den är bänkad med yoshiboxen och jag tycker den går helt ok, har iofs aldrig provat nån annan TL så jag har ju inget att jämföra med.
 

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
njae du vet, den är på service eller nått..
Chrille -10 enheter soppa är inte "lite fett".. det kan vara så mycket som 5-6 hästar i skillnad.. det är inte min mapp vi kolla på här utan en nerladdningsbar för akrapovic helsystem och k/n .. vill du då ha max ut ur motorn och ändrar med en yoshibox tex så kommer den gå 10 enheter soppa för tunt om du har under 40% gaspådrag och det är inte speciellt bra för motor eller gassvar..

det är svart på vitt att det inte magiskt blir bra av en portning om du har bytt till helsystem osv..

Pappsen.. det handlar som sagt fortfarande inte om "tokgasa-topp-effekt-vid-100% gas"..
Mappa med yoshi och det kanske räcker fint till din körning och behov/kräsenhet, men få det gjort någonstans där dom kan mäta air/fuel så det blir så bra mappat som det går..

Nu orkar jag inte propagera för PC mera.. Jag har juh redan en..

Handla vad ni vill, jag börjar få ont i fingertopparna av allt dillande..

/KetogaN

PS. Chrille, du ska få prova min hoj i sommar så kan du jämföra själv... (fast du har pc på din som det är nu eller ??)
 
Last edited:

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
KetogaN skrev:
..
PS. Chrille, du ska få prova min hoj i sommar så kan du jämföra själv... (fast du har pc på din som det är nu eller ??)

Jopps det har jag ju men vi måste ju som sagt jämföra. Det jag jagar efter är svart på vitt dvs bänkkurvor på Sucka med helrör på originalsprut ochSucka med helrör OCH PC. För att kunna visa kompisen.

För egentligen är jag inne på din linje och jag tycker att bränslet borde vara högprioriterat om man ska trimma. Sen har man i alla år hört folk ombestycka förgasare så fort de ens funderat på att trimma och nu när insprutning kommer så låter man bränslet vara? Märkligt resonemang....
 

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
njae du vet, den är på service eller nått..
Chrille skrev:
Jopps det har jag ju men vi måste ju som sagt jämföra. Det jag jagar efter är svart på vitt dvs bänkkurvor på Sucka med helrör på originalsprut ochSucka med helrör OCH PC. För att kunna visa kompisen.

För egentligen är jag inne på din linje och jag tycker att bränslet borde vara högprioriterat om man ska trimma. Sen har man i alla år hört folk ombestycka förgasare så fort de ens funderat på att trimma och nu när insprutning kommer så låter man bränslet vara? Märkligt resonemang....

Det har jag ett dynopapper på..

Helrör, K/N och TRE mod.

före PC mappning: 128 BHP och taskigt mellanregister, hesitationer och kasst vrid..

efter PC mappning: var den uppe och vände på 136 BHP men han som mappade tyckte att den gick lite väl snålt då så han fetade på blandningen lite och jag slutade på 133 BHP med grym respons och tokmycke vrid..

Jag ska leta fram det och scanna... (om jag hittar det ikväll dvs)

/KetogaN

- alla siffror är SAE corrected -
 

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oslo/Karlstad
Hoj
KTM Duke - 01
Det är en kille som mekar med RR hojar annars som skall göra detta så han borde ha lite koll på vad som skall göras. Men vad är 3 modd? Hur är det egentligen, har du köpt tlr eller? Tror jag uppfattat som att du gjort det. Fan va kul, men du, vi måste fixa häcken på den, då blir gubbarna :zpy i anskitet :tummenupp
I sommar så JÄVLAR ska asfalten få smaka gossen..
 

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
njae du vet, den är på service eller nått..
Pappsen skrev:
Det är en kille som mekar med RR hojar annars som skall göra detta så han borde ha lite koll på vad som skall göras. Men vad är 3 modd?

Känns som om jag talar med en vägg.. *suck*
Utan lamdba sond kan du inte se hur den går.. då blir det "på känn".. men du gör som du vill.

TRE (timing retardent eliminator) som jag skrev om på "förra" sporthoj är i det hela en resistor som lurar mc´n att tro den är i 4:de eller om den nu är 5:te växeln, då får du en ren tändkurva och hojjen går mindre ryckigt på lägre varv under 5k cirka.

köp en JSD från J products så sparar du 1700 spänn.. (samma sak fast den kostar 300kronor istället för motospeeds version för riktpris 2000kronor) fy på er motospeed.. hur kan ni sälja en resistor för 2000kronor.. ni borde skämmas..

/KetogaN
 
Last edited:

morris

Född naken
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Nåårrrland / kullen
Hoj
BRP sommar xr650R -01, Vinter Lynx Boondocker 800
Gå in på det amerikanska gixxer.com där hittar du det du behöver veta om tre-mod:et. Finns även annat matnyttigt, en hel del duktiga killar där. Tyvärr en hel del riktiga stjärnor oxå. :rolleyes: Tycker det är allmänt högre kunskapsnivå på det här forumet :tummenupp

Tack ska ni ha för alla tips om pc kontra yoshi! Saker har klarnat!
Duktiga ponkar hära :bow :bow
 

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
njae du vet, den är på service eller nått..
morris skrev:
Tycker det är allmänt högre kunskapsnivå på det här forumet :tummenupp

Tack ska ni ha för alla tips om pc kontra yoshi! Saker har klarnat!
Duktiga ponkar hära :bow :bow

vi gör så gott vi kan.. ;)

/KetogaN
 

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
njae du vet, den är på service eller nått..
Chrille.

Här är mitt dynopapper, du får bortse från värdena under 6k varv då den blev ommappad efter jag monterat TRE modden osv.. (Jag ska köra den i bänken med / utan PC en gång till så jag har helt korrekt information)

Som du ser har man fått lite på topp, men framför allt så får man över hela kurvan och det intressanta är hur mycket vridet ökat.
Det man inte ser på kurvan är hur rapp den blivit när den blev inmappad, den reagerar blixtsnabbt.

Nertill ser man även air/fuel kurvan för den som är intresserad.

Det man ska komma ihåg när man tittar på ett dynopapper är att det visar enbart vrid och hp under 100% throttle, man måste nästan köra hojjen med och utan för att förstå, det är som natt och dag.

Dyno_PC2_before_n_after.gif
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top