Yamaha yzf750r -93 startar inte.

dblup

Ett hjul.
Gick med
3 Oct 2013
Hoj
Yzf750r -93
Hej.

Jag har precis vart och införskaffat mig en Yamaha YZF750R, och som rubriken lyder så startar inte åbäket men jag vet att motorn går runt.

Och jag kan endast dra ur min nyckel ur hojen ifall tändningen är igång?
Tidigare ägare påstår att det skulle kunna vara några sladdar som glappar (går till tändningslåset), när jag rycker ut en utav sladdarna så är hela hojen död och det är ända sättet jag kan ha instrumenten släckt & ha nyckeln urdragen? Kan det möjligtvis hända med felkoppling?

Soppapumpen går, all belysning funkar osv, motorn går runt men han hoppar liksom inte igång :(

Förövrigt är jag mycket nöjd över hojen och ser fram emot att slita ut han till våren :hihi

Tack på förhand!

Tändlåset verkar ju inte vara helt friskt så jag hade nog börjat med att byta det. Vart bor du? För bor du nära så kan du få låna mitt och testa. Tar bara några minuter att skruva bort.
Annars funkar tändlås från FZR, YZF och tidiga R1, man får byta kontakten bara.

Posta gärna en bild på pärlan i YZF750 delen. http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?188572-Yamaha-YZF750R

Jag har kollat lite närmre på det och det känns som att det har vart någon provisorisk dragning utav kablaget, kom över ett el-schema och skall testa att byta ut sockerbit & kablage imorgon och se ifall det löser någonting.

Uppskattar verkligen din omtanke, jag hojtar till imorgon, och jag bor i närheten utav Norrtälje förövrigt.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!