jack1234zack
Ny medlem
Hej mi yamaha yz250 1991 är slö som jag vet inte vad den toppar absolut max! 80 km/H men det är omöjligt tex att få den att stegra/ upp på bakhjulet. om jag kör iväg så spinner den lätt om man gasar på men omöjligt att stegra har försökt i en uppförsbacke på asfalt la i ettans växel och rykte med all min kraft och gasade till jag kanske kom 1/2 dm upp har provat med olika växlar och alla möjliga varvtal och hastigheter. han kollat motorn lite kolven vevpartiet och vevstaken ser mycket bra ut. lika så i motorn drev och växlar ser bra ut lamellerna är lite slitna men ser ok ut. körde min brors pw80 den gick upp på bak hjulet på 1ans deräkt på vanlig grus väg min inte min yamaha yz250cc omöjligt att stegra med den stöt dämparna bak och fram är lätta och lite slöa dom med men det ska väll inte ha någon betydelse. Men har någon någon ide vad jag ska göra/ laga om något är trasigt förr att få den lite pigg och rapp. ljud dämparen är kass och läcker men den ska väll vara lika start för det. uppskattar svar och ursäkta om jag gjorde något fel första gången jag postar något i det här forumet