Yes det var jag som vurpade på Boggan idag

FarstaStrandMannen skrev:
2447388 Jag vart ju skadad, har ju ont i handen. :)
Kan inte äns hålla i groggen, räcker inte det?
Uppsök läkare om du inte redan gjort det. För sex år sedan gjorde jag en liten vurpa med hoj så jag skadade ena handleden. Jag gick inte till akuten helt enkelt för att jag inte är smart nog. Jag har fortfarande problem med den handleden ibland.

starclassic skrev:
2447597 eeeh? med tanke på att du vurpade på det stället.....så borde ni av förklarliga överlevnadsinstinkter...förflyttat er och hojjarna till ett mindre utsatt ställe!!!!
KUL ATT DET INTEVART VÄRRE SKADOR PÅ ER !
Rätt korkat inlägg. Hade egentligen inte tänkt att kommentera hur vissa passerade olycksplatsen flera gånger utan att pruta på gasen det minsta men kan nu inte låta bli.

Jag stod inte där så länge och pratade med haveristen, men fick stensprätt på mig vid minst två tillfällen när samma personer åkte fram och tillbaka i rätt hög fart.

Det finns några som kunde tagit det lugnare förbi. Det var inte så svårt att se att han varit av (trasiga kåpor, mycket grus på vägen, pratandes i mobiltelefon osv).

Jag har inget emot att det gasas på bogan, men lite hänsyn till andra hojbröder skadar inte, eller?

2446562 Till alla som körde förbi, tänkte att nån kommer garanternat fråga :P
Var ganska ordentlig vurpa men helt sjukt nog pajjade knappt nånting,
dessutom bara prylar som jag endå tänkt att byta :) Lucky me
Själv har jag bara lite ont i handen. Det som sved mest var att min 1 vecka gamla Xlite 801 är helt sönderskrapad. :(

Berätta om vurpan är du snäll.
Vad hände och varför.

Jag suger i mig sådana historier då jag inbillar mig att jag kan lära av andras erfarenhet att klara mig bättre på vägen (och är nyfiken).

Skönt att det gick bra för dig iaf och kolla upp handen ffs!

RawLion skrev:
2447680 Berätta om vurpan är du snäll.
Vad hände och varför.

Jag suger i mig sådana historier då jag inbillar mig att jag kan lära av andras erfarenhet att klara mig bättre på vägen (och är nyfiken).

Skönt att det gick bra för dig iaf och kolla upp handen ffs!

Ja du, vet inte om du känner till generatorkurvan på boggan. Men den är till att börja med ganska bred och fin, och perfekt böjd, när den sedan viker av i böjningen och blir mkt smalare. Hade aldrig kört vägen förut (körde mot vaxholm). Kom hyfsatt tempo och tycker att jag ligger rätt bra till, hade i åtanke att kurvan skulle fortsätta i samma härliga dosering som den började med... Men när jag väl ligger i böjen så inser jag att den är mkt smalare i utgången och att jag inte hinner lägga ner tillräckligt. Så jag far ut i gruset på vänster sida av vägen där jag helt tappar kontroll. Både jag och hoj flyger ganska rejält och stannar ganska tvärt i ett dike. Sen var det bara att konstatera skador osv...

smilee skrev:
2447628 Rätt korkat inlägg. Hade egentligen inte tänkt att kommentera hur vissa passerade olycksplatsen flera gånger utan att pruta på gasen det minsta men kan nu inte låta bli.

Jag stod inte där så länge och pratade med haveristen, men fick stensprätt på mig vid minst två tillfällen när samma personer åkte fram och tillbaka i rätt hög fart.

Det finns några som kunde tagit det lugnare förbi. Det var inte så svårt att se att han varit av (trasiga kåpor, mycket grus på vägen, pratandes i mobiltelefon osv).

Jag har inget emot att det gasas på bogan, men lite hänsyn till andra hojbröder skadar inte, eller?

Måste tacka dig återigen för ditt erbjudande och din hjälp :)
Känns väldigt skönt att ha sån gemenskap med (nästan) alla
mc bröder.

Kan inget annat än att hålla med om att det var lite respektlöst från
vissa förare som eldade på ganska ordentligt förbi där. Jag menar, visst
ska det gasas på boggan, men en kurva kan ni väl endå hålla er i. Framför allt när det hänt en olycka där.

i det diket ligger en jättestor magnet nergrävd.
den har dragit åt sig hojar i många många år.................
för några år sen satt det ett armco-räcke på den sidan,rätt skönt att det är borta iaf,men många har bitit i detta gräs sen dess.

sportbike skrev:
2447941 i det diket ligger en jättestor magnet nergrävd.
den har dragit åt sig hojar i många många år.................
för några år sen satt det ett armco-räcke på den sidan,rätt skönt att det är borta iaf,men många har bitit i detta gräs sen dess.

Jo bärgaren jag åkte med dillade nåt om det och att den hade skördat några liv :kryckor
Den kallades även för dödens kurva väl? Det var nån lokalbo som hjälpte mig som sa nåt om det.

2447951 Jo bärgaren jag åkte med dillade nåt om det och att den hade skördat några liv :kryckor
Den kallades även för dödens kurva väl? Det var nån lokalbo som hjälpte mig som sa nåt om det.
ja den är lite lurig,på väg mot vaxholm,men åt andra hållet skitkul.
har lärt mig att aldrig försöka vinna några race i den,men har hjälpt en hel del skrot upp på vägen igen.
men lika farliga är tanterna på ellboda som kastar klädnypor på en ibland:)

Last edited:
Att du skulle krascha den läckra hojen! :fatta!

Vi kanske kan få mängdrabatt på reservdelar nu om vi köper ihop? :tungan

smilee skrev:
2447628 Rätt korkat inlägg. Hade egentligen inte tänkt att kommentera hur vissa passerade olycksplatsen flera gånger utan att pruta på gasen det minsta men kan nu inte låta bli.

Ramlar man på banan ska skrotet bort från banan för att förhindra ytterligare personskador. Behöver man hjälp att bära vinkar man.... jag såg ingen gulflagg då är det fri fart och omkörningar som gäller;) ;) ;)

en polare som tyckte det var en bra idé att köra ut där med en thunderace i början av sommaren... Var bara att skrota hojen, men försäkrad som tur var. Jag låg precis bakom, och jag var helt säker på att han skulle dö, men han hoppade upp, inte en skråma, inte ens ett blåmärke, men som sagt, bara skit kvar av hojen...

KalleNorton skrev:
2446991 Jaha, det var i generatorböjen va? Jag och en kompis åkte förbi några gånger, men eftersom du och killen som du åkte med (jag antar att du hade åkt med han) stod där, med båda hojarna snyggt uppställda så jag förstod inte att det var en vurpa.

Du kommer få ut pengar för en motsvarande hjälm, så du kan förmodligen köpa en hjälm i 4000-kronorsklassen. Det kan bli avdrag, tex 10% som wonderwizard fick, om utrustning inte är helt ny. Men eftersom du köpte hjälmen förra veckan så får du förmodligen inget avdrag på det.

Nej, han kommer få ut det som kvittot visar minus avdrag! Men det är ju bara att köpa en ny på rea.

mvh // Robban

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back