"Yes, Ducati has built a bike to beat the R1"

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
Da virker det som Madonna hadde rett, Italians does do it better...

har allerede begynt å spare.

MCN article
:bow

pose factor, touring och kåpskydd? De kan ju lika gärna ha med kategorierna mest vikt, minst effekt och mest skrammel så tar duccen ytterligare ett par poäng. :zpy

vilket jönstest, som om några Ducatiälskare som drar fram just de små grejor som minsan kan vara bättre än R1an. Effekt och toppfart o annat kul står ju inte ens med:-)

Silwer skrev:
vilket jönstest, som om några Ducatiälskare som drar fram just de små grejor som minsan kan vara bättre än R1an. Effekt och toppfart o annat kul står ju inte ens med:-)

Spamma inte ner tråden nu!!! :D :D :D

Silwer skrev:

Silwer for president!

MOOAHAAHAA !!!

Ducce bättre än R1, ...säkert :rolleyes:

Vilka Poser testare :p

999 är mycket fulare än 996.

Den där Ducatin är den första jag verkligen skulle kunna köpa. Fast jag skulle nog hellre köpa en R1, förstås...

Tur att de hade med pose factor :rolleyes:
Det är ju det man tänker på när man bygger en helt ny hoj.......

"nej, nej, ändra toppkåpan, våra konsumenter kan nog inte posera tillräckligt med den, den måste vara mer böjd åt......"

750RR

Kanske inte har så mycket med deras test att göra...men en 999 leder faktiskt för närvarande Superstock VM före en R1a ;)

diesafe skrev:
Kanske inte har så mycket med deras test att göra...men en 999 leder faktiskt för närvarande Superstock VM före en R1a ;)

Det stemmer, Ducati gør det jo godt i de fleste klasser innen rr, men kanskje noen kan svare på hvorfor man aldrig ser noen stunta med en ducce, er det bare fordi at de er litt dyrere enn japanske sykler eller egner de seg ikke til det formålet?

Hadde satt pris på saklige svar, siden jeg har lurt på det en stund...

Silwer skrev:
prislappen på en sån där Ducati avhåller nog en del från att stunta med den?
Sen hur är det med effektregistret, de brukar väl vara lite lama?

Kan lova dig att effektregistret på en 999 både räcker till och blir över :fakta

Mattiaz skrev:
Kan lova dig att effektregistret på en 999 både räcker till och blir över :fakta

japp så är det, twinnen ger oxo härligt med vrid.

citat från en CBR 9xx åkare
"Fyfan vilket vriiid"

//Linus

Silwer skrev:
vadå vrid på låga varv eller vad?
på topp brukar ju de italienska hojarna sakna en del, men även sånt ändras väl.

den har vrid vid alla varvtal, förutom vid 0 rpm :crash

den är dock inte lika högvarvig som japanarna, och jo den saknar lite effekt om man jämför med dem, den har sin charm helt klart!

//Linus

Zeb_Macahan skrev:
men det kommer inte i närheten av den 30000 billigare gixxer1000!

//jaG

Kanske inte det, men Ducatin är 1000ggr mer folkmagnet... om det nu är det man är ute efter, tro mig jag VET ... kunde inte hålla koll på hur mycke folk som kom fram och kollade och skulle snacka med oss på Chapparall, polaren kör ju 999a, och det fanns tydligen 2 sådana till på området, även fast vi inte såg dem förrens sista dagen, men enligt Ducati Sverige, så har det endast sålts ca 10st i Sverige hittills... så nån dussinhoj är det ju inte, fast vem bryr sig om det.... min nästa hoj ska nog antagligen bli en M/V Agusta :D

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back