Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
En till Dakarhoj...
Det hjälper ju att han har x antal hektar ängsmark att bröta runt på också.Gôtt att han inte sparar på grejerna. Inledningen är verkligen vrom-vrom
Är all mark hans? Jag tycker han borde anlägga en riktig hojslinga runt ägorna. Ser läbbigt ut när han kör på skrå nedför grässlänterna, man bara väntar på framhjulssläppet...Det hjälper ju att han har x antal hektar ängsmark att bröta runt på också.
Är all mark hans?
Tack för svar! Kul att du gillar den.Bromsarna är skit. Rejält underdimensionerade.
Men det går ju att lösa genom konvertering till större.
Tycker inte man måste varva så grönjäkligt, utan tar man den för vad den är så är det en väldigt sympatisk kompis.
Längsta sittningen i en stöt för egen del är 23 mil, sen var jag tvungen att tanka.
Plastdelar börjar bli svåra nu, med tanke på att det börjar bli sprött som sitter på.
Annars så är ju förgasarna en källa till bekymmer för många. Men byt emulsionsrör och gör en översyn då och då så lär det hålla rätt ok.
Jag gillar den väldigt mycket och har använt min till lite allt möjligt.
Törstig låter tråkigt. Får kolla några tester. Stod 0,6 i någon spec som en snitt siffra.Kort sammanfattning:
Fint ljud som fan.
Törstig som en kamel, uppåt litern om man kör hårt (har jag hört).
Bra drag för sin tid, gör nog närapå 200 knyck och lämnar Honda AT bakom sig i ett grusmoln.
En ikon designmässigt, mer klassiker blir det faktiskt inte.
Äkta Yamahakvalitet inifrån och ut.
Jo jag såg den. Folk har olika åsikter beroende på om de fortfarande äger den, om de bytte mot något bättre eller om de har en youtube-kanal. Helt ok. Det var därför jag frågade här. Läste några tester och provkörningar från 80-90-talet då modellen var ny.Postade denna video i en annan tråd tidigare.
Gammalt är coolt, men nytt är oftast bättre.
Gillar gammalt jag med, mest för att jag kan äga flera hojar som samma summa som en ny.Jo jag såg den. Folk har olika åsikter beroende på om de fortfarande äger den, om de bytte mot något bättre eller om de har en youtube-kanal. Helt ok. Det var därför jag frågade här. Läste några tester och provkörningar från 80-90-talet då modellen var ny.
Jag förstår att det kommit bättre hojar sedan dess och att åsikterna ändrats sedan dess. Men 0,64 i 120 gäller fortfarande i stort sett.
Jag vill inte lägga pengarna på en 1-3 år gammal hoj även om den är bättre. Jag har andra hojar att lufta också. Ingen av dessa är bäst på något men jag gillar dom och dom duger till olika användningsområden.
Så jag får vänta till jag ser priser, testa körställning och om mina Oxtar i storlek 46 går att växla med. Det ska vara trångt säger en del.
Bra svar här. Tack alla.
40701 | BBG1500SE | 2017-04-01 | Yamaha XTZ750 | 2449 |
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024
Husqvarna TREK 2024 –... |
|
Snart dags för ”We Ride As One”
Den 4 maj är det åter dags ... |
|
Nyheter från skinnjätten Dainese!
Under 80- och 90-talet och ... |
|
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen
”och om du tittar här... |
|
Sex nya MC-stipendiater 2024
För tolfte året bidrar Sved... |
|
Start2Ride tar bron över till Danmark
Efter flera års framgång i ... |
|
Sex nya MC-stipendiater
Sex mc-stipendiater får cha... |
|
Förlängd Husqvarna-garanti
Husqvarna Motorcycles erbju... |
|
Förlängd Husqvarna-garanti
Husqvarna Motorcycles erbju... |
|
Vi kör MV Agusta Enduro Veloce
Magnus Mossberg om första t... |