yeeeeeees!!! fireblade inhandlad

Silwer skrev:
nejnejnej, nu är du felaktig igen.
De har helt enkelt inte förmågan att i 250+ se möjliga problem som dyker upp, och då slå av på gasen.

Men hallå. slå du av till 220 så klarar du ju ALLA faror sen... fattar ju alla... :3freak
 
bmwjohan skrev:
att köpa en hoj som jag har haft är nog faktiskt en mycket bra affär. dom första 12 milen jag körde med hojen så låg jag till 98% på sexan och körde 200+. hur mycket sliter det egentligen? bromsarna använder jag knappt alls vid den sortens körning.

hojta när du ska byta upp dig så köper jag. kanonfint att få tag på en hoj som bara är utsliten på sexans växel!? :rofl :rofl
 
bmwjohan skrev:
igår var jag äntligen iväg och köpte en fireblade 92'a. har varit utan hoj några veckor nu och det var fan inte kul. hur som helst så känner jag att jag måste berätta lite för att jag är så glad och sen har jag några frågor också.

1. allt på hojen var verkligen i superskick men det var en sak som var lite skum. jag upplevde växellådan som väldigt klonkig. på min förra hoj suzuki gsx-r 750 88'a gick det alltid helt ryckfritt att växla både upp och ner och både när man öste fullt och körde lungt. med denna hoj tyckte jag att det klonkade till i hela hojen när man växlade, särskilt mellan ettan och tvåan. jag provade att dra 1'an 2'an och 3'an till rödmarkering och snabb släppa gasen och det är absolut inga växlar som hoppar ur. dock så upplevde jag den också lite ryckig bara man släppte gasen och gick på gasen lite lungt på ettan i stan, så det kan va som så kanske att det bara är för stort spel på gasvajern så att det blir ett ryck tack vare det. det skulle ju kunna påverka vid växlingar då jag alltid släpper av gasen helt när jag frikopplar. vad tror ni? har jag köpt en skithoj som kommer att ha en rasad växellåda om en vecka eller kan det kanske bara va gasvajern?

2. toppfarten! fattar inte vad fan det är frågan om med den. jag har för mig att jag har läst att den här modellen ska göra 260 eller nått sånt. jag blåste ur den rejält på vägen hem vid säkert 6-7 tillfällen. jag hade då runt 275km/h på mätaren och det som var det skumma var då att jag varvade ca 2000 varv in på rödmarkeringen på sexans växel. rödmarkeringen börjar vid 9500 och jag varvade ca 11500 på sexan. är det så här på andra hojar också? alltså att man måste varva långt in på rödmarkeringen på sexan för att komma upp i toppfart? jag vill ju köra ännu snabbare men jag fick släppa av hela tiden för att jag inte vågar varva mer :mad:
den drar alltså väldigt bra där inne på rödmarkeringen på sexan och det känns inte som att det är några problem alls att nå 300 på mätaren ifall inte motorn sprängs. hur mycket vågar man varva in på rödmarkeringen? känns lite surt ifall man ska behöva dreva upp den för att kunna blåsa 270+ om man inte vill ligga på rödmarkering hela tiden.
jag kontrollerade hastighetsmätaren mot min brors skoda octavia rs. hans bil visar konstigt nog väldigt exakt på mätaren. den visar bara 10km/h fel vid toppfart. den ska göra 230-232 och mätaren stannar på 240 i den när man löder i toppfart en lång tid på motorvägen. när skodan höll 160-162 visade min mätare ungefär 163km/h, så min mätare verkar stämma rätt bra.

3. vilken enorm skillnad det är i väghållning på den här hojen och min förra suzuki 750 gsx-r 88'a. den här känns hur förlåtande som helst. när man fick släppa av med sukkan så kan man köra groteskt mycket snabbare med den här och bara löda fullt. så jävla underbart.

4. det läckraste jag någonsin varit med om på en hoj hände på hemvägen igår. jag gick in i en kurva i 240-245 och drog på full gas. helt plötsligt dök det upp värsta jävla guppet mitt i vägen. min brorsa slog huvet stenhårt i taket på sin bil där och för mig så lyfte framhjulet och hojen vobblade kanske 3 gånger. fy fan va läckert det var. i efterhand känns det hur jävla tokfarligt som helst. med gixxern hade jag legat 300 meter ut i skogen om jag hade fått vobbel i en sån kurva. men den här hojen kändes det konstigt nog helt lungt. första tanken efter vobblet med framhjulslyft vara bara att det kändes som att man körde island of man :D

5. man får ju fan kramp i halsen när man ligger i över 200 i runt en timme i sträck. måste börja träna halsmusklerna på gymmet tror jag.

6. var någonstans kan man ladda ner sprängskisser eller servicemanualer till min hoj på nätet? är det någon som har haynes för min hoj? är den bra isåfall. känns som att man måste börja lära sig hojen direkt.

oj, det blev långt, men jag kände att jag var tvungen att skriva lite.



Har du hämtat vita arkivet på fonus ännu :confused: Gör det :kocko
 
kle1991 skrev:
Har du hämtat vita arkivet på fonus ännu :confused: Gör det :kocko

Nej förresten, är nu helt övertygad, du är en notoriskt lögnare, för att göra allt för att tro du kan impa på oss på sporthoj, fortsätt med dina kalaspuffar istället..
 
bmwjohan skrev:
det var i en kurva på e20 mellan örebro och arboga. jag tror att det var 110-väg där.

Men du som är så duktig o kör 200 km i timmen i ca en timme i sträck, vart har du kört då????? DU KAN INTE LIGGA I 200 KM I TIMMEN I EN TIMME DET GÅR INTE :kocko fatta det, förstår du inte att du färdas 20 mil, på den tiden, hur mycket rymmer tanken i bladen?? Vid 200 km lär den dra ca litern minst, redan där är det en lögn...
 
kle1991 skrev:
Nej förresten, är nu helt övertygad, du är en notoriskt lögnare, för att göra allt för att tro du kan impa på oss på sporthoj, fortsätt med dina kalaspuffar istället..

jag förstår inte hur det kan va så svårt för en del att förstå att alla inte snigelkör hela tiden. det är väl inget konstigt med att man bränner på lite. kolla tex på den där senaste filmen från bogesund med raid(tror jag det var) när det går på 4min 15 sek. den killen står på mycket mer än jag gör. skulle jag köra på samma sätt som han gör fast på de 90vägar där jag kör skulle jag säket ha snittfart på 235 eller nått sånt.
 
kle1991 är på krigsstigen...

Lugna puckar nu, tråden är ganska gammal och uttömd :)
 
kle1991 skrev:
Men du som är så duktig o kör 200 km i timmen i ca en timme i sträck, vart har du kört då????? DU KAN INTE LIGGA I 200 KM I TIMMEN I EN TIMME DET GÅR INTE :kocko fatta det, förstår du inte att du färdas 20 mil, på den tiden, hur mycket rymmer tanken i bladen?? Vid 200 km lär den dra ca litern minst, redan där är det en lögn...

vadå duktig. har jag någonsin skrivit en enda rad om att jag skulle va bra på att köra? nej...

det är väl inga problem att ligga länge i såna farter på 110 vägar tex. denna körning var på en 110väg. ghostrider snittar ju över 270km/h på 110väg med ultramycket bilar. varför skulle då inte jag kunna hålla ett snitt på runt 200 när det nästan är tomt på bilar på en 110väg?

jag körde 18 mil vid en tillfälle när vi rejsade m3 mot blade på motorväg. vi körde bara fram och tillbaks en massa gånger på e20 och filmade. då pressade jag så gott som fullt hela tiden(fast så gott som hela tiden på sexans växel). försökte toppfarta varenda raka och släppte i kurvorna(man är ju fegis). alltså kanske 250-280 på rakor och 200-220 i kurvor(mätarfart). då drog den 0,66 liter milen. den högsta förbrukningen jag fått var runt 0,85 på bankörning. gammelbladarna går snålt helt enkelt.
 
t-rex skrev:
Å herregud, säg att du inte köpt en R1....

nej tyvärr har jag inte det. men förhoppningsvis till nästa år kanske.

föresten så körde jag en trx 850 med välljudande slipons i helgen. fy fan va gött twinljud det var i den :yoparty
 
mb skrev:
Kan det stämma? Ligger jag och kör på riktigt höga varv så överskrids litern snabbt.

ja det stämmer. ända sens jag köpt hojen så har jag mätt förbrukning varenda tankning och dom här gammelbladarna går toksnålt. min gamla hoj, suzuki gsx-r 750 årsmodell 88 drog ungefär 0,2 liter milen mer än min blade per mil och då kör jag mycket snabbare med bladen.

det är flera andra här på forumet som kör gammelbladar som också får jäkligt låga förbrukningar.

din gixxer är väl trimmad? då drar det väl alltid lite extra.

Edit: sen måste jag tillägga att när jag kör på tex 90vägar och ligger mellan 170 och 250 hela tiden så kör jag till 99% på sexans växel. touringkörning liksom :D
 
Last edited:
mb skrev:
Kan det stämma? Ligger jag och kör på riktigt höga varv så överskrids litern snabbt.

Har aldrig mätt nån förbrukning..men jag har haft både Gixxer 11:or och Bläjdar...å Gixxern ä törstig jämfört me bläjden...

Men min nuvarande setup e hemsk...har kört soppastopp ett otal gånger i år. :va
 
bmwjohan skrev:
vadå duktig. har jag någonsin skrivit en enda rad om att jag skulle va bra på att köra? nej...

det är väl inga problem att ligga länge i såna farter på 110 vägar tex. denna körning var på en 110väg. ghostrider snittar ju över 270km/h på 110väg med ultramycket bilar. varför skulle då inte jag kunna hålla ett snitt på runt 200 när det nästan är tomt på bilar på en 110väg?

jag körde 18 mil vid en tillfälle när vi rejsade m3 mot blade på motorväg. vi körde bara fram och tillbaks en massa gånger på e20 och filmade. då pressade jag så gott som fullt hela tiden(fast så gott som hela tiden på sexans växel). försökte toppfarta varenda raka och släppte i kurvorna(man är ju fegis). alltså kanske 250-280 på rakor och 200-220 i kurvor(mätarfart). då drog den 0,66 liter milen. den högsta förbrukningen jag fått var runt 0,85 på bankörning. gammelbladarna går snålt helt enkelt.


Nej det har du inte sagt med de orden, MEN MAN KAN inte ligga i 200 km i en timme, du lär passera mist ett par 50 el 70 passager, rondeller, stopptecknen rödljus mm mm där det INTE GÅR att köra 200, skulle vilja se dig köra 200-220 i en tvär kruva genom ett samhälle .

Och jämför inte dig med Ghost, han har en ny cykel med värstingprylar rakt igenom och INTE ENS HAN klarar att ligga i 200 km/timme mellan Stockhol-uppsala, du har en gammal blade!! Du är bara en drömmare, nu svarar inte jag mer...
 
kle1991 skrev:
Nej det har du inte sagt med de orden, MEN MAN KAN inte ligga i 200 km i en timme, du lär passera mist ett par 50 el 70 passager, rondeller, stopptecknen rödljus mm mm där det INTE GÅR att köra 200, skulle vilja se dig köra 200-220 i en tvär kruva genom ett samhälle .

Och jämför inte dig med Ghost, han har en ny cykel med värstingprylar rakt igenom och INTE ENS HAN klarar att ligga i 200 km/timme mellan Stockhol-uppsala, du har en gammal blade!! Du är bara en drömmare, nu svarar inte jag mer...

ok känner att jag måste förtydliga mig. om jag säger att jag ligger i 200 i en timme så menar jag att jag ligger kanske 200-250 så gott som hela tiden, men såklart så måste jag gå ner till 90 ibland. jag menar ju inte att jag drar upp hojen i 200 och sen typ knäpper på farthållare så att jag håller 200 hela tiden.

när ghostrider kör stockhom uppsala så ligger han i 270 i en kvart enligt mitt sätt att snacka, även om han är nere i 90 ibland och uppe i 300 ibland.
 
fifan va bränslesnål! (om det kan stämma)
en annan kör på runt litern ++ om man ligger på bara lite på kurviga vägar!
(för mycket?)
 
kle1991 skrev:
Nej det har du inte sagt med de orden, MEN MAN KAN inte ligga i 200 km i en timme, du lär passera mist ett par 50 el 70 passager, rondeller, stopptecknen rödljus mm mm där det INTE GÅR att köra 200, skulle vilja se dig köra 200-220 i en tvär kruva genom ett samhälle .

Och jämför inte dig med Ghost, han har en ny cykel med värstingprylar rakt igenom och INTE ENS HAN klarar att ligga i 200 km/timme mellan Stockhol-uppsala, du har en gammal blade!! Du är bara en drömmare, nu svarar inte jag mer...

Å de trodde ja me..att han höll spik 200 hela tiden..genom rondeller å allt. :fatta! Va han menar är att de e jobbigt å köra fort länge....
 
Back
Top