Jörgen..din gamle gräsklippstrimmare, jag ser nog att du försöker pinpointa mig

, du har ju muttrat och bubblat om detta ämne med mig ett par gånger på svea...
"Låtom den som är utan synd kasta första stenen" står det ungefär i någon känd bok, och med detta är jag den som definintivt ska bara vara tyst, jag har hetsat och vässat, bombat och levt rövare i alledes för många år för att någon överhuvudtaget ska ta mig på allvar..
Men visst, man kan ju svänga kappan och bli predikare för kidsen, MEN sen uppstår nästa problem..i samma kända bok så står nånting om att "man ska leva som man lär" och där skär det sig...
För min del så visst, jag skulle mycket väl kunna ta rookisarna i öronen när dom kör som små svin, men hey, look whos talking, Mr Pig himself?
Jag är tyvärr alledes för miljöskadad av mitt eget beteende ( men jag har ju iallfall kommit till självinsikt om det! ), kommer det nån rookie och blåser om mig på Bogan, okej, där gick startskottet, och hej vad det går.. OP Stekning tar sålunda fart, ja vet mycket väl att det är omoget och dumt, töntigt och förkastligt, men tamigfan att det blir gasa av när man väl sitter där... jag har kört nu i över 20år och tyvärr är jag ett lost case
Och som så många andra stressade herrar har jag lika så också brutit, krossat, smällt sönder, stukat, vrickat, mosat, hasat och tumlat runt i mina dar, ett tag var planen, jag köper en tungstyrd raket så kör jag inte så fort i böjjarna..tja, återigen, nog ska rookisarna se att nog fan går det att lägga ner fetare knäskrap med en ZX-12a än en R1a..sagt och gjort...också gick det åxå åt helvetet i ett hav i gnistor efter en böjj med rullgrus ute vid Järna..ok, uppenbarligen sprack den planen likaså och frugan var ju ändå fly förbannad hursom, så det var lika bra att köpa en Gixxer 1000 och köra som jag alltid har gjort...och på den banan har det fortsatt
Allmän banåkning började komma på tapeten kring 02, och givetvis så är det bara fördelar överlag att köra där, förrutom en sak.. eftersom man nu vaggas in i en falsk trygghet att det finns avåkningzoner, alla kör åt samma håll , det finns inga möten eller stenar..tja, vad gör man då?
Brassar helvetet såklart...
Och jag tillhör den promillen av folk som har slagit mig såini......... just på banåka, av den anledningen att nu ska det gasas som aldrig förr, så för min del är banåka kontraproduktivt, jag gasar mycket mer försiktigt på banan än vad jag gör på gatan, varför då, jo för på gatan finns alla dom faktorer som gör att man sitter på helspänn.. bilar, korsningar, grus och träd..
Enda sättet att begränsa mitt beteende, är som jag har gjort, köpt en vagnsflotta med gamla reliker som mår bäst av att guppa fram i styrfart och ställas upp till publikens jubel på korvmojjarnas parkering i glänsande prakt...
Idoler und so weiter, hur kommer man åt Kycklingarnas beteende då om dom nu "ser upp" till oss bråttooommmmmmåkare?
Vet själv när man var 22 bast, och gasrullen redan då var en disktrasa som skulle vridas ur, det kom fram en gammalgubbe i 35års åldern och hade synpunkter..yea right, det bet ju?
Kan jag bidra med den erfarenhet jag har förskaffat mig under alla år som bråttomåkare?
Tja, mycket möjligt, frågan är bara finns det någon som lyssnar?
När jag var 20-25, då fanns inget internet, det fanns inga filmer, det enda som fanns var en massa rykten om div. rekord utav en massa ikoner..
Så tiderna har förändrats..man kan sitta här och predika hur man ska kunna stävja rookisarnas framfart, men man har nog en Sisyfosuppgift framför sig då havet med filmer aldig sinar där en värre rekord ska bräckas, och eftersom jag tillhör den skara som ibland åxå råkar bidra med lite rörliga bilder vete tusan..
Det jag brukar försöka med är att låta rookisarna hålla sig i kölvattnet och inte kråma upp sig och ligga i övre fältet, det är oftast då det händer grejjer, men det är en öm punkt, det uppskattas inte alltid när man säger åt nån, känsliga saker..precis som när jag själv fick pekfingrar, så det bästa är låta folk, tyvärr, självsanera, det är det effektivaste metoden har jag märkt..efter en stund i övre leden brukar rookisarna per automatik krypa tillbaks i kön då dom ser att detta grejjar dom inte, vissa kommer aldrig mer tillbaks, andra dyker upp nästa gång, men nu oftast med en mer ödmjuk inställning..då kan det ibland gå fram några hintar om körteknik och bromsning.
Men jag har märkt, att just den kategori av rookieförare som kör värstingmaskiner, R1 ,Gixxer osv, också har en viss attityd till att vara mottagliga utav information..iallfall dom jag stött på i min omgivning då den typen av mckörning jag utövar också attraherar en viss typ av förare..
Jag håller med att bankörning är absolut den bästa metoden att köra hoj ordentligt, men att komma åt momentet på gatan, det är värre..