Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
En till Dakarhoj...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det hjälper ju att han har x antal hektar ängsmark att bröta runt på också.Gôtt att han inte sparar på grejerna. Inledningen är verkligen vrom-vrom
Är all mark hans? Jag tycker han borde anlägga en riktig hojslinga runt ägorna. Ser läbbigt ut när han kör på skrå nedför grässlänterna, man bara väntar på framhjulssläppet...Det hjälper ju att han har x antal hektar ängsmark att bröta runt på också.
Är all mark hans?
Tack för svar! Kul att du gillar den.Bromsarna är skit. Rejält underdimensionerade.
Men det går ju att lösa genom konvertering till större.
Tycker inte man måste varva så grönjäkligt, utan tar man den för vad den är så är det en väldigt sympatisk kompis.
Längsta sittningen i en stöt för egen del är 23 mil, sen var jag tvungen att tanka.
Plastdelar börjar bli svåra nu, med tanke på att det börjar bli sprött som sitter på.
Annars så är ju förgasarna en källa till bekymmer för många. Men byt emulsionsrör och gör en översyn då och då så lär det hålla rätt ok.
Jag gillar den väldigt mycket och har använt min till lite allt möjligt.
Törstig låter tråkigt. Får kolla några tester. Stod 0,6 i någon spec som en snitt siffra.Kort sammanfattning:
Fint ljud som fan.
Törstig som en kamel, uppåt litern om man kör hårt (har jag hört).
Bra drag för sin tid, gör nog närapå 200 knyck och lämnar Honda AT bakom sig i ett grusmoln.
En ikon designmässigt, mer klassiker blir det faktiskt inte.
Äkta Yamahakvalitet inifrån och ut.
Jo jag såg den. Folk har olika åsikter beroende på om de fortfarande äger den, om de bytte mot något bättre eller om de har en youtube-kanal. Helt ok. Det var därför jag frågade här. Läste några tester och provkörningar från 80-90-talet då modellen var ny.Postade denna video i en annan tråd tidigare.
Gammalt är coolt, men nytt är oftast bättre.
Gillar gammalt jag med, mest för att jag kan äga flera hojar som samma summa som en ny.Jo jag såg den. Folk har olika åsikter beroende på om de fortfarande äger den, om de bytte mot något bättre eller om de har en youtube-kanal. Helt ok. Det var därför jag frågade här. Läste några tester och provkörningar från 80-90-talet då modellen var ny.
Jag förstår att det kommit bättre hojar sedan dess och att åsikterna ändrats sedan dess. Men 0,64 i 120 gäller fortfarande i stort sett.
Jag vill inte lägga pengarna på en 1-3 år gammal hoj även om den är bättre. Jag har andra hojar att lufta också. Ingen av dessa är bäst på något men jag gillar dom och dom duger till olika användningsområden.
Så jag får vänta till jag ser priser, testa körställning och om mina Oxtar i storlek 46 går att växla med. Det ska vara trångt säger en del.
Bra svar här. Tack alla.![]()
40701 | BBG1500SE | 2017-04-01 | Yamaha XTZ750 | 2449 |
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |