yeeeeeees!!! fireblade inhandlad

*Troligen är hojen neddrevad.
*Hastighetsmätarvajern ger troligen upp strax.
*Är hojen svensksåld? Låter underligt med så tidig rödmarkering.
*Suzukis växellådor är mycket mer följsamma än Hondas (äldre hojar).
 
ceasar skrev:
Det är helt sjukt att det finns såna idioter ute och far fritt...
Fram med tvångströjan nu!!!!

det är väl detta som sporthojar är till för. eller? vad gör du med din?

med tvångströja på blir det nog ännu farligare att köra hoj :hihi
 
valmers skrev:
*Troligen är hojen neddrevad.
*Hastighetsmätarvajern ger troligen upp strax.
*Är hojen svensksåld? Låter underligt med så tidig rödmarkering.
*Suzukis växellådor är mycket mer följsamma än Hondas (äldre hojar).

får nog ta och kolla lite på hastighetsmätarvajern.

vet inte om hojen är svensksåld. dom två tidigare ägarna är svenskar i alla fall. jag kollade bara på om den verkade va i bra skick när jag köpte den. tänkte inte på att kolla om den är importerad.

ok får väl hoppas att lådan är bra då. det är väl bara att köra. rasar det så rasar det.
 
bmwjohan skrev:
jag funderade också först på om den var neddrevad, men eftersom att jag jämförde med skodan och dom visade så gott som exakt likadant i höga farter känns det som att den inte är neddrevad. vi låg även jämsides i 240 och då visade dom så gott som lika.

Går inte mätarn på framhjulet då?? :rolleyes:
 
Swedie skrev:
Du borde nog satsa på Dragracing len :p

ja sånt är ju kul, men jag tror att jag tycker att det är mycket roligare att köra på bana. det är ju underbart när det svänger.

nu ska jag ut och försöka slanga lite. om det skiter sig får jag väl betala dig för en lektion :D
 
Fredrik GSX skrev:
Går inte mätarn på framhjulet då?? :rolleyes:

hmm.. känns som att du har en poäng där :rodnar . det är klart att den går på framhjulet och då blir det ju ingen skillnad. jag ska ta och räkna kuggarna. är det någon som har koll på hur många kuggar det ska va fram och bak på en sån här hoj?
 
bmwjohan skrev:
får nog ta och kolla lite på hastighetsmätarvajern.

vet inte om hojen är svensksåld. dom två tidigare ägarna är svenskar i alla fall. jag kollade bara på om den verkade va i bra skick när jag köpte den. tänkte inte på att kolla om den är importerad.

ok får väl hoppas att lådan är bra då. det är väl bara att köra. rasar det så rasar det.
Kolla med bilregistret på https://secure1.ore.vv.se/fordonsfraga/
Första ägaren ska vara Sportmanship Import (tror jag), generalagenten i Sverige för Honda, om hojen är svensksåld.

Lådorna på tidiga Fireblade kan vara bångstyriga, utan att det är något fel. Trögt att få i växlar uppåt och nedåt, skumma frilägen mellan höga växlar (håll in kopplingen och sänk farten till någon växel hoppar i). Crossväxla INTE mellan ettan och tvåan, det kan paja tvåans drev/gaffel omedelbart, om man har otur. Och det har man.
 
haha, ja drevar du om den lär de knappats göra nån skillnad på mätarn om den mäter på framhjulet :D
 
valmers skrev:
Kolla med bilregistret på https://secure1.ore.vv.se/fordonsfraga/
Första ägaren ska vara Sportmanship Import (tror jag), generalagenten i Sverige för Honda, om hojen är svensksåld.

Lådorna på tidiga Fireblade kan vara bångstyriga, utan att det är något fel. Trögt att få i växlar uppåt och nedåt, skumma frilägen mellan höga växlar (håll in kopplingen och sänk farten till någon växel hoppar i). Crossväxla INTE mellan ettan och tvåan, det kan paja tvåans drev/gaffel omedelbart, om man har otur. Och det har man.
Det står där om den är importerad, Direktimport: Ja/Nej
 
va? Går mätaren på framhjulet på de gamla hondorna? kolla om det sitter en givare på vänster gaffelben med vajer.
 
wima skrev:
varför måste du ta licens för att köra på bana? :confused:

jag bara tänkte att det kanske kunde va bra med lite utbildning. som det är nu så är jag ju självlärd. jag kör alltid själv. jag kanske gör hur många fel som helst.
 
valmers skrev:
Hastighetsmätaren går på växellådan.

hmm.. jag har ju uppenbarligen ingen koll på det här. får ta och inhandla en mekarbok och undersöka lite.

jag snokade lite i alla papper jag fick med hojen och jag har alla besiktningspapper sen den var ny. alla besiktningar från 94 och frammåt har skett i sverige så jag antar att den är svensksåld. på mappen som alla papper ligger i står det bike trollhättan så den är nog såld där.
 
valmers skrev:
Hastighetsmätaren går på växellådan.

Är du helt säker på det?

Har för mig det gick en wire till framhjulet på johnnys numera avlidne 900RR -92
 
bmwjohan skrev:
jag bara tänkte att det kanske kunde va bra med lite utbildning. som det är nu så är jag ju självlärd. jag kör alltid själv. jag kanske gör hur många fel som helst.

Testa med www.bike-events.se, där behöver du ingen licens, men kan däremot få utbildning.
 
BMXjohan skrev:
igår var jag äntligen iväg och köpte en fireblade 92'a.
Alltså, en DT125 är en DT125 även om man klistrar på 900RR-dekaler.
 
Back
Top