"Yihaa!" - vilken är din favoritkurva?

Var jublar du mest?

• Antal röstningar
    0
Nog för att Torparn får en att jubla när man väl får till den men den är så äckligt svår så det får bli rösten på Sviestadböjjen. Riktigt fräckt att i fullt nerlägg, peta i nästa växel o bara känna hur det driftar nära nära vänsterkanten. Det ger mig en WOWkänsla.

Hummmm... Finns många att välja på som sagt...

Liton är ju grymt skön!

Gillar ju karusellen förståss, lång och skön...

Högfartshögern på Alastaro var också spännande. Tog ett par pass innan jag vågade ladda där...

Men min röst lägger jag nog på dubbelvänstern efter start/mål på Jylland är grymt skön.

....man går med fullgas ut med knäet i backen :tummenupp

Eeeeh... :va

Full gas med knät i backen i brukar sluta på sjukhuset... Jag har provat.... :crash

Last edited:
Vänster kurvan efter rakan på gotland där man får chansa lite vars kurvan egentligen är...
O ja det e ju en till höger först som man oftast har lite för hög fart i som gör det lite roligare med:yoparty

Kurva 11 på banan i turkiet. En ganska snabb kurva, fullt på 6an yamman varvade 11000 i svängen :tummenupp

Är d inte den som räknas som den snabbaste i hela serien? Grymt att se på tv iallafall o alltid riktigt bra filmat just där..:tummenupp

Hummmm... Finns många att välja på som sagt...

Men min röst lägger jag nog på dubbelvänstern efter start/mål på Jylland är grymt skön.

Jaaa!! Den är rikigt bra! Hade nästan glömt den men nu kan man riktigt "känna" den svängen... gött!
:yoparty

.

Min favoritkurva på min favoritbana är: Breidscheid-vänstern på Nordslingan i Tyskland. Jag ler bara jag tänker på den, eller när jag drömmer om den på nätterna.

HB

Min favoritkurva på min favoritbana är: Breidscheid-vänstern på Nordslingan i Tyskland. Jag ler bara jag tänker på den, eller när jag drömmer om den på nätterna.

HB

Ja, den är lite speciell när man kommer nerför backen så tar bromsarna lite extra dåligt, mycket folk är det alltid där och tittar också och själv tittar man rakt fram på alla märkena i sargen. När man kommit igenom det första så försvinner marken under en i dippen och sedan ska man slå över åt höger utan att kunna se över krönet, mycket svårt att pricka rätt. :yoparty

HB
Breidscheid är väl inte så märkvärdig. Däremot är ju Bergwerk (höger) och den påföljande vänstern (där Niki Lauda kraschade och fick sitt ansikte bränt) suveräna; den senare dessutom riktigt hårig då den kan tas i 200+ med knät i marken - och helt saknar avåkningszon (fråga Niki Lauda).

Bifogat

• 22474.jpg
    22474.jpg
    15.4 KB · Visningar: 156
Last edited:
Opelkurvan på Anderstorp, högern ut på rakan på Sturup och högern ut på start/målrakan på falkenberg.

Edit: vad är det för galenpannor som röstat på Liton på Knutstorp? Hatar den jefla kurvan :mad:

Breidscheid är väl inte så märkvärdig. Däremot är ju Bergwerk (höger) och den påföljande vänstern (där Niki Lauda kraschade och fick sitt ansikte bränt) suveräna; den senare dessutom riktigt hårig då den kan tas i 200+ med knät i marken - och helt saknar avåkningszon (fråga Niki Lauda).

Ja, från Bergwerk till Klostertal är det en fråga om mod om man kan hålla fullt eller inte. En kompis som var där på förarkurs med sin 911 Cup-bil fick av sin instruktör i passagerarsätet höra att han skulle hålla stumt hela sträckan men eftersom det var blandat med bilar på kursen sade min kompis åt instruktören att han minsann inte kunde hålla fullt med sin bil som de som körde Volvo 745 (Björn Wirdheims farsa). Då spände den tyska instruktören ögonen i honom och sade: -har du mindre än tusen hästar så håller du stumt!

Ja, från Bergwerk till Klostertal är det en fråga om mod om man kan hålla fullt eller inte. En kompis som var där på förarkurs med sin 911 Cup-bil fick av sin instruktör i passagerarsätet höra att han skulle hålla stumt hela sträckan men eftersom det var blandat med bilar på kursen sade min kompis åt instruktören att han minsann inte kunde hålla fullt med sin bil som de som körde Volvo 745 (Björn Wirdheims farsa). Då spände den tyska instruktören ögonen i honom och sade: -har du mindre än tusen hästar så håller du stumt!
Kul! :D

Sträckan Bergwerk-Klostertahl är hårresande. Men underbar. Första gångerna och även senare är det svårt att acceptera/inse hur fort det går att köra där. Får mig att tänka på Doohans beskrivning av Salzburgring. Det väcker minnen...

:tummenupp

Edit: ni som inte har kört på Nürburgrings 21 km långa nordslinga får en rätt bra uppfattning om hur fort det går på länken nedan. Framför allt om ni klickar på Kesselchen och Döttinger Höhe.

http://serge.rossi.free.fr/TrackDays/GT4.html

Man får se en del ekipage vid påfarten som man som svensk bara trodde existerade i tidningar och på film.

http://serge.rossi.free.fr/TrackDays/img_4638.jpg

http://serge.rossi.free.fr/TrackDays/img_4653.jpg

Last edited:
Får mig att tänka på Doohans beskrivning av Salzburgring. Det väcker minnen...

Edit: ni som inte har kört på Nürburgrings 21 km långa nordslinga får en rätt bra uppfattning om hur fort det går på länken nedan. Framför allt om ni klickar på Kesselchen och Döttinger Höhe.

http://serge.rossi.free.fr/TrackDays/GT4.html

Man får se en del ekipage vid påfarten som man som svensk bara trodde existerade i tidningar och på film.

http://serge.rossi.free.fr/TrackDays/img_4638.jpg
Tyvärr väcker det inga minnen hos mig, har du något citat eller en länk?

Nu blev jag sugen på att spela GT4 igen. :) Den gula bilen såg jag där i somras också.

På sidorna 15-16. :tummenupp

"You're in sixth gear at over 300 kays, the bike is just about revving out and it doesn't want to turn. You flick it left and you run past a bank really fast. As you go through the left you're over the brow of the hill and the track starts to fall away and there's a little dip in the road there too. The bike also unloads the suspension as you go from one angle to the other. The steering suddenly goes light and the back breaks away - the whole bike is loose. It's breaking loose and sliding at close to top speed, then while that's happening you knock it down two gears for the next right. To me, riding a bike like that at those speeds is why I like racing."

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...