Zacoo
Ny medlem
Hejsan, är ny här på forumet så kan börja med att presentera mig, ´jag heter Robert bor iÖstergötland, 19år ,
Har precis köpt mig en yamaha 426, det var ett skramlande ljud i motorn när jag var och tittade på den men köpte den endå,
Jag tog hem den bytte kamkedja och kolv, Jag tänkte att det var kamkedjan som skramlade, Men när jag hade lyft bort cylidern och de så kände jag på balansaxeln, och den glappade en aning, så det var ju det som skramlade,
Någon som vart med om liknande? kollade lite på sprängskisser och på dem ser det ut som om det skulle finnas en bricka med ett knap på som man kan byta ifrån kopplings sidan, Någon som vart med om detta?
Sen nästa Problem, jag satte ihop motorn igen, nollade motorn stälde in kammarna efter markeringarna, men sen när allt var klart så var det dåligt med komp i motorn, den orkade knappt dra sig själv, Jag tänkte att det kanske var en kolvring som gått sönder, så rev ner motorn igen, men allt såg jätte fint ut Cylinder,Kolv m.m,
Så satte ihop igen nollade kammarna men samma problem,
Satt där och funderade och kollade på kammarna, Kom fram till att markeringarna inte kan stämma för att när kolven är i topp så har precis insugskammen stängt och avgaskammen öppnar när kolven är på väg ner,
Ja i allafall markeringarna värkar vara helt fel, så ställde dem lite "fel" och satte ihop,
Crossen startade och gick bra, men inte som den ska D.v.s den var lite slöare än orginal, så tänkte fråga om någon av er här har varit med om samma? och hur man isåfall löser detta. kan man ställa kammarna endå på något sätt? mvh /Robert
Har precis köpt mig en yamaha 426, det var ett skramlande ljud i motorn när jag var och tittade på den men köpte den endå,
Jag tog hem den bytte kamkedja och kolv, Jag tänkte att det var kamkedjan som skramlade, Men när jag hade lyft bort cylidern och de så kände jag på balansaxeln, och den glappade en aning, så det var ju det som skramlade,
Någon som vart med om liknande? kollade lite på sprängskisser och på dem ser det ut som om det skulle finnas en bricka med ett knap på som man kan byta ifrån kopplings sidan, Någon som vart med om detta?
Sen nästa Problem, jag satte ihop motorn igen, nollade motorn stälde in kammarna efter markeringarna, men sen när allt var klart så var det dåligt med komp i motorn, den orkade knappt dra sig själv, Jag tänkte att det kanske var en kolvring som gått sönder, så rev ner motorn igen, men allt såg jätte fint ut Cylinder,Kolv m.m,
Så satte ihop igen nollade kammarna men samma problem,
Satt där och funderade och kollade på kammarna, Kom fram till att markeringarna inte kan stämma för att när kolven är i topp så har precis insugskammen stängt och avgaskammen öppnar när kolven är på väg ner,
Ja i allafall markeringarna värkar vara helt fel, så ställde dem lite "fel" och satte ihop,
Crossen startade och gick bra, men inte som den ska D.v.s den var lite slöare än orginal, så tänkte fråga om någon av er här har varit med om samma? och hur man isåfall löser detta. kan man ställa kammarna endå på något sätt? mvh /Robert